Gå til innhold

Hvorfor i helvete kunne de ikke fjerne munnbind påbudet!!???!!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Athena79 skrev (12 timer siden):

Jeg er nødt til å bruke det, grunnet jobb :sad:

Samme her.  Blir tørr i hals og nese i tillegg. 

samme her,men jeg gidder ikke , og de er få andre også, men har det selvsagt på når man er nær pasienter ellers ikke

Skrevet
Stonegiant skrev (11 timer siden):

Det er bare påbudt om det er umulig å ikke holde 1 meter avstand.

En stappfull buss eller tog er vell det eneste stedet det faktisk skjer?

Og på legekontor, tannleger, fysioterapi er det påbudt med munnbind.

Gjest Villfisker
Skrevet
sommermor skrev (Akkurat nå):

Må testes. Skal ta meg en tur inn på tannlegekontoret snart.  Jeg bestiller ikke time der de kommer med denslags tull ;) 

Skrevet
Villfisker skrev (Akkurat nå):

Må testes. Skal ta meg en tur inn på tannlegekontoret snart.  Jeg bestiller ikke time der de kommer med denslags tull ;) 

Så bra da at du kan velge bort slike timer. Her blir det munnbind på sykehustime i dag. Vi bruker munnbind ennå på diverse timer for oss som ikke kan velge bort slikt.

• Hjerte 1
Skrevet
Tunique skrev (2 timer siden):

La oss for all del beholde det ene tiltaket som alle følger feil. Munnbind. Generell munnbindbruk er feilbruk og utgjør mer ugang enn nytte. Munnbind = kontrollmarkør.

#frihet2022

Synes det er bra at munnbindregelen ikke blir fjernet. Det er så mye bedre med munnbind, så slipper en å få folks spytt, slev og dårlig ånde i fleisen når en snakker med noen :laugh:

Kommer til å bruke munnbind resten av livet uansett.

• Liker 2
Skrevet
Honey Dew skrev (2 minutter siden):

Synes det er bra at munnbindregelen ikke blir fjernet. Det er så mye bedre med munnbind, så slipper en å få folks spytt, slev og dårlig ånde i fleisen når en snakker med noen :laugh:

Kommer til å bruke munnbind resten av livet uansett.

🤣

• Liker 2
Skrevet
Villfisker skrev (2 timer siden):

Kan nok tenkes du må ringe litt rundt. Tror ikke hvem som helst digger å rote rundt i det eventuelle virus-gapet ditt..🥶

• Liker 2
Skrevet
Tunique skrev (8 timer siden):

La oss for all del beholde det ene tiltaket som alle følger feil. Munnbind. Generell munnbindbruk er feilbruk og utgjør mer ugang enn nytte. Munnbind = kontrollmarkør.

#frihet2022

Munnbind er signaleffekt. Sånn at vi skal huske at det fremdeles er pandemi. Ikke undervurder den nytten

Gjest Villfisker
Skrevet (endret)
PITTY skrev (5 timer siden):

Kan nok tenkes du må ringe litt rundt. Tror ikke hvem som helst digger å rote rundt i det eventuelle virus-gapet ditt..🥶

Er selvfølgelig ikke så teit at jeg ringer. Går inn på klinikken, sier hei til resepsjonisten, og spør om ledige timer. :) 

Har ikke symptomer. Ikke har jeg vært syk de 5 siste årene heller, så jeg hadde nok merket noe i så fall. Hadde selvfølgelig ikke møtt opp med symptomer da.

Endret av Villfisker
Gjest Villfisker
Skrevet
sommermor skrev (7 timer siden):

Så bra da at du kan velge bort slike timer. Her blir det munnbind på sykehustime i dag. Vi bruker munnbind ennå på diverse timer for oss som ikke kan velge bort slikt.

Ja, det hjelper å pleie tennene godt selv. Da slipper jeg at tannlegebesøket blir akutt. Er likevel greit å holde et øye med tennene. :) 

Skrevet
Villfisker skrev (12 minutter siden):

Ja, det hjelper å pleie tennene godt selv. Da slipper jeg at tannlegebesøket blir akutt. Er likevel greit å holde et øye med tennene. :) 

Tennene passer vi godt på. Men det er også andre legetimer som også må gjennomføres.

Skrevet
Villfisker skrev (26 minutter siden):

Er selvfølgelig ikke så teit at jeg ringer. Går inn på klinikken, sier hei til resepsjonisten, og spør om ledige timer. :) 

Har ikke symptomer. Ikke har jeg vært syk de 5 siste årene heller, så jeg hadde nok merket noe i så fall. Hadde selvfølgelig ikke møtt opp med symptomer da.

Javel, hvis du tror at den historien er mer tillitsvekkende fordi du møter face to face..

Både tannlegen og meg har forståelse for at munnbindet er vekk mens gravingen i gapet ditt pågår. Men venteværelse-politikken på munnbindet kan bli interessant. Er ikke sikkert stapeis innstilling er succé overalt. Men lykke til..

Gjest Villfisker
Skrevet
PITTY skrev (3 timer siden):

Javel, hvis du tror at den historien er mer tillitsvekkende fordi du møter face to face..

Både tannlegen og meg har forståelse for at munnbindet er vekk mens gravingen i gapet ditt pågår. Men venteværelse-politikken på munnbindet kan bli interessant. Er ikke sikkert stapeis innstilling er succé overalt. Men lykke til..

Takk, det går nok fint. Sørger bare for å ikke ha så mye tid å gå på, når jeg registrerer ankomst. Om noen er helt hysteriske, får de ikke så mye tid til å lage en vanvittig scene da. Trenger for såvidt ikke være på venterommet, om det er helt krise der jeg skal, men munnbind skal jeg ikke ha på :)  

Gjest Villfisker
Skrevet
sommermor skrev (3 timer siden):

Tennene passer vi godt på. Men det er også andre legetimer som også må gjennomføres.

Ja, men det beryr ikke at jeg trenger det hersens munnbindet. Heldigvis er jeg sjelden hos legen også. Glad for det :) 

Skrevet
sommermor skrev (11 timer siden):

Hos tannlegen??? Det kan vel bli kinkig....
Var iallfall ikke noe munnbindkrav sist jeg var der.

Sommerkommer skrev (4 timer siden):

Munnbind er signaleffekt. Sånn at vi skal huske at det fremdeles er pandemi. Ikke undervurder den nytten

Første setning er uten tvil korrekt. Men nytten?? Hvor er nytten av helseangst, fremmedgjøring, kommunikajonsproblemer, pustevansker, unødvendige utgifter og forsøpling?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Stakkars oss :roll:

Gjest Adobyen
Skrevet

Jeg hadde munnbind på da jeg var på butikken i dag.  Det så jeg også på mange andre. 

Skrevet
Villfisker skrev (43 minutter siden):

Ja, men det beryr ikke at jeg trenger det hersens munnbindet. Heldigvis er jeg sjelden hos legen også. Glad for det :) 

Stetoskop hos legen ; "pust dypt inn.... sånn ja flinke gutten sin det.😁, nå kan du puste godt ut igjen.. u/munnbind selvsagt. Ingen leger bryr seg om det..

Skrevet

Munnbindpåbud på bussene her. Og jeg bruker det i butikker.

• Liker 1
Skrevet

Hadde de kalt det noe annet enn munnBIND hadde det faktisk vært litt lettere å bruke, det er noe nedverdigende med hele uttrykket. Maske blir feil, for det er jo sånn som dekker ansiktet.

Munnfilter hadde vært et fint ord 😁😁😁😁 

• Opprett ny...