AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #1 Skrevet 1. februar 2022 Hei. Jeg er 16, snart 17 og gravid. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er livredd. Anonymkode: 7aef8...c9a
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #2 Skrevet 1. februar 2022 Hei du! I din kommune har du helsestasjon for ungdom du kan kontakte. Der kan du få veiledning av helsesykepleier. Det kan du også hvis du har amathea i nærheten. Hvis du går på VGS har du nok også helsesykepleier der noen dager i uka. Lykke til 💕 Anonymkode: 07e2c...31e 2 3
VOX Skrevet 1. februar 2022 #3 Skrevet 1. februar 2022 For det første bør du ta en alvorsprat med foreldrene dine, uansett hvor opprørt de måtte bli vil de helt sikkert hjelpe deg så godt det lar seg gjøre. Slike hemmeligheter blir jo snart nok umulig å skjule. Du bør dessuten få legetime for å finne ut hvor langt på vei du er, tenke over om du vil beholde ungen m.m. Dette er ikke verdens undergang, håper du har noen som hjelper deg. Hva med han som skal bli pappa ? Sender deg en varm klem, dette går sikkert fint . 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #4 Skrevet 1. februar 2022 Hvis du vil kan du skrive til meg. Jeg er i dag 32 år, men jeg fikk mitt første barn når jeg var 17 år og jeg husker alt og alle følelsene rundt det som det skulle vært i går. Hvis ikke du ønsker det, så har du fått mange gode råd ser jeg, selv den gangen så brukte jeg Amathea som var en kjempe god støtte. Jeg anbefaler de sterkt, ta en titt på nettsiden dems hvordan de jobber og hvor ditt nærmeste sted er. Lykke til ❤ Anonymkode: 2c72c...57b 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #5 Skrevet 1. februar 2022 Beklager jeg trykte på anonymknappen i full fart, men det er meg over hvis du ønsker å ta kontakt 😊 Anonymkode: 2c72c...57b
Nafiaa Skrevet 1. februar 2022 #6 Skrevet 1. februar 2022 (endret) Håper alt er bra med deg ❤ Endret 26. februar 2022 av Nafiaa Feilposting 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #7 Skrevet 1. februar 2022 Du ringer sykehuset og bestiller time til abort. Anonymkode: eaca9...935 5
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #8 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 1.2.2022 den 23.37): Du ringer sykehuset og bestiller time til abort. Anonymkode: eaca9...935 Du ville gjort det, men dette er ikke nødvendigvis det rette for ts. Mange 17-åringer takler mammarollen utmerket og får et fantastisk liv, der de er ferdige m småbarnsperioden når vennene begynner og virkelig kan nyte livet som 30-40 åringer.. Anonymkode: db517...094 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #9 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du ville gjort det, men dette er ikke nødvendigvis det rette for ts. Mange 17-åringer takler mammarollen utmerket og får et fantastisk liv, der de er ferdige m småbarnsperioden når vennene begynner og virkelig kan nyte livet som 30-40 åringer.. Anonymkode: db517...094 Livet er ikke som på film.. Anonymkode: 6cbe2...a53 5
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #10 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Livet er ikke som på film.. Anonymkode: 6cbe2...a53 TS kommer til å klare det helt fint om hun velger å beholde barnet. Barnet vil på ingen måte lide noe nød av å ha en mamma som f.eks.er student. Min venninne fikk barn da hun var 18, og utdanning måtte på vent i noen år. Men det har hun tatt igjen nå, har fullført en utdanning og har en lederstilling innen sitt yrke. Med de gode støtteordningene vi har i Norge er det ikke noe som går tapt av muligheter innen jobb og utdanning bare fordi man er ung mor. TS, dette kommer til å gå bra skal du se ❤️ Anonymkode: 3ffb9...6d3 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #11 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS kommer til å klare det helt fint om hun velger å beholde barnet. Barnet vil på ingen måte lide noe nød av å ha en mamma som f.eks.er student. Min venninne fikk barn da hun var 18, og utdanning måtte på vent i noen år. Men det har hun tatt igjen nå, har fullført en utdanning og har en lederstilling innen sitt yrke. Med de gode støtteordningene vi har i Norge er det ikke noe som går tapt av muligheter innen jobb og utdanning bare fordi man er ung mor. TS, dette kommer til å gå bra skal du se ❤️ Anonymkode: 3ffb9...6d3 Hvordan kan du si det? 😅Mange som har hatt en elendig oppvekst og sliter resten av livet. Anonymkode: 19db9...8ca 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #12 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): TS kommer til å klare det helt fint om hun velger å beholde barnet. Barnet vil på ingen måte lide noe nød av å ha en mamma som f.eks.er student. Min venninne fikk barn da hun var 18, og utdanning måtte på vent i noen år. Men det har hun tatt igjen nå, har fullført en utdanning og har en lederstilling innen sitt yrke. Med de gode støtteordningene vi har i Norge er det ikke noe som går tapt av muligheter innen jobb og utdanning bare fordi man er ung mor. TS, dette kommer til å gå bra skal du se ❤️ Anonymkode: 3ffb9...6d3 Dette vet du ingenting om, for du kjenner ikke TS. Anonymkode: 49e51...369 5
