Gå til innhold

Hvorfor i helvete kunne de ikke fjerne munnbind påbudet!!???!!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Stonegiant skrev (Akkurat nå):

Det er bare påbudt om det er umulig å ikke holde 1 meter avstand.

En stappfull buss eller tog er vell det eneste stedet det faktisk skjer?

Jeg kommer ikke til å bruke på matbutikk og kjøpesentre lenger. Regner ikke med jeg skal nærmere noen enn en meter der uansett. Drittlei munnbindet og korona som resten av Norge🥵

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
1 hour ago, cas12 said:

Helt på tryne :(

Bruker det uansett ikke, men er ikke overrasket, det kom ut før pressekoferansen at munnbind fortsatt blir påbudt

Du sier du ikke bruke det, men på noen steder er det påbudt, og da MÅ du ha den på ellers får du ikke adgang. 

• Liker 5
Skrevet

Alle er så drittlei alt og alle. 

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, Icedcoffee said:

Jeg kommer ikke til å bruke på matbutikk og kjøpesentre lenger. Regner ikke med jeg skal nærmere noen enn en meter der uansett. Drittlei munnbindet og korona som resten av Norge🥵

Lykke til på vinmonopolet i hvertfall. Der blir vi jaget bort hvis ikke vi tar på munnbind.  

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Icedcoffee said:

Det hender jeg glemmer munnbind på butikken, og det har aldri skjedd at noen har stoppet meg eller sagt i fra. Ingen bryr seg.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Outlander skrev (2 minutter siden):

Lykke til på vinmonopolet i hvertfall. Der blir vi jaget bort hvis ikke vi tar på munnbind.  

Jøss. Skjer heldigvis ikke her jeg bor. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser bedre ut med munnbind enn uten😊

• Liker 4
Skrevet
Stonegiant skrev (3 minutter siden):

Det hender jeg glemmer munnbind på butikken, og det har aldri skjedd at noen har stoppet meg eller sagt i fra. Ingen bryr seg.

Jeg har faktisk fått noen stygge blikk😳

• Liker 2
Skrevet
Outlander skrev (5 minutter siden):

Ja, det har jeg sett flere steder i Oslo. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
9 minutter siden, parmanoia said:

Jøss. Skjer heldigvis ikke her jeg bor. 

Da bor du i bondelandet da - her klarer ingen å holde 1m avstand når de er opptatt i å kjøpe alkoholen sin, og da må vi ha på munnbind per regjeringen.    

Endret av Outlander
  • Liker 2
Skrevet

Hvis jeg kan ungå at 80 år gamle Gladys, eller Bjørn på cellegift, får korona på butikken fordi jeg går med ukjent smitte, så bruker jeg gladelig munnbind de minuttene jeg er på butikken. Nordmenn elsker å sutre om alt og ingenting. I New York er de kjempeflinke med bruk av munnbind, ikke mye klaging der. Der bryr de seg faktisk om hverandre. Fy faen så kalde folk i Norge skal være. Sitter med olje langt opp i rævva og tåler ikke det minste motgang her i livet. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AmandaVI skrev (33 minutter siden):

Har ikke brukt munnbind siden november uansett. Ingen sier noe.

Samme her. 

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, EtLiteTroll said:

Hvis jeg kan ungå at 80 år gamle Gladys, eller Bjørn på cellegift, får korona på butikken fordi jeg går med ukjent smitte, så bruker jeg gladelig munnbind de minuttene jeg er på butikken. Nordmenn elsker å sutre om alt og ingenting. I New York er de kjempeflinke med bruk av munnbind, ikke mye klaging der. Der bryr de seg faktisk om hverandre. Fy faen så kalde folk i Norge skal være. Sitter med olje langt opp i rævva og tåler ikke det minste motgang her i livet. 

Tja, du bruker New York som eksempel, men prøv dette i Texas eller Florida så for du bank, eller i hvert fall blir du utskjelt for å gå med munnbind. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Vis noen uten munnbind prøver å sette seg ned ved siden av meg på bussen så sier jeg ifra. Med munnbind er de velkomne til å sitte. Jeg er høygravid med alle vaksinedoser, men må ofte på kontroll på sykehuset og da må jeg ta kollektivt :) Jeg forstår at alle er lei av korona og munnbind, men man vet aldri om personen rett ved siden av seg er i risikogruppen. Litt hensyn til andre må man ta :)

Det skal også sies at når folk ser jeg sitter der med den gravidmagen så er det ikke mange som har satt seg ned 🙈🙂

Endret av Dame1989
  • Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet
Outlander skrev (7 minutter siden):

Da bor du i bondelandet da - her klarer ingen å holde 1m avstand når de er opptatt i å kjøpe alkoholen sin, og da må vi ha på munnbind per regjeringen.    

Ikke bondelandet, men heller ikke Oslo. Har ikke blitt kastet ut av polet enda. 

Skrevet
9 minutter siden, Outlander said:

Jeg bor i Oslo. Ikke engang de ansatte bruker munnbind på Meny-butikken rett utenfor der jeg bor.

• Liker 2
Skrevet
Stonegiant skrev (Akkurat nå):

Jeg bor i Oslo. Ikke engang de ansatte bruker munnbind på Meny-butikken rett utenfor der jeg bor.

Det gjør de ikke her heller, en del av dem, fordi de har fått tillatelse. Det er forskjell på 8 timer og 8 minutter.  Det er påbudt å bruke offentlige steder når du ikke klarer å holde meteren. Hva folk gjør i sin arbeidstid er opp til deres arbeidsgiver og dem selv. 

Skrevet
10 minutter siden, Stonegiant said:

Her snakker vi om vinmonopolet. 

• Liker 1
Skrevet
Athena79 skrev (1 time siden):

😠

Folk altså. Sutrer uansett. Nå har de fleste tiltakene blitt lettet. Tiltross for rekordsmitte og at vi egentlig ikke vet hva effekten av å slippe opp er. Vi klarer et par uker med en meteren og munnbind. Munnbind er med på å minne folk på at det fremdeles er en pandemi. Det er nok ganske effektivt av flere årsaker. 

• Liker 8
Skrevet
AmandaVI skrev (50 minutter siden):

Har ikke brukt munnbind siden november uansett. Ingen sier noe.

Rimelig spesielt.

• Liker 9
  • Opprett ny...