Gjest Marte79 Skrevet 1. februar 2022 #1 Skrevet 1. februar 2022 Hei, jeg er lei meg, det høres sikkert ut som en bagatell, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Samboeren (30+) spiller hver dag på dataen. Hverdager ser slik ut: jobb, vi spiser noe sammen, resten av kvelden skyte-spill på dataen helt til han legger seg. Helg: han står opp kl.8:00, slå på dataen, når jeg står opp i 9 eller 10 tida spiser vi frokost sammen, resten av dagen, hvis ikke noe annet er planlagt, sitter han foran dataen. Noen ganger til kl.2:00 om natta. Jeg har pratet forsiktig med han om dette. Jeg tror han er avhengig på en eller annen måte. Han nekter selvfølgelig og ble litt aggressiv. Hvis dataen ikke er tilgjengelig, sitter han med mobil i hånda. Jeg har prøvd å få han litt ut, det hjelper en liten stund, men så fort vi er hjemme igjen…data! Jeg føler mer og mer at jeg bo i kollektiv isteden for å være i et forhold. (Jeg stod til og med naken ved siden av han og spillet var viktigere) Noen ganger har jeg bare lyst å kaste dataen ut av vinduet! Er det noen som har samme problemet? Hva ellers kunne jeg gjøre? Takknemlig for tipps.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #2 Skrevet 1. februar 2022 Hei, snakk med en venn venn om det eller foreldrene dine eller foreldrene til kjæresten din (hvis dere har) Håper det ordner seg❤️ Anonymkode: 157e0...9e7
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #3 Skrevet 2. februar 2022 Hei, Jeg er selv gamer, men synes det er viktig å ta meg tid med kjæresten. Jeg ville foreslått at man har egne dager hvor det er fellestid og hvor man feks ser på serie sammen eller finner på noe annet, og hvor det ikke er lov å sitte masse på mobil osv. I blant kan jeg og typen sitte og spille på hvert vårt, men vi prøver likevel å ha egne dager med kjærestetid. Har man det så synes jeg litt gaming i hverdagen går fint☺️ Ta en prat med han hvor du er åpen og ærlig og forteller hvordan du føler det. Og hva du har behov for. Hvis han da ikke klarer å endre på noe, så ville jeg sett på det som stort faresignal. Anonymkode: 4ef54...9bd 3
PITTY Skrevet 2. februar 2022 #4 Skrevet 2. februar 2022 En dame jeg hadde en gang tok initiativ til å kjøpe bilspill. Med ratt, stol og hele pakka. Endte opp med at hun ble mest hekta. Uvanlig historie, vet.. Hvis typen din ikke er fullstendig avhengig (sykelig), så skulle han strengt tatt kunne være kommunikativ og få til en avtale. Tror du ikke? For det var en ekstrem tidsbruk på det her synes jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #5 Skrevet 2. februar 2022 Hvordan hadde det blitt reagert på med en tråd hvor problemet var en kvinne som så på reality-tv hver kveld mens hun strikket ? Dette handler egentlig ikke om gaming, men om adferd av kjæresten som du ikke liker. Og som du vil sette en stopper for. Hadde han brukt samme tiden til noe du selv mente var «bedre bruk av tiden» hadde du ikke irritert deg. Hovedproblemet her er nok at du i utgangspunktet ikke liker at han spiller. Også kommer vi nok ikke utenom at han sikkert hadde spilt mindre om de andre alternativene (Du) hans var morsomme de også. Anonymkode: 560e2...216 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #6 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvordan hadde det blitt reagert på med en tråd hvor problemet var en kvinne som så på reality-tv hver kveld mens hun strikket ? Anonymkode: 560e2...216 Det ville selvsagt vært et problem om det betød veldig lite tid til kjærestetid. Hilsen ei som liker reality-tv, men ikke nok til å strikke til det i 8 timer hvis mannen vil pule eller prate Anonymkode: e0984...020 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #7 Skrevet 2. februar 2022 Både jeg og kjæresten er gamere, men syns det er viktig å sette av tid til å tilbringe tid sammen. Dette høres ekstremt ut. Kan dere ikke bli enig om å ha noen dager\kvelder hvor dere tilbringer tid sammen? Anonymkode: fb5e6...ee9
