Gjest Ærlige Ærna Skrevet 1. februar 2022 #1 Skrevet 1. februar 2022 Nå, hva synes dere om dagens pressekonferanse? Fornøyde eller ikke fornøyde, og med hva? Jeg er glad det ikke er testing ved inn-og utreise, åpning for kontorjobbing, fjerning av skjenkestopp og antallsbegrensninger. Skulle gjerne sluppet munnbindet!
13579 Skrevet 1. februar 2022 #2 Skrevet 1. februar 2022 Ærlige Ærna skrev (1 minutt siden): Nå, hva synes dere om dagens pressekonferanse? Fornøyde eller ikke fornøyde, og med hva? Jeg er glad det ikke er testing ved inn- og utreise, åpning for kontorjobbing, fjerning av skjenkestopp og antallsbegrensninger. Skulle gjerne sluppet munnbindet! Regjeringen spiller hasard med befolkningens liv og helse. Smittevernet skulle vært styrket, ikke drastisk svekket. 8
Amager Skrevet 1. februar 2022 #3 Skrevet 1. februar 2022 Skjønner ikke poenget med å la noe være igjen egentlig, når de fjerner så mye. Men så er jeg en av de som gruer meg til å måtte sosialisere meg igjen, jeg har storkost meg på hjemmekontor og syns det er helt nydelig at folk holder avstand på butikken osv.. Gruer meg oppriktig til at folk skal stå å puste meg i nakken på butikken igjen. 18
Elumi Skrevet 1. februar 2022 #4 Skrevet 1. februar 2022 13579 skrev (1 minutt siden): Regjeringen spiller hasard med befolkningens liv og helse. Smittevernet skulle vært styrket, ikke drastisk svekket. Om smitten skulle fortsatt i snegletempo ville folk vært kjempelangt unna siste dose når de får corona. For ja, omtrent alle kommer til å få det. Mye bedre at de får det nå som nyvaksinert enn når det er månedsvis eller årevis siden sist coronavaksine. Eller skulle vi fortsatt med 4 doser i året? 4
parmanoia Skrevet 1. februar 2022 #5 Skrevet 1. februar 2022 Jeg er forbanna til tross for lettelser. Begrunnelsene for fortsatt tiltak er så godt som fraværende, i beste fall tuftet på syltynt grunnlag og frykt. 14
Flintis Skrevet 1. februar 2022 #6 Skrevet 1. februar 2022 For meg har det lite å si, jeg prøver å unngå korona da jeg regner med at jeg blir ordentlig syk. Jeg kommer til å sprite og holde meteren og bruke munnbind. I tillegg holder jeg private sosiale kontakter på et minimum. Dvs jeg er bare sosial med slekt. Foreløbig har det gått bra, men jeg gruer meg virkelig. Jeg har 3 doser med vaksine, men likevel. 3
Fredelig Skrevet 1. februar 2022 #7 Skrevet 1. februar 2022 Personlig kunne jeg tenkt meg hjemmekontor til evig tid 😊 17
Mounira76 Skrevet 1. februar 2022 #8 Skrevet 1. februar 2022 Hva er det med dem? Fjerne påbudet om hjemmekontor rett før OL?? Jeg er i sjokk 😳 13 2
Babushka Skrevet 1. februar 2022 #9 Skrevet 1. februar 2022 Elumi skrev (18 minutter siden): Om smitten skulle fortsatt i snegletempo ville folk vært kjempelangt unna siste dose når de får corona. For ja, omtrent alle kommer til å få det. Mye bedre at de får det nå som nyvaksinert enn når det er månedsvis eller årevis siden sist coronavaksine. Eller skulle vi fortsatt med 4 doser i året? Fortsetter nok ikke i snegletempo, sunn fornuft og meter forsvinner nok fort når alkoholen er innabords. 3-4 mill må regne med å bli smittet så det er 1,5-2,5 mill som slipper unna denne bølgen ifølge FHI’s beregninger. Men jeg synes at de kunne fjernet meteren for utelivet, det blir jo umulig å praktisere allikevel. Da blir vi ferdig med smitten raskere og eldre og sårbare slipper å leve i frykt isolere seg like lenge i denne omgang. Meter og munnbind på butikker, kollektivtransport osv er helt greit slik at sårbare grupper også kan føle seg trygge.
