Gå til innhold

Har du en jobb som er sosial og gøy, og med mange «goder»?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobbet tidligere i det private næringslivet, og vi hadde det så gøy på jobb. Klart arbeidsoppgavene måtte utføres, men stemningen var god, det var sosialt og vi hadde det veldig gøy på turer, teambuilding, julebord, kick-off, kurs, seminarer og hytteturer.

Nå har jeg jobbet noen år som sykepleier, og jeg orker ikke å ha en så kjip arbeidshverdag lenger. Man løper hele dagen, har konstant dårlig samvittighet og får knapt gått på do. Kaffe må man betale for, julebord kan man bare drømme om, og det kommer ikke på tale å bli sendt på jobbreiser, seminarer og hytteturer. Jeg savner dette så intenst, og vil tilbake til en mer sosial og «gøy» stilling i det private. 

Dere som har det slik på jobben; Hva jobber dere med, hvilken utdanning har dere, og hvilken bransje jobber dere i?

PS! Er det noen sykepleiere som jobber i private firma og har denne typen arbeidshverdag? Det hadde jo så klart vært kjekt å kunne bruke sykepleierbakgrunnen, men jeg er åpen for andre yrker og å eventuelt ta mer utdanning.

Anonymkode: 08c51...c31

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Er det noen sykepleiere som jobber i private firma og har denne typen arbeidshverdag?

Helseavdelingen i forsikringsselskap, kanskje?

Anonymkode: 5117a...880

Skrevet

Jeg har jobbet i forsikringsselskap (ikke helsebakgrunn) og vi hadde det sånn der. Jobber I bank nå og samme der. Finans generelt er gode på å fokusere på miljøet og goder.

Anonymkode: 91605...8ae

Skrevet

Jeg er vernepleier og jobber i bofellesskap. Vi har det veldig gøy på jobb. Har stort sett en bruker hver, og er mye på fellesstua. Vi baker, spiller gitar, ser på tv, går tur og lager mye gøy for beboerne og hverandre. Denne jobben er du kvalifisert for, og jeg tror du lett vil få den, da det både er vpl og spl mangel på slike steder. 

Anonymkode: 9ea75...e08

Skrevet

Sosial og gøy går ikke sammen på jobb. Er bare ødeleggende for arbeidstrivselen etter min mening. Vil bare gjøre jobben min, og ha minst mulig med kolleger å gjøre, og i hvert fall ikke bli kjent med dem, eller kaste bort tid med dem på fritida.

Anonymkode: fe71f...3be

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sosial og gøy går ikke sammen på jobb. Er bare ødeleggende for arbeidstrivselen etter min mening. Vil bare gjøre jobben min, og ha minst mulig med kolleger å gjøre, og i hvert fall ikke bli kjent med dem, eller kaste bort tid med dem på fritida.

I alle dager....? Hvorfor gidder du å svare....

Anonymkode: 4f69e...96d

• Liker 2
Gjest Alterego666
Skrevet

Jeg jobbet i oljeselskap back in the days. 
The stories I could tell….

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For noe tull! For de aller, aller fleste er det svært viktig med et godt arbeidsmiljø. 
TS: jeg jobber selv som spl og på min avdeling har vi det mye moro. Vi har heldigvis en sjef som er like opptatt av dette som sine ansatte. Har jobbet andre steder i sykehuset og der har det vært dørgende kjedelig. Jeg klarte ikke det. Når jeg bruker så mye tid på jobb, er jobben nødt til å være et godt og morsomt sted å være, både med tanke på arbeidsoppgaver, gode kollegaer og sosiale happenings. 

Anonymkode: 0c83c...a23

• Liker 1
Skrevet

Ikke sosialt og ikke gøy. 

Anonymkode: 09692...e1a

Skrevet

Jobbet de siste 15 år i det private innen forsikring/finans/bank og det har alltid vært slik som du beskriver ifh til arbeidsmiljø/gøy. 

Før det jobbet jeg som hjelpepleier i kommunen og det var begredelig.

Anonymkode: 34624...568

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...