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #8 Skrevet 2. februar 2022 Så overskriften og hadde tenkt å kommentere at man må da få lov å spille litt. Men dette høres for mye ut. Jeg også spiller på dataen om jeg har noe ledig tid. Men starter ikke med spill som ikke kan pauses eller gås ifra umiddelbart så lenge kona er våken og i hus. Hun kommer først. Anonymkode: 8977c...e4e 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #9 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvordan hadde det blitt reagert på med en tråd hvor problemet var en kvinne som så på reality-tv hver kveld mens hun strikket ? Hvis hun ble aggressiv av at han mente at hun strikket og så for mye på tv og at hun ikke en gang reagerte på at han gjorde seg sexy for henne nydusjet med silkebokser og rose i munnen, så vil jeg si at hun gjerne hadde et problem, ja. Anonymkode: 3aa9e...df1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #10 Skrevet 4. februar 2022 Marte79 skrev (På 1.2.2022 den 21.40): Hei, jeg er lei meg, det høres sikkert ut som en bagatell, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Samboeren (30+) spiller hver dag på dataen. Hverdager ser slik ut: jobb, vi spiser noe sammen, resten av kvelden skyte-spill på dataen helt til han legger seg. Helg: han står opp kl.8:00, slå på dataen, når jeg står opp i 9 eller 10 tida spiser vi frokost sammen, resten av dagen, hvis ikke noe annet er planlagt, sitter han foran dataen. Noen ganger til kl.2:00 om natta. Jeg har pratet forsiktig med han om dette. Jeg tror han er avhengig på en eller annen måte. Han nekter selvfølgelig og ble litt aggressiv. Hvis dataen ikke er tilgjengelig, sitter han med mobil i hånda. Jeg har prøvd å få han litt ut, det hjelper en liten stund, men så fort vi er hjemme igjen…data! Jeg føler mer og mer at jeg bo i kollektiv isteden for å være i et forhold. (Jeg stod til og med naken ved siden av han og spillet var viktigere) Noen ganger har jeg bare lyst å kaste dataen ut av vinduet! Er det noen som har samme problemet? Hva ellers kunne jeg gjøre? Takknemlig for tipps. Jeg har samme problem. Jeg visste ikke hvor mye han spilte da vi ble sammen men flyttet sammen etter noen mnd. Det er nå 3,5 år siden og han spiller rundt 6-10 timer HVER jævla dag. Han gjør husarbeid,går i butikken og lager middag, men trener ikke og leker ikke med hunden, går aldri lenger enn en time med han,og sitter oppe langt på natt. Han er sykepleier og jobber dag kveld,så vi har omtrent ingenting vi gjør sammen. Spiser middag sammen de dagene han er hjemme,og har sex innimellom. Jeg har mast, klaga og sagt at vi må begynne å gjøre ting sammen ellers så blir vi bare to stk som bor sammen. Jeg har vært usikker på forholdet i lange perioder i 2,5 år og igår gjorde psykologen min meg oppmerksom på at dette muligens ikke er noe jeg vil,fordi jeg kjenner på frustrasjon og drømmer mange drømmer som tyder på at det er noe stort jeg må ta stilling til. Synes det er veldig slitsomt å skulle evt flytte igjen. Flytta 9 ganger siden 2014, og det inkluderer at jeg flytta fra eksen to ganger og ble hjemløs. Jeg har ikke noe resurser i familien så slår vi opp nå og han kaster meg ut før jeg har leilighet så blir jeg hjemløs. Det er stressende mtp at jeg har ansvar for hunden også Anonymkode: 65d22...64c
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #11 Skrevet 4. februar 2022 Marte79 skrev (På 1.2.2022 den 21.40): Hei, jeg er lei meg, det høres sikkert ut som en bagatell, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Samboeren (30+) spiller hver dag på dataen. Hverdager ser slik ut: jobb, vi spiser noe sammen, resten av kvelden skyte-spill på dataen helt til han legger seg. Helg: han står opp kl.8:00, slå på dataen, når jeg står opp i 9 eller 10 tida spiser vi frokost sammen, resten av dagen, hvis ikke noe annet er planlagt, sitter han foran dataen. Noen ganger til kl.2:00 om natta. Jeg har pratet forsiktig med han om dette. Jeg tror han er avhengig på en eller annen måte. Han nekter selvfølgelig og ble litt aggressiv. Hvis dataen ikke er tilgjengelig, sitter han med mobil i hånda. Jeg har prøvd å få han litt ut, det hjelper en liten stund, men så fort vi er hjemme igjen…data! Jeg føler mer og mer at jeg bo i kollektiv isteden for å være i et forhold. (Jeg stod til og med naken ved siden av han og spillet var viktigere) Noen ganger har jeg bare lyst å kaste dataen ut av vinduet! Er det noen som har samme problemet? Hva ellers kunne jeg gjøre? Takknemlig for tipps. Jeg dater faktisk en slik fyr nå. Som gamer ekstremt mye..vi er 39 begge to, jeg har barn, fulltidsjobb og han studerer. Når jeg spør hva han gjør, sitter han på pcn. Jeg lurer nesten på om jeg ikke ønsker å ha det sånn, en slik gamer kjæreste som har det som hovedfokus. Jeg har jo faktisk jobbet med spill, jeg er meganerd, men jeg gamer ikke hver dag .... kan like gjerne pusse opp litt eller bygge en kommode. Jeg synes det er kos med gaming selv, så tenkte at jeg kunne få meg en slik nerdekjæreste. Men det finnes jo andre ting i livet enn PC 😄 Hva sier han til en skitur da? Anonymkode: fc1cb...9ae
