Gå til innhold

God oppskrift på nakkekoteletter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen vil gjerne prøve nakkekoteletter til middag i morgen, jeg har aldri tilberedt det før, bortsett fra grillsesongen. Da slenges det bare på grillen. Har dere tips til gode oppskrifter??

Anonymkode: d35fc...1b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har alltid ca. det samme til grillmat. En salat med det man liker eller det som er i sesong, tzatziki (sjekk ut en autentisk oppskrift fra youtube) og poteter stekt i ovnen. Kutt potene i båter, ha på olivenolje, salt og pepper, stek til de er gylne.

Anonymkode: 40f88...283

Skrevet

Nei, tok de rett i ovn. 

Skrevet

Anbefaler også å ha oppi sjampinjong!

Skrevet
KatteLatte skrev (2 minutter siden):

Nei, tok de rett i ovn. 

Ok, takk for svar! 

Anonymkode: 32952...155

Skrevet

Jeg pleier å brune de i panne først og så krydre de med salt, pepper og ingefær ha de i en langpanne/ildfast form.
Sammen med kotelettene, pleier jeg å ha løk og kanskje litt eple + væske (gjerne noe kraft eller bare vann).
Og så inn i komfyren en stund. Da faller kjøttet av beinet

• Liker 2
Skrevet

Pleier å lage dem i stekeovnen. Enten med grillkrydder, salt og pepper, litt olje/smør og så bare steke på ca 200 grader ca en halvtime. Snu dem en gang. Alle stekeovner er litt forskjellige føler jeg, så følg med. Når de er møre, gjennomstekt og gyldne er de snop. Ikke overstek, da blir det tørt  Godt med fløtepoteter, stekt sopp og smørdampet broccoli til. (Eller ris og peppersaus, kokte poteter og surkål/grønnsaker eller pommes-frites og salat) 

En annen god krydring er å lage dem "greskinspirert". Krydre med salt, oregano og sitronsaft, og litt olje og steke på samme vis som over. Det er veldig godt med  gresk salat, pommes-frites / stekte poteter og tzatziki til

Skrevet

Legg ca fire koteletter i en ildfast form. Salte og pepre.

finhakk en løk og ha over. Frisk sopp kan også brukes i tillegg til løken. 

Rør sammen 1 boks matfløte og 1 glass stavland tomatpuré (eller samme mengden da, merket spiller jo ingen rolle). Hell denne blandingen over kotelettene.

stekes midt i ovnen på 200 grader i ca 40 minutter

Anonymkode: 692c7...cc9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...