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #13 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS kommer til å klare det helt fint om hun velger å beholde barnet. Barnet vil på ingen måte lide noe nød av å ha en mamma som f.eks.er student. Min venninne fikk barn da hun var 18, og utdanning måtte på vent i noen år. Men det har hun tatt igjen nå, har fullført en utdanning og har en lederstilling innen sitt yrke. Med de gode støtteordningene vi har i Norge er det ikke noe som går tapt av muligheter innen jobb og utdanning bare fordi man er ung mor. TS, dette kommer til å gå bra skal du se ❤️ Anonymkode: 3ffb9...6d3 Ikke oppfordre en 16 år gammel jente til å bli mor, er du snill…hun er et barn selv. Anonymkode: 57d6e...956 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #14 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 3.2.2022 den 20.10): Livet er ikke som på film.. Anonymkode: 6cbe2...a53 Jeg vokste ikke opp i en film.. Anonymkode: db517...094
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #15 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Ikke oppfordre en 16 år gammel jente til å bli mor, er du snill…hun er et barn selv. Anonymkode: 57d6e...956 Kjenner du TS??? Jeg kjenner 5 som ble mødre som 16åringer og de er utmerkede foreldre- ikke barn med barn.. Anonymkode: db517...094 2
Gjest Skrevet 5. februar 2022 #16 Skrevet 5. februar 2022 Tråden er ryddet for innlegg signert av helsepersonell. Phavi, mod
Morten1 Skrevet 5. februar 2022 #17 Skrevet 5. februar 2022 On 2/3/2022 at 8:07 PM, AnonymBruker said: Du ville gjort det, men dette er ikke nødvendigvis det rette for ts. Mange 17-åringer takler mammarollen utmerket og får et fantastisk liv, der de er ferdige m småbarnsperioden når vennene begynner og virkelig kan nyte livet som 30-40 åringer.. Anonymkode: db517...094 Det er kun TS som vet om dette kan gå eller ikke, vi vet ingenting om hennes muligheter til utdannelse, jobb, bo situasjon og ellers videre liv. Vi vet ikke om fosteret et frisk en gang.
Brunello Skrevet 5. februar 2022 #18 Skrevet 5. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 3.2.2022 den 20.07): Du ville gjort det, men dette er ikke nødvendigvis det rette for ts. Mange 17-åringer takler mammarollen utmerket og får et fantastisk liv, der de er ferdige m småbarnsperioden når vennene begynner og virkelig kan nyte livet som 30-40 åringer.. Anonymkode: db517...094 Det er bra du er støttende. Jeg er enig med deg at abort ikke behøver å være et alternativ for alle. Men vi skal heller ikke underslå at for de fleste som får barn når de er veldig unge, vil suksess være avhengig av at de har et solid nettverk og foreldre som bidrar masse. Har de ikke det, vil det ofte være varierende grad av halvgode liv som antakelig hadde blitt bedre om de hadde fått barn senere. Og for en del går det faktisk ikke bra. Endret 5. februar 2022 av Brunello 2
Brunello Skrevet 5. februar 2022 #19 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 3.2.2022 den 20.24): TS kommer til å klare det helt fint om hun velger å beholde barnet. Barnet vil på ingen måte lide noe nød av å ha en mamma som f.eks.er student. Min venninne fikk barn da hun var 18, og utdanning måtte på vent i noen år. Men det har hun tatt igjen nå, har fullført en utdanning og har en lederstilling innen sitt yrke. Med de gode støtteordningene vi har i Norge er det ikke noe som går tapt av muligheter innen jobb og utdanning bare fordi man er ung mor. TS, dette kommer til å gå bra skal du se ❤️ Anonymkode: 3ffb9...6d3 Slutt med dette tullet. Det kan godt hende det går bra, men det er også godt mulig dette går til helvete. Vi aner ingen ting om forutsetningene. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #20 Skrevet 5. februar 2022 Jeg er 20 år eldre enn deg og venter mitt første barn nå. Hadde overhodet ikke taklet mammarollen som 16 åring. Jeg angrer ikke på å ha brukt 20 årene og deler av 30-årene på selvrealisering og ikke minst tenårene på å vokse opp. Man får ikke ungdomstiden tilbake igjen noensinne, selv om du har et voksent barn som 33-34 åring. Det er ikke det samme å leve ungdomslivet da, og ikke minst kanskje du om 10-15 år møter noen du vil få flere barn med. Da er du jo plutselig ikke "fri" før du er oppi 40-50 årene... Men allikevel kjenner du deg moden nok til å bli mor, vet at du ikke vil bli bitter og angre valget ditt og ikke minst har et stort og godt nettverk rundt deg så kan du gå for det. Anonymkode: 2b301...de0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå