Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tre barn fra før hvor siste barnet er felles med min mann. Mine to eldste bor hos oss fast. Uplanlagt gravid med nr fire. Sliter stort med å ta abort. Oppdaget svangerskapet sent. Er nå i uke 11 og har bare tiden og veien igjen. Etter diskusjon i dag hvor jeg sa at jeg ønsker å beholde, ser jeg at abort er eneste løsning. Han er  nemlig helt i baklås på å beholde og mener dette ruinerer livet og knekker ekteskapet. Jeg kjenner det omvendt: å ta abort knekker ekteskapet. Nå ser jeg at jeg uansett ikke kan beholde barnet da jeg ikke har kapital og lønn alene til å forsørge fire barn om ekteskapet ryker slik han mener ved et siste barn. Bør altså ta abort for å kunne stå på egne ben. Mannen aborterer fosteret for å bevare ekteskapet mens jeg tror jeg aborterer ut hele ekteskapet med fosteret ved å ta abort. Har vondt for å se hvordan jeg skal kunne få til å elske ham etter dette. Å ta sjansen på å beholde og håpe det «går seg til» for hans del er å spille russisk rullet all den tid jeg ikke har anledning til å være alenemor til fire. Måtte bare skrive det ut et sted. 

Anonymkode: d3fb2...edd

• Hjerte 7
Skrevet

Tøff situasjon. Ring Amathea (?) i morgen, om du ikke har gjort det. 
Mannen din må sterilisere seg om han ikke er kar nok til å ta ansvar når uventet graviditet har skjedd. Det er også hans ansvar!

Det er ikke enkelt å abortere et 11 ukers foster. I og med du ikke vil, synes jeg du skal beholde. Mitt råd til deg ❤️ 

Ja det er krevende, men vi bor i et land hvor man klarer dette, med litt tilpasning. God klem

Anonymkode: 4aa14...dec

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg var i en lignende situasjon og valgte å beholde, med eller uten mannen.

Etter mye om og men, endte det med at vi holdt sammen og vår yngste er nok hans favoritt.

Han sier stadig at han er takknemlig for at jeg var så bestemt, han fikk rett og slett panikk.

Anonymkode: 2bfb6...0d5

• Liker 10
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Gjest Dustete
Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg var i en lignende situasjon og valgte å beholde, med eller uten mannen.

Etter mye om og men, endte det med at vi holdt sammen og vår yngste er nok hans favoritt.

Han sier stadig at han er takknemlig for at jeg var så bestemt, han fikk rett og slett panikk.

Anonymkode: 2bfb6...0d5

Jeg er selv mann og livredd for å få uplanert barn, men jeg støtter denne fullt ut. Det er kanskje en frekk holdning ovenfor "mannen i huset" eller hva han mener seg å være, men det er DIN kropp og om ikke han repsekterer det får han stå for. Det er han som isåfall "aborterer" ekteskapet ved å være vrang. Han er vrang pga egne ideér mens du beskytter din egen kropp samt mulighet for fler barn i fremtiden. Han må få mene hva han vil om det, men uten å være sterilisert som andre sa, får han være med på leken og smøre brødskiva si sjøl eller hva alle disse utrykkene het igjen.

Endret av Dustete
Skrevet

Personlig hadde jeg gått inn og gitt han beskjed om at ekteskapet er over, men at han blir far. Så får tiden vise hvor mye far han blir. 

Bidrag må han betale og det finnes økonomiske støtteordninger. De to eldste barna dine er kanskje også såpass store at de ikke lenger trenger så mye praktisk hjelp. Det avlaster en del. Få alt du har av nettverk på banen, og be om hjelp der du kan. Hjelp finnes hvis man ber om det er min erfaring. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Ikke ta abort fordi han vil. Du sier selv at dette vil ødelegge deg. Sett deg selv først nå. Han var med på å lage dette barnet, det er for seint å angre.

Anonymkode: 00640...822

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet

Du handler på følelser, og han tenker fornuft. Det er ikke fornuftig å få et fjerde barn når du vet du ikke klarer deg alene med dem. Han ønsker ikke fler. det må du respektere. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har tre barn fra før hvor siste barnet er felles med min mann. Mine to eldste bor hos oss fast. Uplanlagt gravid med nr fire. Sliter stort med å ta abort. Oppdaget svangerskapet sent. Er nå i uke 11 og har bare tiden og veien igjen. Etter diskusjon i dag hvor jeg sa at jeg ønsker å beholde, ser jeg at abort er eneste løsning. Han er  nemlig helt i baklås på å beholde og mener dette ruinerer livet og knekker ekteskapet. Jeg kjenner det omvendt: å ta abort knekker ekteskapet. Nå ser jeg at jeg uansett ikke kan beholde barnet da jeg ikke har kapital og lønn alene til å forsørge fire barn om ekteskapet ryker slik han mener ved et siste barn. Bør altså ta abort for å kunne stå på egne ben. Mannen aborterer fosteret for å bevare ekteskapet mens jeg tror jeg aborterer ut hele ekteskapet med fosteret ved å ta abort. Har vondt for å se hvordan jeg skal kunne få til å elske ham etter dette. Å ta sjansen på å beholde og håpe det «går seg til» for hans del er å spille russisk rullet all den tid jeg ikke har anledning til å være alenemor til fire. Måtte bare skrive det ut et sted. 

