Gå til innhold

Dere med barn i bhg/barneskole som nylig har blitt smittet av covid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem i familien ble smittet først? Hva var første symptomer og/eller etter hvilke symptomer testet dere første gang?

Slo den ut postivt med en gang? 

Her i barnas skole/bhg er det mye smitte nå. Vi venter på at barna skal bli syke. Men spent på hvilke symptomer de kommer til å klage over, og om Evnt vi foreldre får det med det samme.

Hvilken rekkefølge var det på dere som ble syke i familien?

Anonymkode: 576ad...949

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jentungen på 10 fikk feber lørdag, positiv hurtigtest søndag. Jeg begynte å kjenne på 'smårusk' søndag kveld og i dag har jeg feber og muskelverk. Tok PCR i går, hennes var positiv og min negativ. 

Anonymkode: 730eb...fed

Skrevet

Jentungen på 10år våknet med hodepine og lett feber en natt. Hjemmetest på morgenen var positiv. Hurtigtest tatt på teststasjonen samme kveld var negativ, men PCR var positiv. Dette er snart to uker siden, og foreløpig ingen andre i husstanden som har fått symptomer eller testet positivt.

Anonymkode: 5f050...c50

Skrevet

Guttungen var litt uggen i magen. Begynte med å kaste opp. Veldig høy feber samme dag og dagen etter. Testet negativt dag 1. positiv pcr dag 2. var mest feber og oppkast i 3 dager. 

Anonymkode: ced86...69b

Skrevet

Ene ungen på 10 testet positivt. Hun var ikke syk og hadde ingen symptomer. 

Hun har to søsken som hun hadde tett kontakt med hele tida, satt oppå hverandre, ingen av dem ble smittet. Vi voksne er trippelvaksinert og ble ikke smittet. 

Anonymkode: 0ce07...223

• Liker 1
Skrevet

18-åringen testet positivt først. Følte seg uggen. Fikk feber dagen etter. 10-åringen våknet på morgenen med feber. Hadde feber i to dager, så var hun frisk. Litt hoste og snørr i tillegg bare. 

Anonymkode: e181e...7c4

• Liker 1
Skrevet

Tredjeklassingen ble smittet på skolen. Jeg var i isolasjon med ham, ble ikke smittet. Storebror var eksponert i et par døgn før positiv test, oppholdt seg deretter et annet sted - ble heller ikke smittet. 

Anonymkode: b6688...d7f

• Liker 1
Skrevet

Toåringen hadde litt hoste/rusk i halsen torsdag kveld, også feber fredag morgen. Testet med hjemmetest, som ble positiv. Mannen fikk feber (og positiv hjemmetest) lørdag. Jeg begynte å hoste lørdag, men følte meg i fin form fram til jeg fikk feber søndag kveld (og da også positiv test). 

Toåringen var i fin form igjen når feberen slapp taket. Jeg og mannen hadde begge feber i ca ett døgn, så forkjølelsessymptomer (tett nese, sår hals, hoste) en stund etterpå. Rakk dessverre ikke tredje dose før vi ble smittet. 

Anonymkode: 91c6c...d49

Skrevet

Kun treåringen som har fått det. Ingen symptomer overhodet. Slo ut på andre hurtigtesten, men vi tok nok den første litt tidlig. Var utbrudd i barnehagen blant personalet. Storebror og jeg fikk det ikke, enda vi var tett på henne i 11 dager. 

Anonymkode: 2069a...357

Skrevet

Kvalme og oppkast er et ganske vanlig symptom for barn, så hold utkikk etter symptom på kvalme.

Min 11-åring kastet opp i en dag, deretter helt frisk. Positiv hjemmetest samme kveld, og pcr senere.

Skrevet

Her ble jeg smittet først. Jeg jobber i barnehage, og ble smittet der av en som ikke fikk merkbare symptomer før etter at flere var blitt smittet. Smitten ble oppdaget fordi vedkommende tok test på dag fem etter nærkontakt med smittet, som var anbefalingen da. 

Jeg merket det først ved at jeg frøs så veldig samt at huden over hele kroppen kjentes øm. Det fikk meg til å måle temperaturen, jeg oppdaget at jeg hadde feber og tok en selvtest som ble positiv. Det neste var hodepine. Jeg hadde ikke luftveissymptomer de første dagene, og bare milde etter det, men feberen ble høy. 

Det ene barnet mitt fikk hoste, og litt snørr, men ikke feber. Det andre fikk høy feber som meg, og ble veldig snørrete, men har ikke hostet. Vi tok test med en gang vi oppdaget første symptom, som var hoste hos den ene og feber hos den andre, og testene ble positive. 

Anonymkode: cc464...641

Skrevet

Barnet i småskolen fikk feber og litt vondt i kroppen en kveld. Positiv hurtigtest. Så fulgte resten på med få dagers mellomrom - feber og positiv hurtigtest. 

Anonymkode: d72d5...24b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvem i familien ble smittet først? Hva var første symptomer og/eller etter hvilke symptomer testet dere første gang?

Slo den ut postivt med en gang? 

Her i barnas skole/bhg er det mye smitte nå. Vi venter på at barna skal bli syke. Men spent på hvilke symptomer de kommer til å klage over, og om Evnt vi foreldre får det med det samme.

Hvilken rekkefølge var det på dere som ble syke i familien?

Anonymkode: 576ad...949

Far i huset

Hodepine -> vondt i halsen -> muskelverk -> lett feber, og til slutt forkjølelse da han nærmet seg frisk

Testet negativt med hurtigtest hele veien. Tok heldigvis en PCR i tillegg.

Jeg hadde tilsvarende symptomer som far, men ganske høy feber.

Barna ble syke til slutt, lite symptomer (lett hoste, litt sliten, bittelitt snørr, litt varm- ikke forhøyet temp)

Skrevet

Noen som opplevd at det tar mange dager fra 1. mann i familien blir syk til 2. mann? Her er vi 5 stk i husstanden, ett av barna testet positivt onsdag. Tror dere vi andre slipper unna, eller der det fortsatt fare for det bryter ut?

Anonymkode: 14a37...acf

Skrevet

Første runde: 11 åringen fikk det. Testet fordi hun var nærkontakt, hadde ikke symptomer. Etter en dag ble hun litt snufsete og ruskete i halsen, men det var bare et par dager, så var det over. Ingen av oss andre fikk det, selv om vi ikke isolerte henne. Voksne med to doser og uvaksinert lillesøster. 

Runde to noen uker senere: 8 åringen fikk det. Testet henne pga smitte i klassen. Dagen etter positiv hjemmetest ble hun veldig dårlig. Høy feber, oppkast, fjern og slapp. Snufsete og tett. Spent på om vi voksne får det denne gang, nå trippelvaksinerte. 

Anonymkode: 5a7d2...57a

Skrevet

Barn i barnehage hvor det har vært litt smitte på naboavdelinga den siste uka. Eldstemann har vært litt småruskete og hostet endel og var hjemme fra barnehagen to ganger forrige uke. Testet negativt på hurtigtest onsdag, fredag og lørdag. 

Jeg ble syk søndag og testet positivt da. Far ble syk og testet positivt mandag, og eldste testet positivt i dag (men er i fin form, bedre enn da han var hjemme i forrige uke). Minsten tester sikkert positivt i morgen, tenker jeg.

Jeg ble først syk, men aner ikke hvordan jeg kan ha blitt smittet. Har ikke vært nærheten noen. Det må i så fall være i butikken, men der bruker jeg munnbind, holder avstand og handler når det er lite folk.

Jeg mistenker egentlig at eldste har vært smittet, og har smittet meg (jeg har blitt hosta mye i ansiktet), men at dette ikke slo ut på hurtigtestene. Men er dette egentlig mulig?

Anonymkode: c1312...262

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Noen som opplevd at det tar mange dager fra 1. mann i familien blir syk til 2. mann? Her er vi 5 stk i husstanden, ett av barna testet positivt onsdag. Tror dere vi andre slipper unna, eller der det fortsatt fare for det bryter ut?

Anonymkode: 14a37...acf

3 dager til 2.mann ble syk. 7 dager fra første til siste ble syk og testet positivt.

Anonymkode: d72d5...24b

Skrevet

Jenta på fem ble smittet først. Vi vet hun ble smittet i barnehagen mandag som var. Positiv test på fredag, men uten symptomer. Så slo det ut på meg søndag, men jeg hadde symptomer på lørdagen. I dag, tirsdag, fikk farmor positiv test. Far føler seg ikke helt i farta, men har foreløpig negativ test. To brødre og farfar venter i spenning🤷🏼‍♀️

Skrevet

Jeg (mor) ble dårlig med symptomer først. Jeg fikk plutselig 40 i feber og hodepine. Tok test som var positiv. Testet barna og de ble positiv raskt, kun sekunder før streken kom. Far ble positiv etter et par dager. Barna var helt symptomfrie. Siden jeg er på hjemmekontor og sjeldent ute, så tror jeg smitten kom via barna. Barna nøs (atsjo, ikke hosting men nysing) og den ene hadde litt hodepine et par timer, men ellers veldig god form. Jeg ble dårlig og vi ville ikke ha oppdaget at barna var syke om ikke jeg hadde blitt syk og testet meg. Jeg er vaksinert med to doser. 

Anonymkode: 464aa...d31

Skrevet

8 åringen hadde positiv en torsdag (skolesmitte), 5-åringen fikk snørr og hodepine mandag og far testet positivt fredag. Jeg fikk ikke noe, selv om vi nærmest delte huset i 2 når eldste ble syk siden far er i risikogruppen 

Anonymkode: 23ece...9d4

• Opprett ny...