Gå til innhold

Grønnsaker og frukt smaker ikke så mye på denne tiden av året. Flere som føler det samme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tomater f eks. Og eplene er ikke nærheten av norske epler om høsten.

Anonymkode: 90152...9e7

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fordi tomater og epler ikke er i sesong nå. Alt frukt og grønt smaker best når det er friskt, nyplukket og kortreist.

Anonymkode: a6c99...118

• Liker 10
Skrevet

Jeg er ikke enig, er mye som smaker godt nå, man må bare fokusere på det som naturlig er i sesong, sånn tenker jeg i alle fall :jepp:

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke sesong nå for hverken tomater eller epler. Tomater trenger sol og varme. Nå er vi på 1. februar.... 

Eplene var supre i september/oktober. 

Vet du ingenting om hvordan og når grønnsaker og frukt modnes?

Anonymkode: 47038...8a4

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Tomater smaker generelt lite året rundt . Da jeg var barn, for 30 års siden smakte tomat ekte tomat, mens nå er det smaksløst. 

Anonymkode: dbece...5bb

• Liker 1
Skrevet

Pærer er best på denne tiden av året! Nå er harde og faste, og smaker mye bedre enn de bløte man får på sommeren. 

Anonymkode: 64102...e21

Skrevet

Appelsiner er ganske godt for tiden, og økologiske tomater er ikke så verst. Importert da. 

Anonymkode: cff55...c51

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Pærer er best på denne tiden av året! Nå er harde og faste, og smaker mye bedre enn de bløte man får på sommeren. 

Ja, de er FANTASTISKE! 🍐 

Anonymkode: 07cb3...d3f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Appelsiner er ganske godt for tiden, og økologiske tomater er ikke så verst. Importert da. 

Anonymkode: cff55...c51

Jupp! Særlig blodappelsiner, gjerne økologiske de også. 

Ellers er det som regel gode italienske artisjokker å få nå for dem som gidder å tilberede sånt, samt god bladspinat. Dessuten er det fin romanesco om man finner (også den italiensk eller fra andre steder i Sør-Europa).

Anonymkode: a6c99...118

• Liker 2
Skrevet
23 hours ago, Rumle said:

Jeg er ikke enig, er mye som smaker godt nå, man må bare fokusere på det som naturlig er i sesong, sånn tenker jeg i alle fall :jepp:

Hva er "i sesong" nå på vinteren da?

1 hour ago, AnonymBruker said:

Takk for tips ☺️ Liker ikke bløte pærer men ikke tenkt på at det kan variere iløpet av året.

Anonymkode: 1419e...70b

• Liker 1
Skrevet

Røde appelsiner. Amalfisitroner 😍 Jeg lager limoncello på denne tiden av året og ser frem til sommeren!

Anonymkode: 00b82...1bd

Skrevet

Spiser dere grønnsaker om vinteren? 🤦‍♀️

Anonymkode: 311fe...307

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hva er "i sesong" nå på vinteren da?

Takk for tips ☺️ Liker ikke bløte pærer men ikke tenkt på at det kan variere iløpet av året.

Anonymkode: 1419e...70b

Stor forskjell på pærer på vinter og sommer. Jeg liker heller ikke bløte pærer, men de man får kjøpt nå er nydelige 😃

• Nyttig 1
Skrevet

Spiser dere grønnsaker om vinteren? 🤦‍♀️

Nei ingen spiser grønnsaker på vinteren,så butikkene har det kun på utstilling :ironi:

Anonymkode: 5ec27...0b4

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei ingen spiser grønnsaker på vinteren,så butikkene har det kun på utstilling :ironi:

Er ikke det bare til utlendingene da? 

Skrevet

Er ikke det bare til utlendingene da? 

🤦🏼‍♀️

Skrevet

Hvis du ikke smaker de gode appelsinene som er nå, så har du korona...

Anonymkode: d9eb3...9be

• Liker 1
Skrevet

Appelsinene er gode nå, bananer er gode hele året, og det er nesten alltid mulig å få tak i søte druer 😊  Av grønnsaker bruker jeg daglig tomat, agurk og paprika, og synes det smaker godt året rundt (noe tomat kan være litt smakløs i perioder, men det finnes jo mange varianter).  

Anonymkode: 86887...1fd

Skrevet

Jeg er ikke enig med ts. Appelsinene, som andre har nevnt, er best på denne tiden av året. Det er også mange gode epler, pærer og druer. Det eneste av frukt jeg finner smakløst om vinteren er friske jordbær.

Store tomater er nesten alltid smakløse, syns jeg, men det finnes mange små som er gode og søte hele året. Jeg bruker kanskje mer rotgrønnsaker om vinteren, kål og gulrøtter smaker godt nå, det samme gjør all salat som man får enten ferdig oppkuttet eller hel. For ikke å snakke om spisspaprika, den er søt og god nå.

Og ja, til deg som spurte, vi spiser da grønnsaker om vinteren, jeg tror nesten det er da jeg trenger det mest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...