Anonymkode: d3fb2...edd

Dette ekteskapet ryker garantert dersom du tar abort.

Du er nødt til å lytte til deg selv.

• Liker 7
Skrevet
Prøver18 skrev (5 minutter siden):

Du handler på følelser, og han tenker fornuft. Det er ikke fornuftig å få et fjerde barn når du vet du ikke klarer deg alene med dem. Han ønsker ikke fler. det må du respektere. 

Nå er jeg ikke TS, men jeg reagerer på at du henviser til TS sin fornuft. 
Hvis mannen var fornøyd med de barna han hadde, så burde vel han tatt større ansvar i forhold til prevensjon enn hva han har gjort? 
Det finnes faktisk menn som fremdeles mener at prevensjon er kvinnens ansvar. 
Å ta ut skilsmisse pga en graviditet er en skam. 
Jeg antar at TS har vært med med og tatt vare på hans særkullsbarn også, og det er skremmende hvor lite fornuft mannen har  

Anonymkode: 75222...9c4

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Han skulle sterilisert seg, å dette bør virkelig bli et tema. 
Samtidig, graviditeter kan skje, å man MÅ prøve å tenke litt fornuftig selv om følelsene sier noe annet, du må tenke på de barna du allerede har i tillegg til at jeg mener mannen bør få lov til å ha sine meninger og tanker uten at man skal «slutte å stole på han» av den grunn. 

Anonymkode: 83d16...44a

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå er jeg ikke TS, men jeg reagerer på at du henviser til TS sin fornuft. 
Hvis mannen var fornøyd med de barna han hadde, så burde vel han tatt større ansvar i forhold til prevensjon enn hva han har gjort? 
Det finnes faktisk menn som fremdeles mener at prevensjon er kvinnens ansvar. 
Å ta ut skilsmisse pga en graviditet er en skam. 
Jeg antar at TS har vært med med og tatt vare på hans særkullsbarn også, og det er skremmende hvor lite fornuft mannen har  

Hans særkullsbarn? Ts er mor til alle 3, hvorav de har den yngste sammen. 

Skrevet

Jeg skjønner han godt, men jeg mener han går for langt med å prøve å presse deg (true med skilsmisse).

Livet vil bli vanskeligere ja, det er bare du selv som kan vite om du takler det. Uansett hva du lander på vil det nok være lurt med parterapi. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hans særkullsbarn? Ts er mor til alle 3, hvorav de har den yngste sammen. 

Beklager, jeg blandet det sammen med en annen tråd . 
Men fremdeles så ellers min mening om mannen den samme 

Skrevet

Jeg er alene med 4 barn og har et lavtlønnet yrke. Det går helt fint! Det finnes støtteordninger og far må betale bidrag. Du kommer til å klare deg

Anonymkode: 520df...16a

• Liker 9
Skrevet

Du burde kontakte noen du kan sortere tanker med, feks Amathea. Deretter kan du snakke med han igjen, og du bør nok være ærlig på at om du tar abort er ekteskapet over. 

Anonymkode: 9399c...ad0

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Hans ønske om å ikke beholde, bør veie minst like tungt som ditt ønske om å beholde. Ikke skjønner jeg at man, i 2022, klarer å bli uplanlagt gravid. 

Anonymkode: 5a4c1...e7c

Skrevet

Han vil ikke "beholde"?? Barnet er allerede laget!

Du kommer til å klare deg fint, kjente ei alenemor med 9 barn.

Anonymkode: 125c5...742

• Liker 7
Skrevet
Prøver18 skrev (59 minutter siden):

Men hun ønsker ikke å ta abort. Det må mannen respektere.

• Liker 8
Skrevet

Forholdet deres er nok dødt uansett om det blir abort eller ikke. Med tanke på det du skriver angående økonomi og slikt, er nok det beste abort. Fire barn er veldig tøft for to personer, og ekstremt tøft om du er en. Dessuten har du tre barn. Hva om neste blir 100% pleietrengende OG du blir alene? Det er et tøft valg, spesielt siden du er langt på vei, men det er den mest fornuftige. 

Anonymkode: bcea5...8f9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...