Elumi Skrevet 1. februar 2022 #10 Skrevet 1. februar 2022 Babushka skrev (1 minutt siden): Fortsetter nok ikke i snegletempo, sunn fornuft og meter forsvinner nok fort når alkoholen er innabords. 3-4 mill må regne med å bli smittet så det er 1,5-2,5 mill som slipper unna denne bølgen ifølge FHI’s beregninger. Men jeg synes at de kunne fjernet meteren for utelivet, det blir jo umulig å praktisere allikevel. Da blir vi ferdig med smitten raskere og eldre og sårbare slipper å leve i frykt isolere seg like lenge i denne omgang. Meter og munnbind på butikker, kollektivtransport osv er helt greit slik at sårbare grupper også kan føle seg trygge. Enig med deg i dette.
Example Skrevet 1. februar 2022 #11 Skrevet 1. februar 2022 Jeg liker hvordan lettelser fra tiltak fremstår som gaver en regjering gir til sin befolkning. Det viser hvor ille det har vært og blitt. Jeg liker "sinn fornuft"-begrepet de bruker. Sunn fornuft tilsier at man skal ta tilbake livet sitt slik man selv velger å leve det. At de ikke fjerner enmetersregelen vil nok føre til at det blir tolket veldig ulikt. Utelivsbransjen vil nok tolke dette veldig forskjellig, og der er mange desperate nå. 16
Nalini Skrevet 1. februar 2022 #12 Skrevet 1. februar 2022 Jeg liker at helsedirektoratet er havnet i kulda. Tydelig tegn at ingen fra hdir fikk lov til å stå sammen med regjeringen og fhi på pressekonferansen. 3
Handful Skrevet 1. februar 2022 #13 Skrevet 1. februar 2022 frysja skrev (58 minutter siden): Jeg liker at helsedirektoratet er havnet i kulda. Tydelig tegn at ingen fra hdir fikk lov til å stå sammen med regjeringen og fhi på pressekonferansen. Hva er bakgrunnen?
Neket Skrevet 1. februar 2022 #14 Skrevet 1. februar 2022 Hvem er hun journalisten som snakker så gebrokkent norsk som stilte noe spørsmål om karantene i dag? 1
Gjest Sitronmelisse Skrevet 1. februar 2022 #15 Skrevet 1. februar 2022 Handful skrev (10 minutter siden): Hva er bakgrunnen? Det har vært skjerpede fronter mellom FHI og HDir i hele januar. FHI vil åpne, mens HDir har holdt på bekymringslinja og skjøvet målstreken foran seg hele tiden; først holde innleggelsene nede, når det målet var nådd så var målet å holde helsevesenet oppe, når det tydeligvis gikk greit, var det bekymring rundt det generelle sykefraværet i samfunnet.. Regjeringa valgte til slutt å lytte til FHI. Sunn fornuft.
Gjest Sitronmelisse Skrevet 1. februar 2022 #17 Skrevet 1. februar 2022 parmanoia skrev (3 minutter siden): Men hvorfor holder HDir på sånn? Dersom helsevesenet kneler og beredskapen går dukken, så spiller Helsedirektoratet fallitt. Sjefene i HDir har alt å vinne på å sikre posisjonene sine gjennom at helsevesenet er oppe gjennom pandemien. Og det har sjefene oppnådd med sin tiltakskåthet - og befolkningens kollektive offervillighet.
Handful Skrevet 1. februar 2022 #18 Skrevet 1. februar 2022 Sitronmelisse skrev (13 minutter siden): Det har vært skjerpede fronter mellom FHI og HDir i hele januar. FHI vil åpne, mens HDir har holdt på bekymringslinja og skjøvet målstreken foran seg hele tiden; først holde innleggelsene nede, når det målet var nådd så var målet å holde helsevesenet oppe, når det tydeligvis gikk greit, var det bekymring rundt det generelle sykefraværet i samfunnet.. Regjeringa valgte til slutt å lytte til FHI. Sunn fornuft. Takk for svar, enig med deg! 😊
parmanoia Skrevet 1. februar 2022 #19 Skrevet 1. februar 2022 Sitronmelisse skrev (2 minutter siden): Dersom helsevesenet kneler og beredskapen går dukken, så spiller Helsedirektoratet fallitt. Sjefene i HDir har alt å vinne på å sikre posisjonene sine gjennom at helsevesenet er oppe gjennom pandemien. Og det har sjefene oppnådd med sin tiltakskåthet - og befolkningens kollektive offervillighet. Ja….. du har nok rett…. 😾
havfruen91 Skrevet 1. februar 2022 #20 Skrevet 1. februar 2022 Mest spent på om lettelse varer eller om det blir nedstigning igjen.... 2
Anbefalte innlegg