AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #1 Skrevet 1. februar 2022 Jobber nitti prosent, og ble sykemeldt fra min stilling. Jobbet litt over ti prosent i en annen jobb, grunnet at det er andre type arbeidsoppgaver. Mange måneder jobber jeg til sammen 120 prosent. Har nå søkt sykepenger for den perioden jeg var sykemeldt og ikke opplyst at jeg har jobbet, fordi jeg trodde det var jobb i jobben jeg var sykemeldt de mente. Hva kan skje om dette sjekkes opp? Det er jo lov å jobbe mer enn hundre prosent. Kan jeg komme i fengsel??? Anonymkode: b960d...ded
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #2 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jobber nitti prosent, og ble sykemeldt fra min stilling. Jobbet litt over ti prosent i en annen jobb, grunnet at det er andre type arbeidsoppgaver. Mange måneder jobber jeg til sammen 120 prosent. Har nå søkt sykepenger for den perioden jeg var sykemeldt og ikke opplyst at jeg har jobbet, fordi jeg trodde det var jobb i jobben jeg var sykemeldt de mente. Hva kan skje om dette sjekkes opp? Det er jo lov å jobbe mer enn hundre prosent. Kan jeg komme i fengsel??? Anonymkode: b960d...ded Du kan få sparken for å ha jobbet et annet sted mens du var sykemeldt. Anonymkode: 5ec44...633
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #3 Skrevet 2. februar 2022 Når man har to jobber kan man sykemeldes fra feks den ene og fremdeles jobbe i den andre. Det er 100% lovlig. Anonymkode: b7dac...e7a 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #4 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Du kan få sparken for å ha jobbet et annet sted mens du var sykemeldt. Anonymkode: 5ec44...633 Hjelpes. Du forstår ikke. Anonymkode: b960d...ded 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #5 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Du kan få sparken for å ha jobbet et annet sted mens du var sykemeldt. Anonymkode: 5ec44...633 Nå får du gi deg. Du kommer med sprøyt. Anonymkode: 0d5e9...1e1 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #6 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jobber nitti prosent, og ble sykemeldt fra min stilling. Jobbet litt over ti prosent i en annen jobb, grunnet at det er andre type arbeidsoppgaver. Mange måneder jobber jeg til sammen 120 prosent. Har nå søkt sykepenger for den perioden jeg var sykemeldt og ikke opplyst at jeg har jobbet, fordi jeg trodde det var jobb i jobben jeg var sykemeldt de mente. Hva kan skje om dette sjekkes opp? Det er jo lov å jobbe mer enn hundre prosent. Kan jeg komme i fengsel??? Anonymkode: b960d...ded Det er lov å jobbe i annen jobb selvom du er sykemeldt. Var i samme situasjon i sommer og jeg snakket med nav om det. Anonymkode: 0d5e9...1e1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #7 Skrevet 2. februar 2022 Du kan jobbe i din andre jobb, men du kan ikke øke opp og arbeide mer enn du gjorde før du ble sykmeldt. Anonymkode: 9b63c...b9f 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #8 Skrevet 2. februar 2022 Du kan jobbe den tiden du vanligvis jobber i den jobben du ikke er sykmeldt fra. Hvis du derimot jobber i den arbeidstiden du er sykmeldt fra den ene jobben, i den jobben du ikke er sykmeldt fra så kan du få problemer. Anonymkode: f46a3...636
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #9 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Det er lov å jobbe i annen jobb selvom du er sykemeldt. Var i samme situasjon i sommer og jeg snakket med nav om det. Anonymkode: 0d5e9...1e1 Hvor er logikken? Hvordan er det mulig at man "ikke klarer" den første jobben, men er frisk nok til den andre jobben? Anonymkode: cac17...d5a
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #10 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor er logikken? Hvordan er det mulig at man "ikke klarer" den første jobben, men er frisk nok til den andre jobben? Anonymkode: cac17...d5a 🙄 Si at en person har to jobber, en jobb som krever at man går mye og en der man jobber med pc. Og så brekker personen beinet. Hvilken jobb er grei å utføre nå, tror du? Anonymkode: f3414...278 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #11 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): 🙄 Si at en person har to jobber, en jobb som krever at man går mye og en der man jobber med pc. Og så brekker personen beinet. Hvilken jobb er grei å utføre nå, tror du? Anonymkode: f3414...278 Det var et helt normalt spørsmål. Trenger ikke å himle med øynene. Anonymkode: cac17...d5a
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #12 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du kan jobbe den tiden du vanligvis jobber i den jobben du ikke er sykmeldt fra. Hvis du derimot jobber i den arbeidstiden du er sykmeldt fra den ene jobben, i den jobben du ikke er sykmeldt fra så kan du få problemer. Anonymkode: f46a3...636 Hvordan problemer kan jeg få? Trekk i lønnen bare vel?? Anonymkode: b960d...ded
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #13 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 2.2.2022 den 17.42): 🙄 Si at en person har to jobber, en jobb som krever at man går mye og en der man jobber med pc. Og så brekker personen beinet. Hvilken jobb er grei å utføre nå, tror du? Anonymkode: f3414...278 Hva om det er samme type jobb? Anonymkode: cac17...d5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå