Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er 20 år eldre enn deg og venter mitt første barn nå. Hadde overhodet ikke taklet mammarollen som 16 åring. Jeg angrer ikke på å ha brukt 20 årene og deler av 30-årene på selvrealisering og ikke minst tenårene på å vokse opp. Man får ikke ungdomstiden tilbake igjen noensinne, selv om du har et voksent barn som 33-34 åring. Det er ikke det samme å leve ungdomslivet da, og ikke minst kanskje du om 10-15 år møter noen du vil få flere barn med. Da er du jo plutselig ikke "fri" før du er oppi 40-50 årene... Men allikevel kjenner du deg moden nok til å bli mor, vet at du ikke vil bli bitter og angre valget ditt og ikke minst har et stort og godt nettverk rundt deg så kan du gå for det.

Anonymkode: 2b301...de0

Jeg syns ikke de barnløse 20 åra var så fantastiske...  
Hadde flere i klassen som var godt i gang m familielivet under studiet, og de hadde et vel så flott tid.Norge har veldig gode ordninger for studenter m barn. 

Anonymkode: db517...094

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg syns ikke de barnløse 20 åra var så fantastiske...  
Hadde flere i klassen som var godt i gang m familielivet under studiet, og de hadde et vel så flott tid.Norge har veldig gode ordninger for studenter m barn. 

Jeg synes enda det er bedre å hatt muligheten å reise på utveksling, studere i utlandet osv mens jeg var ung og ikke 40 pluss når barna er voksne. Men om man drømmer om barn og det er første prioritet for hele livet, kjør på. Min erfaring er at hun ene på studiet som hadde barn kunne ikke delta på noe sosialt.. det er ikke alle med barn som har et stort nettverk. Man havner lett utenfor.

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg synes enda det er bedre å hatt muligheten å reise på utveksling, studere i utlandet osv mens jeg var ung og ikke 40 pluss når barna er voksne. Men om man drømmer om barn og det er første prioritet for hele livet, kjør på. Min erfaring er at hun ene på studiet som hadde barn kunne ikke delta på noe sosialt.. det er ikke alle med barn som har et stort nettverk. Man havner lett utenfor.

Fordelen med å reise i 40 åra er at da har man penger - og livet er absolutt ikke over i 40 åra...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...