Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan fødselen starte? Eller er det bare bra man har det da det trener livmoren?

Anonymkode: 7f097...fb4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye kynnere kan påvirke cervix. Og det kan gi premature rier. Hvor langt på vei er du?

Er de vonde eller regelmessige? Er ikke alltid så lett å kjenne forskjell på rier og kynnere....

Anonymkode: 94070...0fb

• Liker 1
Skrevet

Legen min tvang meg til å bli sykemeldt de siste månedene, da jeg hadde så kraftige kynnere ofte. Men jeg fødte ikke før 10 dager etter termin. 

Anonymkode: 12c4f...c4e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Mye kynnere kan påvirke cervix. Og det kan gi premature rier. Hvor langt på vei er du?

Er de vonde eller regelmessige? Er ikke alltid så lett å kjenne forskjell på rier og kynnere....

Anonymkode: 94070...0fb

Uke 30+3, de er ikke vonde, har ikke sjekket om de er regelmessige, men magen er hard nesten hver gang jeg tar på den.

Anonymkode: 7f097...fb4

Skrevet

Jeg har hatt mye kynnere siden rundt uke 15. Var inne på sjekk på føden en gang (ca uke 25) da jeg hadde sterke menslignende smerter hver gang kynnerne kom. Livmorhalsen hadde heldigvis ikke blitt påvirket og jeg hadde ikke rieaktivitet.

Nå er jeg i uke 35 og har fremdeles mye kynnere, men jordmor har aldri vært bekymret når jeg har nevnt det for henne :) Hun sier bare det er normalt og at det kun er livmoren som trener, og at noen har en mer sensitiv livmor enn andre.

Jeg ville tatt en telefon til føden dersom kynnerne blir veldig smertefulle og/eller kommer regelmessig (med økende styrke). Ellers er det i de aller fleste tilfeller helt normalt og ufarlig med kynnere :) 

Anonymkode: 33f2f...c84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...