AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #1 Skrevet 1. februar 2022 Jeg ønsker foreldreansvaret alene. Datteren min bor 100% med fast bosted hos meg og pga. en pappa som ikke bryr seg ønsker jeg foreldreansvaret alene. Akkurat nå er det delt. Det er 7 mnd siden datteren min ble født, og har forstått det sånn at bostedforelderen kan overta foreldreansvaret nå? Er dette riktig? Noen som eventuelt har peiling på hvordan jeg gjør det? Anonymkode: b658c...c78
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #2 Skrevet 2. februar 2022 Du spør faren om å signere. Sier han nei kan du glemme det. Anonymkode: 7b072...26e 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #3 Skrevet 2. februar 2022 https://codex.no/familierett/barnefordeling/foreldreansvar-alene Anbefaler advokat. Anonymkode: df497...0e8
Gjest WhisperingWind Skrevet 2. februar 2022 #4 Skrevet 2. februar 2022 I første omgang spør han om å signere over foreldreansvaret til deg. Hvordan få foreldreansvar alene Det er to måter man kan få foreldreansvaret alene på. For det første kan foreldrene bli enige om at kun den barnet bor hos, har foreldreansvaret for barnet. Da kan de signere en avtale om foreldreansvar. Hvis foreldrene ikke er enige om endring av foreldreansvaret, må saken bringes inn for retten. For å få anlegge sak for retten må man først ha vært innom familievernkontoret for mekling, og ha en meklingsattest som er mindre enn 6 måneder gammel. Det er lurt å bruke advokat om dere ikke blir enige. https://www.advokatrm.no/hvordan-fa-foreldreansvar-alene/
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #5 Skrevet 2. februar 2022 Hvis han sier nei vil ingen rett fradømme han foreldreansvaret Anonymkode: 96a5f...dc5 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #6 Skrevet 2. februar 2022 Den eneste måten å få Foreldreansvaret alene på er at han signerer papiret på at du skal få det alene. Vil han ikke det så får du ikke foreldreansvaret alene. Anonymkode: 3d2dc...e7b 2
GammelKaktus Skrevet 2. februar 2022 #7 Skrevet 2. februar 2022 Det smarteste er jo å ta en prat med han å få han til å skrive under. Hvis han ikke går med på det så sliter du for det skal mye til for å få foreldreansvar alene om ikke han går med på det. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #8 Skrevet 2. februar 2022 Hun er syv måneder. Det er vel et selvfølge at en baby bor hos mor i begynnelsen. Det er litt tidlig å å sparke far ut av livet hennes. Har han møtt barnet? Anonymkode: c34e6...114
Audiss Skrevet 2. februar 2022 #9 Skrevet 2. februar 2022 Vasall skrev (3 minutter siden): Siden du har fått barn med barnefaren så må du jo ha elsket ham. Vi kvinner er jo veldig selektive med hvem vi stifter familie med så han kan vell ikke være så forferdelig? Hva med å prøve på nytt? Man trenger å være to for å oppdra et barn og de fleste menn ønsker ikke å oppdra andres barn. Det er derfor forhold nummer to ofte ryker. Da jeg var 20 år så fikk mannen min og jeg vårt første barn. Mannen min tok ikke del i alt arbeidet med babyen eller husarbeid. Jeg husker spesielt en fredagskveld da jeg gledet meg til å være sammen med mannen min. Da kom mannen min hjem med tre venner og drakk seg full. Han kom ikke hjem den natten og det ble en kjempekrangel dagen etterpå. Der og da hadde jeg tenkt til å forlate ham. Men så begynte jeg å tenke på barnet og konsekvensene av å ikke vokse opp med en far. Nå er dette barnet student på NTNU på et vanskelig studie og klarer seg bra. Klarer du deg bra? Jeg har gjort mye for at forholdet skal vare. Og det gjør det. Men det hender jeg lurer på hva jeg holder på med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå