kitekatt Skrevet 22. oktober 2005 #1 Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Hadde tenkt å smelte om ringene våre og lage nye gifteringer og sette 6 eller 9 små diamanter i min. Men herregud!!! Diamantene er ikke så dyre (ca 300 pr. stk), men FATNINGENE koster 300 pr. stk. Enden på visa er at det faktisk vil koste oss det samme som om vi skulle kjøpt disse ringene nye og ferdig laget. Sprøtt. Da kan vi jo like greit beholde forlovelsesringene våre som minne. Flere som har erfaring med at det er så dyrt å sette inn diamanter? Endret 22. oktober 2005 av kitekatt
Cr@sh Skrevet 23. oktober 2005 #2 Skrevet 23. oktober 2005 Da vi giftet oss, valgte vi å beholde forlovelsesringene våre. Vi sendte dem til pussing, så de var blanke og fine - og mannen min ville veldig gjerne at jeg skulle få en diamant i ringen min. Den er helt nydelig. Vi betalte 1000,- for dette. Diamanten er ikke stor... akkurat passe til min ring...
tuji Skrevet 24. oktober 2005 #3 Skrevet 24. oktober 2005 Å smelte om gull er kjempedyrt. Men husk at en fatning består av flere små klør som gullsmeden sitter og lager for hånd. Så legges diamanten i, og klørne lukkes rundt diamanten. Dette er tidkrevende arbeid, så jeg skjønner godt at det koster litt. Det er tross alt et håndverk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå