Gå til innhold

Dere som er utdannet helsefagarbeider..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor jobber dere og trives dere? Jeg har begynt på mitt åttende år som nattevakt på et sykehjem og begynner å bli temmelig lei av å jobbe på nettene.. Er derfor begynt å se meg om etter dag/aften jobb, men er så usikker på hvor jeg vil jobbe..  Vil helst prøve noe annet enn sykehjem, det er så mange misfornøyde ansatte og mye klaging på alt mulig. Må legge til at vi har en helt ubrukelig leder på avdelingen der jeg jobber, som ikke tar tak i noe som helst. Så nok derfor det er så mange misfornøyde på "mitt" sykehjem. Men har et inntrykk av at det er mange dårlige ledere i helse og omsorgstjenesten.. Travelt, underbemannet og gå hjem fra jobb med dårlig samvittighet er ikke noe som frister. Tenker litt på hjemmetjenesten, men det er vel kanskje ikke noe bedre der? Løpe rundt med stoppeklokke på og stresse rundt for å rekke besøke alle på listen.. Så hvor anbefaler dere å jobbe?

Anonymkode: 6c6e8...c50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke hjemmesykepleien, det er et levende mareritt for helsefagarbeidere. Anbefaler bofellesskap, dagsenter, rusomsorg eller rehabilitering/spes.helsetjeneste. 

Anonymkode: e9312...dde

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ikke hjemmesykepleien, det er et levende mareritt for helsefagarbeidere. Anbefaler bofellesskap, dagsenter, rusomsorg eller rehabilitering/spes.helsetjeneste. 

Anonymkode: e9312...dde

Hvorfor er hjemmesykepleien et mareritt for oss? Jeg husker jeg trivdes veldig godt der da jeg var lærling, men det er noen år siden da.. Jobb innen rus/psykiatri har jeg prøvd. Det er ikke noe for meg.

Skrevet

Anbefaler hjemmesykepleien. Det er mye mer friere enn instutisjon. Man disponerer tiden sin selv, så og si. Jeg føler på mange måter at jeg er min egen sjef da jeg er ute alene og ingen følger med meg, viss du skjønner. Skal aldri tilbake til instutisjon! Nå bor jeg på et tettsted med 10k innbyggere, så det kommer jo litt an på på trykket der du bor. 

Anonymkode: bf842...efa

Skrevet (endret)

Ta videreutdanning innen Velferdsteknologi eller noe annet du ønsker (kreft og lindring)?. Snakk med arbeidsplassen om dette, så kan dere lage en plan sammen. Er ganske så sikker på at arbeidsplassen din vil ha folk med videreutdanning og at du tilbyr deg å ta det vil være et løft. Bonus er jo at du går litt opp i lønn, det skader jo ikke. 

Velferdsteknologi, Alders og demens er blant fag du kan utdanne deg gratis til siden fylkeskommunen betaler utdanningen, så utdanningen er gratis og nettbasert, det eneste egentlig arbeidsplassen trenger å gjøre er støtte er fri til studier, støtte til å betale pensumbøker (dette må du betale selv), og hvordan din utdanning kan benyttes i turnusen og på arbeidsplassen din. 

Skyter inn at Velferdsteknologi i eldreomsorgen er noe som er kommet for å bli og bruken øker bare med årene.  

Endret av Knoot
Skrevet
Knoot skrev (2 timer siden):

Ta videreutdanning innen Velferdsteknologi eller noe annet du ønsker (kreft og lindring)?. Snakk med arbeidsplassen om dette, så kan dere lage en plan sammen. Er ganske så sikker på at arbeidsplassen din vil ha folk med videreutdanning og at du tilbyr deg å ta det vil være et løft. Bonus er jo at du går litt opp i lønn, det skader jo ikke. 

Velferdsteknologi, Alders og demens er blant fag du kan utdanne deg gratis til siden fylkeskommunen betaler utdanningen, så utdanningen er gratis og nettbasert, det eneste egentlig arbeidsplassen trenger å gjøre er støtte er fri til studier, støtte til å betale pensumbøker (dette må du betale selv), og hvordan din utdanning kan benyttes i turnusen og på arbeidsplassen din. 

Skyter inn at Velferdsteknologi i eldreomsorgen er noe som er kommet for å bli og bruken øker bare med årene.  

Takk for tips, men jeg har allerede prøvd videreutdanning på fagskolen. Droppa ut etter et par måneder, fikk ikke til den der oppgaveskrivinga..

Skrevet

Steder som NKI tilbyr kurs i studieteknikk (oppgaveskriving, lesing etc.). 

Skrevet

Jobber på psykiatrisk sykehus på en psykosepost, og sikkerhetsavdeling (pasienter som ofte er dømt til TPH med alvorlig psykisk lidelse og har betydelig forhøyet voldsrisiko). 

Anonymkode: 8795b...35b

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hvor jobber dere og trives dere? Jeg har begynt på mitt åttende år som nattevakt på et sykehjem og begynner å bli temmelig lei av å jobbe på nettene.. Er derfor begynt å se meg om etter dag/aften jobb, men er så usikker på hvor jeg vil jobbe..  Vil helst prøve noe annet enn sykehjem, det er så mange misfornøyde ansatte og mye klaging på alt mulig. Må legge til at vi har en helt ubrukelig leder på avdelingen der jeg jobber, som ikke tar tak i noe som helst. Så nok derfor det er så mange misfornøyde på "mitt" sykehjem. Men har et inntrykk av at det er mange dårlige ledere i helse og omsorgstjenesten.. Travelt, underbemannet og gå hjem fra jobb med dårlig samvittighet er ikke noe som frister. Tenker litt på hjemmetjenesten, men det er vel kanskje ikke noe bedre der? Løpe rundt med stoppeklokke på og stresse rundt for å rekke besøke alle på listen.. Så hvor anbefaler dere å jobbe?

med regnet læretiden på 2år har jeg arbeidet i 21,5år, liker jobben godt men etter at jeg pådro meg en skade i nakken har det blitt litt problematisk med alle de tunge løftene.. 

Anonymkode: 44656...4a4

Skrevet

Jobber i hjemmetjenesten og trives godt,  liker variert arbeid og en dag er aldri lik, selv om det kan være hektisk til tider, trives jeg med å hjelpe brukere i hjemmene.  

Anonymkode: 3ed79...49d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...