AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #1 Skrevet 1. februar 2022 Hei!🤗 Jeg er førstegangsfødene, og skal nå straks inn på overtidskontroll. Jeg har dessverre lest mye om lange fødsler og mye smerte ved igangsetting. Er nå litt engstelig for å bli satt igang kjenner jeg. Har noen av dere noen gode ord og erfaringer å dele? Alle fødsler er jo unike, men jeg trenger noen positive og oppløftende heiaord nå. 🤞🏻💕 Anonymkode: 0376e...426
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #2 Skrevet 1. februar 2022 Jeg ble satt i gang. Tviler på st jeg hadde mer smerter en hva jeg hadde hatt om det startet av seg selv. Nå startet min ved ballong, og følte den startet 15 min etter ballongen var satt inn med murringer, så mulig kroppen min gikk i fødsel av seg selv. Lykke til med fødsel! 🙏🏼 Anonymkode: da470...da0 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #3 Skrevet 1. februar 2022 To greie fødsler, begge igangsatt. Første ble litt kaotisk, da ingen forventet at det skulle gå så fort. Ble da satt igang med vaginale tabletter, rine kom fort og ungen var ute 4 timer etter første rie.Nr 2 var fin og kontrollert, fikk drypp og ungen var ute på 1 time og 20 minutt. Anonymkode: 51ee4...26c 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #4 Skrevet 1. februar 2022 Vart igangsatt på 41+5. Ingen tegn til modning før start, satte inn ballong og 5 timer seinare starta riene. Tok seg relativt fort opp, og hadde 6 cm opning når jordmor sjekka 4 timer seinare. Gjekk heilt greit for seg, smertene var vonde men ikkje uutholdelige. Har ikkje noko å sammenligne med, men var ikkje ein negativ opplevelse for meg. Anonymkode: eb76c...984 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #5 Skrevet 2. februar 2022 Igangsatt uke 38 med siste nå. Ballong først, etterfulgt av å bli tatt vannet på, så drypp. Ble tatt vannet på kl 13, ungen ute 19😊 Anonymkode: 6fde6...338
Kakaoen Skrevet 2. februar 2022 #6 Skrevet 2. februar 2022 Jeg har blitt satt igang 2 ganger. Begge før tiden. Første gang tok de bare vannet for jeg var moden og alt gikk av seg selv etterpå. Ca 13 timer fra vannet ble tatt så var han ute. Med nr 2 fikk jeg slike modningspiller. Får du det så vær forberedt på at det kan ta tid. Var egentlig det jeg synes var værst med den fødselen. Tok nesten 2 døgn og jeg ble så utålmodig. Men da kroppen først skjønte greia så gikk det fortere og aktiv fødsel var 2 timer. Jeg er absolutt ikke skremt fra å settes igang igjen. Men nå vet jeg ikke hvordan kroppen min hadde taklet en "naturlig" fødsel heller 1
Arkana Skrevet 2. februar 2022 #7 Skrevet 2. februar 2022 Jeg har blitt satt i gang to ganger, begge gode opplevelser. Jeg hadde tatt hvilken som helst av disse framfor den som startet av seg selv. Med nr 2 var jeg så moden at jordmor bare tok vannet. Riene startet av seg selv nærmest med en gang og han var ute to timer etter. Kjapt og intenst, men veldig greit. Med nr 3 var jeg ikke så moden og det var i tillegg fullt på føden da jeg kom inn tidlig om morgenen, men jeg fikk én modningstablett og en seng på obsposten hvor jeg skulle vente til det ble ledig fødestue så de kunne sette meg i gang. Jeg merket ingenting av modningstabletten og etter en laaaang dag på rommet fikk jeg endelig fødestue rett før kl 19. Mens to jordmødre stod ved siden av meg og diskuterte hvordan jeg skulle settes i gang og om de skulle gå rett på drypp gikk vannet plutselig av seg selv samtidig som sterke rier kom som kastet på meg. Deretter gikk det bare slag i slag og hun ble født 24 minutter etter vannavgang. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå