AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #1 Skrevet 1. februar 2022 I dag var første dagen på jobb. Har lenge gledet meg og sett fram til å starte. Hilste i dag på en ansatt, vi snakket en god stund. Endte med at jeg sa "Er du gravid, gratulerer så mye!". Sa dette på en veldig høflig måte. Men det viste seg at hun ikke var gravid i det hele tatt. Hun så bare rart på meg og gikk.. 😐 Vi to skal være så kalt makkere på jobb, så er ganske avhengig av å ha et god forhold til henne. 🤭 Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 8d3f3...360
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #2 Skrevet 1. februar 2022 Lær av dine feil. Anonymkode: c0ca6...bfb 37 2 1
Gjest Ghostface Skrevet 1. februar 2022 #3 Skrevet 1. februar 2022 Når dere blir godt kjent, kommer dere til å se tilbake på det og bare le av det hele.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #4 Skrevet 1. februar 2022 Uff, aldri aldri spør om noen er gravide. Skaden er jo skjedd nå. Sett deg i hennes sko. Hun har åpenbart en såpass stor mage at du trodde det var et barn inni der. Det er jo ikke hyggelig for henne å høre. Vet ikke om jeg ville latt som ingenting, eller beklaget ordentlig. Tror du må tenke på hva du ville satt pris på at andre gjorde i din situasjon. Anonymkode: 45167...8b1 11 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #5 Skrevet 1. februar 2022 Uff, er det mulig. Nervøs og si noe dumt kan man alle ved første dag på ny jobb. Men om du et gravid? Nei! Anonymkode: 28d66...97c 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #6 Skrevet 1. februar 2022 Aldri spør om en dame er gravid! Anonymkode: a662c...dfd 3 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #7 Skrevet 1. februar 2022 Jeg ville oppsøkt henne igjen kjapt og lagt meg flat. Vis hvor flau og lei deg du er. Det går ikke over ved å «late som ingenting». Anonymkode: 3a619...b74 3
baremeg Skrevet 1. februar 2022 #8 Skrevet 1. februar 2022 Stakkars dame!! Husker mamma fikk samme spørsmålet av ei kollega og jeg har aldri sett henne så lei seg. Aldri spør om sånne ting! 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #9 Skrevet 1. februar 2022 Har en gang opplevd å nesten gratulere en kollega. Hun hadde tre fra før. Og magen var diger, virkelig. Samt at blusen virkelig fremhevet det... Munnen og instinktet var i ferd med å si "er det på tide å gratulere nå?". Heldigvis skreik hodet mitt "...Nei!!!" i siste liten. (har ikke barn selv. Null erfaring med skilte magemuskler, og hva tre svangerskap kan gjøre med kroppsfasongen...) Føler fortsatt på en flauhet over hva som nesten skjedde. Anonymkode: 36d80...4b9 6
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #10 Skrevet 1. februar 2022 Jeg tror det eneste er å beklage neste gang du ser henne. Legg deg helt flat og beklager så mye og at du forstår at man aldri skal spørre om sånt. Du kan jo fortelle henne at du var veldig nervøs for første dagen, ikke at det er en unnskyldning, men en forklaring. Anonymkode: 8f288...95d 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #11 Skrevet 1. februar 2022 Men hva var grunnen til at du konkluderte med at hun var gravid? Hørte du noe feil? Så hun tydelig gravid ut? Anonymkode: 9df8d...f06 2
AllahBallah Skrevet 1. februar 2022 #12 Skrevet 1. februar 2022 Altså vil jo ikke tro på dette, men har et par i venneflokken som har gjort det samme... FATTER ikke hva som får folk til å spørre om det.. Sånn, samme hva liksom.. Om dama så ser spreng-gravid ut med trillinger så IKKE SPØR OM HUN ER GRAVID! AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg tror det eneste er å beklage neste gang du ser henne. Legg deg helt flat og beklager så mye og at du forstår at man aldri skal spørre om sånt. Du kan jo fortelle henne at du var veldig nervøs for første dagen, ikke at det er en unnskyldning, men en forklaring. Anonymkode: 8f288...95d Beklager for at jeg syntes du er tjukk? 😄 Dette kan ikke beklages spør en meg, bare ikke nevn det! 6
Daria Skrevet 1. februar 2022 #13 Skrevet 1. februar 2022 (endret) Fortell henne at du har bestilt time for synstest, siden du åpenbart ser dårligere enn du tror... Men to enkle leveregler: 1)Spør ikke en kvinne om hun er gravid. 2)Kommenter ikke en kvinnes kropp, punktum. Dette gjelder særlig de du ikke kjenner, og definitivt ved første møte. Selv om hun hadde vært gravid, er det en i overkant privat ting å ta opp i en sånn situasjon. Endret 1. februar 2022 av Daria 4 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #14 Skrevet 1. februar 2022 Dette går over! Ikke tenk så mye på det, om en liten stund har hu glemt det. Konsentrer deg heller om jobben og dine nye oppgaver. Man må ikke være venn med alle man jobber sammen med. Anonymkode: df88d...0b9
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #15 Skrevet 1. februar 2022 Hvis det kan være en trøst så har jeg gjort noe lignende. Traff på ei jeg visste var gravid pga fb, og gratulerte og kommenterte at hun kledde graviditeten. Jeg var visst altfor sent ute med å gratulere, da barnet var født for flere uker siden😅 Men til mitt forsvar så hun fremdeles veldig gravid ut. Anonymkode: fd397...566 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #16 Skrevet 1. februar 2022 Den her får du skylde på deg selv. Du sier ikke sånt til ukjente folk. Min søster fikk en slik kommentar på butikken, nærbutikken men de er jo fortsatt fremmede. Hun hadde nettopp hatt en dødfødsel, 1 uke over termin så det var ikke tidlig i svangerskapet. Hun så gravid ut for det var jo snakk om dager siden fødsel, men hun ble jo veldig lei seg av å få den kommentaren på den måten. Tenk deg litt om før du slenger ut noe så privat til fremmede folk neste gang. Ikke bare kan du ta feil og personen er ikke gravid, men du kan også si det til helt feil person. Det kan være ei som har mistet. En person som har problemer med å bli gravid og har slitt i flere år med å prøve. Eller en person som nylig har født og er sår på kommentarer på kroppen eller enda verre, barnet ligger på sykehuset på grunn av sykdom/komplikasjoner. Samme hva du gjør så kan du ikke endre på det. En unnskyldning vil nok ikke hjelpe stort. Det å kommentere på andres kropp på den måten er aldri greit. Og når du i tillegg risikerer å si det til feil person (ref det over) så sier det seg selv at sånt ikke er greit. Anonymkode: 689b9...a7e 8
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #17 Skrevet 1. februar 2022 Ville ikke tatt det opp igjen- det blir liksom «unnskyld for at jeg synes du har så stor mage». Hva skal hun svare på det? Det blir bare nok en ny ubehagelig situasjon for henne. Anonymkode: 982d6...a9f 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #18 Skrevet 1. februar 2022 Jeg ble spurt om termin av en random kollega da jeg var i praksis. Jeg har to barn, men det er lenge siden jeg gikk gravid - kropper henger bare ikke med (delte magemuskler og endel ekstra kilo). Jeg smilte og lo det bort, men jeg måtte virkelig bite i meg lysten til å gråte, og ydmykelsen av å bli lagt merke til på den tingen jeg har størst komplekser for av alt. Man spør ikke om graviditet med mindre den andre nevner det først. Selv om den andre er gravid er det ikke sikkert det er lykkelige omstendigheter, eller noen hun ønsker å snakke om. Bobler man derimot over av stolthet over magen, og kan ikke få snakket nok om graviditeten, kommer det tidsnok opp. Jeg ville ikke latt som ingenting hvis jeg var deg. Ja, pinlig å ta det opp igjen, og rippe opp i det om hun ble lei seg, men hvis dere skal jobbe tett er det bedre å rydde opp. Jeg ville sagt noe om at jeg var skikkelig flau, og gjerne vil starte på nytt, også beklaget ordentlig. Anonymkode: e4c49...57a 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #19 Skrevet 2. februar 2022 AllahBallah skrev (19 timer siden): Beklager for at jeg syntes du er tjukk? 😄 Dette kan ikke beklages spør en meg, bare ikke nevn det! Trenger jo ikke ordlegge seg sånn da 🤣 Anonymkode: 8f288...95d 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #20 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Trenger jo ikke ordlegge seg sånn da 🤣 Anonymkode: 8f288...95d Heller «beklager at jeg mangler sosiale antenner, og kommenterte noe jeg ikke burde kommentere». Meningene dine kan du selvsagt ha, men ikke nødvendigvis dele alltid. Anonymkode: e4c49...57a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå