AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #1 Skrevet 1. februar 2022 Hei, de siste to ukene har jeg opplevd en økning i antall kynnere og hyppighet. Jeg kan godt ha 3-4 på 30 min før det gir seg i en periode. Jordmor er informert og hun mener det ikke betyr noe før det er regelmessig osv. Men så har jeg lest div artikler, særlig fra UK, der det står at en økning i kynnere kan være et tegn på at fødselen nærmer seg. Hva sier deres jordmor/lege? Anonymkode: bb9bb...85f
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #2 Skrevet 1. februar 2022 Det kom helt ann på hvor i svangerskapet jeg var. Om det var tidlig skulle jeg ta det mer med ro, om det var sent i svangerskapet var forklaringen at livmoren «øvde» seg på fødsel, i korte trekk. Anonymkode: 52df3...3f9
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #3 Skrevet 1. februar 2022 At det ikke betyr noe så lenge de ikke er regelmessige og tar seg opp i styrke/går over i rier. Men hun har full forståelse for at det kan være ordentlig plagsomt. I tredje trimester fikk jeg noen ganger regelmessige kynnere som kom med 1-2 minutter mellom på kveldstid. Før uke 34 sa jordmoren i kommunen at jeg burde forsøke å legge meg ned og hvile når det skjedde, og at hvis det ikke roet seg da, skulle jeg kontakte føden. Etter uke 34 kunne jeg vente og se om det tok seg opp. Disse kynnerne var kraftige, men ikke vonde. Hos meg gikk disse kynnerne aldri over i rier i andre svangerskap. I første svangerskap hadde jeg det bare en gang, og det var innledningen på fødselen, så jeg ble nervøs de gangene jeg fikk det med nr. to før terminperioden. Anonymkode: 02e47...74d
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #4 Skrevet 1. februar 2022 Vi har vel ikke snakket om det på lenge men da jeg nevnte det på uke 24-kontroll så så spurte hun om stress og aktivitetsnivå og anbefalte at jeg tok det litt rolig og snakket litt om stress på jobb feks. De kynnerne jeg hadde på den tiden forsvant egentlig når jeg roet litt ned da, så hun hadde vel et poeng der Anonymkode: 975f3...3bf
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #5 Skrevet 1. februar 2022 Frem til uke 33 skulle jeg se på det om et tegn om å ta det litt med ro, og fra uke 34 var det "øving" og modning og jeg skulle være obs på om det ble regelmessig eller gikk over i rier. For min del hadde jeg veldig mye og tidvis kraftige kynnere daglig fra uke 34. Baby kom i en vill fart dagen før termin, etter en dag med ekstra mye, men veldig "snille" kynnere. Anonymkode: d4c7b...639
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå