Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har gutter med mye hår, hvordan har dere fått kortet håret deres? Har dere dratt til frisør eller gjort det selv, og har dere brukt saks eller maskin? 

Håret til min 10 mnd gamle baby detter snart ned i øynene på ham, og da han var liten brukte pappaen maskinen, men jeg synes ikke det er såå fint med maskinklipp.. 

Anonymkode: ad2e0...cec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Saks 

Anonymkode: c3c46...1f5

Skrevet

Vi dro til frisøren med vår før dåpen, rundt tre måneder. Etter det dro vi til frisør eller vi klipte selv omtrent annenhver måned. Når han ble «stor gutt» begynte vi med maskin og har fortsatt med det :) 

Anonymkode: 7e02d...a43

Skrevet

Frisør. 

Anonymkode: eac37...84d

Skrevet

Saks :) Ikke så ofte da, synes han er så fin med litt langt hår 🥰

Anonymkode: ca115...8ab

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Saks :) Ikke så ofte da, synes han er så fin med litt langt hår 🥰

Anonymkode: ca115...8ab

Synes det er skikkelig nydelig hvis det er mye hår, men da må det ikke være i veien  for øynene 😊 unless det finnes noe trygt jeg kan bruke i håret som minner om hårvoks.... Hårvoks for babyer tro..? 

Skrevet

Maskin

Anonymkode: f7686...d6a

Skrevet

Klipper det selv med saks. Men så har jeg alltid klippet mitt eget hår, så det ser ikke stygt ut etter jeg har fikset litt på hans hår liksom 😜 

Anonymkode: e9f6a...803

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Klipper det selv med saks. Men så har jeg alltid klippet mitt eget hår, så det ser ikke stygt ut etter jeg har fikset litt på hans hår liksom 😜 

Anonymkode: e9f6a...803

Jeg prøvde med saks, før mannen gikk over med maskin, og det ble veldig ujevnt.. Får det liksom ikke helt til 😅 klipper håret mitt selv, men det er lettere for jeg sitter rolig, men har også langt hår så det er bare tuppene jeg klipper 

Skrevet

Frisør. Maskinklipp på barn uansett alder er det styggeste jeg ser. 

Anonymkode: f442d...264

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Frisør. Maskinklipp på barn uansett alder er det styggeste jeg ser. 

Anonymkode: f442d...264

Ja det er ikke den fineste frisyren. Synes man kan fint gå for en pen gutteklipp opp til de begynner å mene ting selv, nå er det jo så mange stilige frisyrer! 

Skrevet

Klippet selv med saks til han var nesten tre. Går til frisør innimellom nå, og klipper luggen litt innimellom.

Anonymkode: 3b8a7...618

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Klippet selv med saks til han var nesten tre. Går til frisør innimellom nå, og klipper luggen litt innimellom.

Brukte du noe spesiell metode for å få det fint? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Gutten min har veldig tykt hår og mye hår, nå er det vel 7 cm ca og står rett opp, bortsett fra luggen den faller litt 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Brukte du noe spesiell metode for å få det fint? 

Så litt videoer på youtube først for å få litt tips! Ellers klipper jeg kantene slik at de er fine i nakken og rundt ørene, og så klipper jeg opp rundt ved å måle med fingrene/kam. Det hjelper nok absolutt at det er litt fall i håret hans, men det blir faktisk helt fint 😊

Luggen er vanskeligst, men klipper lengden først og så klipper opp så det ikke blir potteklipp! 

Skrevet

Klippet luggen så den ikke kom ned i øynene fram til han var nesten to, resten av håret fikk vokse. Hadde litt krøller, men samtidig ganske tykt hår. Da han nærmet seg to var krøllene mer floker, så da tok vi han med til frisør.

Anonymkode: a57db...14b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så litt videoer på youtube først for å få litt tips! Ellers klipper jeg kantene slik at de er fine i nakken og rundt ørene, og så klipper jeg opp rundt ved å måle med fingrene/kam. Det hjelper nok absolutt at det er litt fall i håret hans, men det blir faktisk helt fint 😊

Luggen er vanskeligst, men klipper lengden først og så klipper opp så det ikke blir potteklipp! 

Tusen takk for svar 😊 jeg er litt usikker på om sønnen min har fall, det er litt bølger i lengdene på toppen og på sidene er det ganske straight 😅 

Prøvde faktisk med litt aloe vera gel i dag og fikk håret vekk fra ansiktet 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...