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #12 Skrevet 4. februar 2022 Marte79 skrev (På 1.2.2022 den 21.40): Hei, jeg er lei meg, det høres sikkert ut som en bagatell, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Samboeren (30+) spiller hver dag på dataen. Hverdager ser slik ut: jobb, vi spiser noe sammen, resten av kvelden skyte-spill på dataen helt til han legger seg. Helg: han står opp kl.8:00, slå på dataen, når jeg står opp i 9 eller 10 tida spiser vi frokost sammen, resten av dagen, hvis ikke noe annet er planlagt, sitter han foran dataen. Noen ganger til kl.2:00 om natta. Jeg har pratet forsiktig med han om dette. Jeg tror han er avhengig på en eller annen måte. Han nekter selvfølgelig og ble litt aggressiv. Hvis dataen ikke er tilgjengelig, sitter han med mobil i hånda. Jeg har prøvd å få han litt ut, det hjelper en liten stund, men så fort vi er hjemme igjen…data! Jeg føler mer og mer at jeg bo i kollektiv isteden for å være i et forhold. (Jeg stod til og med naken ved siden av han og spillet var viktigere) Noen ganger har jeg bare lyst å kaste dataen ut av vinduet! Er det noen som har samme problemet? Hva ellers kunne jeg gjøre? Takknemlig for tipps. Få dere jobb, begge to. Herregud, etter å ha jobbet et langt liv, skal man forsørge slike latsabber gjennom nav.. Anonymkode: d58e3...2ab
Gjest Marte79 Skrevet 6. februar 2022 #13 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 2.2.2022 den 8.24): Dette handler egentlig ikke om gaming, men om adferd av kjæresten som du ikke liker. Og som du vil sette en stopper for. Hadde han brukt samme tiden til noe du selv mente var «bedre bruk av tiden» hadde du ikke irritert deg. Hovedproblemet her er nok at du i utgangspunktet ikke liker at han spiller. Anonymkode: 560e2...216 Det er helt riktig! Hadde det vært noe fornuftig, lese bøker, utdanne seg eller gjør noe kreativ, hadde det vært ikke noe problem. Jeg bruker min fritid til noe, kaster den ikke bort foran data eller tv.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #14 Skrevet 6. februar 2022 On 2/4/2022 at 4:06 PM, AnonymBruker said: Få dere jobb, begge to. Herregud, etter å ha jobbet et langt liv, skal man forsørge slike latsabber gjennom nav.. Anonymkode: d58e3...2ab Hæ, det står jo at dagen starter med jobb Anonymkode: c9c9f...37b
Gjest Marte79 Skrevet 6. februar 2022 #15 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 4.2.2022 den 12.44): Jeg har samme problem. Jeg visste ikke hvor mye han spilte da vi ble sammen men flyttet sammen etter noen mnd. Det er nå 3,5 år siden og han spiller rundt 6-10 timer HVER jævla dag. Han gjør husarbeid,går i butikken og lager middag, men trener ikke og leker ikke med hunden, går aldri lenger enn en time med han,og sitter oppe langt på natt. Han er sykepleier og jobber dag kveld,så vi har omtrent ingenting vi gjør sammen. Spiser middag sammen de dagene han er hjemme,og har sex innimellom. Jeg har mast, klaga og sagt at vi må begynne å gjøre ting sammen ellers så blir vi bare to stk som bor sammen. Jeg har vært usikker på forholdet i lange perioder i 2,5 år og igår gjorde psykologen min meg oppmerksom på at dette muligens ikke er noe jeg vil,fordi jeg kjenner på frustrasjon og drømmer mange drømmer som tyder på at det er noe stort jeg må ta stilling til. Synes det er veldig slitsomt å skulle evt flytte igjen. Flytta 9 ganger siden 2014, og det inkluderer at jeg flytta fra eksen to ganger og ble hjemløs. Jeg har ikke noe resurser i familien så slår vi opp nå og han kaster meg ut før jeg har leilighet så blir jeg hjemløs. Det er stressende mtp at jeg har ansvar for hunden også Anonymkode: 65d22...64c Høres ut som vi er i samme situasjon 😓
Gjest Marte79 Skrevet 6. februar 2022 #16 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 4.2.2022 den 16.06): Få dere jobb, begge to. Herregud, etter å ha jobbet et langt liv, skal man forsørge slike latsabber gjennom nav.. Anonymkode: d58e3...2ab Det morsomme er at vi begge har fulltidsjobb og nettopp derfor er det så kjedelig at vi ikke har litt tid sammen. LES før du konkluderer 😉
Polyester Skrevet 6. februar 2022 #17 Skrevet 6. februar 2022 Planlegg lenger turer sammen. Hvis han bruker dette som virkelighetsflukt kan det tenkes at han er litt sliten mentalt. Natur har beviselig positiv effekt på psykisk helse, og det er jo bra for kroppen også. Våren kommer straks og i helgene kan dere for eksempel bruke tiden på å gå tur som tar litt lenger tid enn bare et par timer. Ta med ved og mat, kaffe eller kakao på termos, tenn bål og spis på turen.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #18 Skrevet 6. februar 2022 https://www.spillavhengighet.no/ Anonymkode: 83535...b40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå