Gå til innhold

Barnefar, bidrag og samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min eks betaler ikke bidrag. Alt går gjennom NAV, men ennå har han ikke blitt trukket i lønn. Han er veldig opptatt av å få mest mulig samvær og måltider han kan gi barna. Det går på antall måltider han gir barnet i mnd, jo mindre bidrag må han ut med.  Barnet er snart 1 år og jeg skal ha 6 mnd ekstra permisjon.

Helt ærlig, hvor mye interesse kan disse fedrene ha av eget barn når de ikke engang bidrar med noe som helst økonomisk?

Anonymkode: dd4e2...b20

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Min eks betaler ikke bidrag. Alt går gjennom NAV, men ennå har han ikke blitt trukket i lønn. Han er veldig opptatt av å få mest mulig samvær og måltider han kan gi barna. Det går på antall måltider han gir barnet i mnd, jo mindre bidrag må han ut med.  Barnet er snart 1 år og jeg skal ha 6 mnd ekstra permisjon.

Helt ærlig, hvor mye interesse kan disse fedrene ha av eget barn når de ikke engang bidrar med noe som helst økonomisk?

Hvordan er det opplagt samvær nå for tiden?  Han får ikke betale mindre bidrag om han får mer samvær utifra det som er pålagt fra retten.  Barnet er 1 år, da har du nok mest samvær, og da skal far betale bidrag.  Har far ansvar for å betale bidrag selv eller er det NAV som skal trekke i lønn og betale for far?  Hvis det er far som har ansvar ville jeg ha bedt NAV å ta over siden far betaler ingenting. 

Anonymkode: 13798...cd4

Skrevet

Han har barnet noen få timer ett par dager i uken. Ikke overnatting. Han skal ha 50/50 så fort som fy, men han viser lite interesse for barnet da de er sammen hjemme hos meg. Jeg sitter stort sett på ett eget rom og leser en bok da de kan være på stua for å leke. Barnet leker litt, mens far stort sett bare kommer med noen utsagn og ser mest på mobilen. Maten til barnet har jeg gjort klart, så Hsn kan mate det. Ifølge barnefar blir barnet fort mett, jeg trur han bare gir opp. Barnet spiser bedre når jeg mater isllefall.

Skrevet

Bidraget regnes ut fra antall overnattinger, ikke måltider.

Anonymkode: 1bbed...440

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bidraget regnes ut fra antall overnattinger, ikke måltider.

Anonymkode: 1bbed...440

Jo, når barna er så små regnes det ut fra måltider. Nav regner 4 måltider som ett døgn. 

Anonymkode: 56a86...c63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...