AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #1 Skrevet 1. februar 2022 Hvor sikker kan man være på kjønnet man får oppgitt på ultrakyd? Har lest om mange hvor man var helt sikker på kjønn ved ultralyd, men hvor det viste seg å være feil. Var på OUL i dag (uke 18+4). Jordmor sa ikke typ "Det er flatt, så det er en jente", men "Her ser vi kjønnsleppene og klitoris, dette er en jente". Tenker jo da at det er ganske sikkert - eller er det noen som har vært i lik situasjon hvor det viste seg å være feil? Anonymkode: 30003...ce1
kankankan Skrevet 1. februar 2022 #2 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor sikker kan man være på kjønnet man får oppgitt på ultrakyd? Har lest om mange hvor man var helt sikker på kjønn ved ultralyd, men hvor det viste seg å være feil. Var på OUL i dag (uke 18+4). Jordmor sa ikke typ "Det er flatt, så det er en jente", men "Her ser vi kjønnsleppene og klitoris, dette er en jente". Tenker jo da at det er ganske sikkert - eller er det noen som har vært i lik situasjon hvor det viste seg å være feil? Anonymkode: 30003...ce1 Dette (oul) er normalt den siste ultralyden, ikke den første. Du kan være ganske sikker på kjønnet, men ikke 100%. Vi har fått vite at vår er en gutt ved hver undersøkelse, og det ser fremdeles slik ut i uke 33. Det var veldig tydelig at det var en gutt på OUL.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #3 Skrevet 1. februar 2022 Det er ikke 100% har jeg hørt men er vel nokså nære. Hos oss var hun veldig sikker, og det hun sa stemte med NIPT-blodprøven vi har tatt. Så da tok hun nok rett Mulig det varierer på hvor erfarne de som gjør ultralyden er + hvordan barnet ligger i magen? Anonymkode: 54574...8f8
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #4 Skrevet 1. februar 2022 Jeg spurte på ordinær ultralyd hvor sikker hun var på det hun så, og hun sa 98% så ganske sikker med andre ord. Jeg har da også vært på privat tidlig ultralyd i uke 12+5 og privat 3D ultralyd i uke 26 og alle gangene fått beskjed om jentene. så jeg føler meg da ganske sikker på at det har stemt hele veien😅 men hadde nok stolt på det som ble sagt på oul uansett. De pleier å være nokså sikre Anonymkode: f0187...5a7
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #5 Skrevet 1. februar 2022 Kommer an på hvordan babyen ligger. Jeg har en gutt og en jente og de lå slik at jeg tydelig kunne se det selv også hvilket kjønn det var. Jordmor var ganske sikker begge gangene. Ligger baby litt vanskelig til er det verre. Samme med tidlig ultralyd, der kjenner jeg flere som har fått opplyst et annet kjønn enn hva det faktisk var. Alt i alt er nok OUL ganske sikker med det utstyret de har, så fremt baby viser seg frem Anonymkode: d7801...73c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå