AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #1 Skrevet 1. februar 2022 Jeg irriterer meg grenseløst over at jeg ikke greier å la det gå så jeg må ha noen innspill fra dere. i en hard periode av forholdet vårt hadde min mann ett grenseoverskridende forhold til en x. Hun er gift, og de møttes ikke. Likevel var det masse meldinger på alskens forum og noe telefonisk kontakt. Jeg ble selvfølgelig mindre glad da jeg fant ut av det og etter å ha kranglet lenge om det slettet han henne fra alt og jeg tror faktisk ikke de har hatt noe kontakt de siste 2 årene. Eller dvs, jeg så for ett år siden at hun hadde lagt han til på insta. Og nå så jeg at han har begynt å følge henne igjen. jeg går bananas av sjalusi inni hodet mitt, og hver dag tenker jeg at jeg skal spørre om det er noe jeg burde bekymre meg for men - det er åpenbart at jeg har snoket - han kommer til å bli pisse sur - det kommer til å bli dårlig stemning en stund - og er jeg heldig legger han det på meg og det at jeg er usikker, noe som forsåvidt er sant men de meldingene som fløy mellom dem forrige runde var ikke pene. Vi snakker eks ♥️♥️♥️ Og bilder av pupper og ett forslag om å møtes Anonymkode: 6e723...10e
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #2 Skrevet 1. februar 2022 Mtp historien synes jeg ikke du overreagerer. Du har rett til å være mistenkelig. Det betyr selvfølgelig ikke at mistanken er begrunnet i faktiske forhold, men grunn har du. Det finnes bare en løsning her, og det er at du er ærlig med han om det. Ellers vil dette bare tære på deg, og til sist også forholdet deres. Anonymkode: c0d8d...89c 7
MacadamiaNut Skrevet 1. februar 2022 #3 Skrevet 1. februar 2022 Jeg ville sagt til han at du ikke stoler på han når det kommer til henne, og at du derfor følger med. Be han velge; kontakt med henne - eller et mistillitsforhold til deg, som kan ende i at han mister deg. Dette burde han respektere, for å si det sånn. 8
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #4 Skrevet 1. februar 2022 Jeg er usikker på hva du mener han har gjort galt? Han har hatt kontakt med en ex. Det er selvsagt alltid helt greit. Som partner har man ikke noe som helst med hvem ens partner velger seg som venner. Om vedkommende har hatt sex med dem endrer ikke dette. Så du må mene at han har hatt seksuell kontakt med henne som går utpver de grenser dere to, sammen, satte for forholdet? Dersom dere ikke har satt grenser eller han ikke har brutt dem er vi tilbake til punkt en: du har ikke noe med hvem han velger å være venner med, slik han ikke har noe med hvem du velger å være venner med. Å forsøke å likevel ha noe å si, gjerne ved hjelp av overvåkning, trusler (dersom du ser på exen dumper jeg deg) eller beskyldninger (at du har kontakt med exen betyr at du er utro, noe du nå derfor må bevise at du ikke er) trår over grensen for både kontrollerende adferd og psykisk vold. Jeg forstår derfor godt hva du har gjort og fortsetter å gjøre galt. Men ikke hva han gjør eller har gjort. Han kan selvsagt følge alle sine exer på alle sosiale medier og invitere dem alle i bursdag uten at du verken har eller bør føle du har noe å si om det. Det er helt normalt å etablere forhold kun til personer en liker så godt at de forblir livslange venner (selv om kg vil forsøke innbille deg om at det ikke er det). Anonymkode: 2cb6a...e55
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #5 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er usikker på hva du mener han har gjort galt? Han har hatt kontakt med en ex. Det er selvsagt alltid helt greit. Som partner har man ikke noe som helst med hvem ens partner velger seg som venner. Om vedkommende har hatt sex med dem endrer ikke dette. Så du må mene at han har hatt seksuell kontakt med henne som går utpver de grenser dere to, sammen, satte for forholdet? Dersom dere ikke har satt grenser eller han ikke har brutt dem er vi tilbake til punkt en: du har ikke noe med hvem han velger å være venner med, slik han ikke har noe med hvem du velger å være venner med. Å forsøke å likevel ha noe å si, gjerne ved hjelp av overvåkning, trusler (dersom du ser på exen dumper jeg deg) eller beskyldninger (at du har kontakt med exen betyr at du er utro, noe du nå derfor må bevise at du ikke er) trår over grensen for både kontrollerende adferd og psykisk vold. Jeg forstår derfor godt hva du har gjort og fortsetter å gjøre galt. Men ikke hva han gjør eller har gjort. Han kan selvsagt følge alle sine exer på alle sosiale medier og invitere dem alle i bursdag uten at du verken har eller bør føle du har noe å si om det. Det er helt normalt å etablere forhold kun til personer en liker så godt at de forblir livslange venner (selv om kg vil forsøke innbille deg om at det ikke er det). Anonymkode: 2cb6a...e55 Hun forteller at det var meldinger med hjerter, puppebilder og forslag og å møtes (etter å ha sendt hjerter og pupper). Kaller du det normalt, livslangt vennskap, er det nok ikke gjengs oppfatning av hva som er ok når man er i et nytt, forpliktende forhold. Anonymkode: 3ff67...13a 12
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #6 Skrevet 1. februar 2022 Jeg hadde bekymret meg ja… At han gjenopptar en relasjon der han var (nesten?) utro mot deg er helt uaktuelt. Om han blir sur så er det ikke liv laga, og egentlig er bare det at han faktisk har gjenopptatt kontakten på grensen til deal breaker for min del… Anonymkode: 57b9c...852 8
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #7 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er usikker på hva du mener han har gjort galt? Han har hatt kontakt med en ex. Det er selvsagt alltid helt greit. Som partner har man ikke noe som helst med hvem ens partner velger seg som venner. Om vedkommende har hatt sex med dem endrer ikke dette. Så du må mene at han har hatt seksuell kontakt med henne som går utpver de grenser dere to, sammen, satte for forholdet? Dersom dere ikke har satt grenser eller han ikke har brutt dem er vi tilbake til punkt en: du har ikke noe med hvem han velger å være venner med, slik han ikke har noe med hvem du velger å være venner med. Å forsøke å likevel ha noe å si, gjerne ved hjelp av overvåkning, trusler (dersom du ser på exen dumper jeg deg) eller beskyldninger (at du har kontakt med exen betyr at du er utro, noe du nå derfor må bevise at du ikke er) trår over grensen for både kontrollerende adferd og psykisk vold. Jeg forstår derfor godt hva du har gjort og fortsetter å gjøre galt. Men ikke hva han gjør eller har gjort. Han kan selvsagt følge alle sine exer på alle sosiale medier og invitere dem alle i bursdag uten at du verken har eller bør føle du har noe å si om det. Det er helt normalt å etablere forhold kun til personer en liker så godt at de forblir livslange venner (selv om kg vil forsøke innbille deg om at det ikke er det). Anonymkode: 2cb6a...e55 Beklager, men du er helt på bærtur Anonymkode: 44b3b...e88 10
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #8 Skrevet 1. februar 2022 Hadde absolutt ikke akseptert dette. Overhodet ikke greit at han har noe med henne å gjøre, han var faktisk emosjonelt utro. Det lukter manipulering lang vei når du er redd for at han skal bli sur for at du snoker / er sjalu. DU har jo ikke gjort noe galt. Det er han som har satt dere i denne situasjonen Anonymkode: 44b3b...e88 5
Gjest supernova_87 Skrevet 1. februar 2022 #9 Skrevet 1. februar 2022 Når jeg leser dette merker jeg at jeg blir forundret. Hvis du kommer til ham og er ærlig om en sårbarhet, sier at du frykter at det er noen andre, så blir det dårlig stemning? Hvilket type forhold er det om dere ikke kan være ærlig og snakke med hverandre om sårbarheter? Du trenger jo ikke å komme der og anklage ham for noe, men være ærlig om din sårbarhet og usikkerhet. Kanskje du er interessert i å lese noe om hvordan krangle på en god måte i parforholdet? I følge John Gottman er det den beste indikatoren for hvorvidt et forhold varer. Lettlest, men interessant. Hemmelighetene bak et lykkelig parforhold. John Gottman. Jeg ville hundre prosent tatt det opp, det er ikke greit å gå rundt og tvile og tenke slik du gjør nå. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #10 Skrevet 1. februar 2022 Ja. Du bør bekymre deg over deg selv og din tendens til å være sammen med en mann som ikke er god. Hadde du kastet ut han her og ikke vært kjæreste med noen med mindre de behandlet deg godt, så hadde du jo sluppet hele kaoset. I stedet fortsetter du forholdet og oppsøker smerten. Det er SKADELIG. Så ja, du bør bekymre deg over deg selv og dine valg her i livet. Anonymkode: 2b143...9ab 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #11 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er usikker på hva du mener han har gjort galt? Han har hatt kontakt med en ex. Det er selvsagt alltid helt greit. Som partner har man ikke noe som helst med hvem ens partner velger seg som venner. Om vedkommende har hatt sex med dem endrer ikke dette. Så du må mene at han har hatt seksuell kontakt med henne som går utpver de grenser dere to, sammen, satte for forholdet? Dersom dere ikke har satt grenser eller han ikke har brutt dem er vi tilbake til punkt en: du har ikke noe med hvem han velger å være venner med, slik han ikke har noe med hvem du velger å være venner med. Å forsøke å likevel ha noe å si, gjerne ved hjelp av overvåkning, trusler (dersom du ser på exen dumper jeg deg) eller beskyldninger (at du har kontakt med exen betyr at du er utro, noe du nå derfor må bevise at du ikke er) trår over grensen for både kontrollerende adferd og psykisk vold. Jeg forstår derfor godt hva du har gjort og fortsetter å gjøre galt. Men ikke hva han gjør eller har gjort. Han kan selvsagt følge alle sine exer på alle sosiale medier og invitere dem alle i bursdag uten at du verken har eller bør føle du har noe å si om det. Det er helt normalt å etablere forhold kun til personer en liker så godt at de forblir livslange venner (selv om kg vil forsøke innbille deg om at det ikke er det). Anonymkode: 2cb6a...e55 Jeg er enig med deg. Ts, la det gå som lykkelig uvitende og nyt heller fordelene som mannen tar med inn i deres forhold etter litt positiv oppmerksomhet utenfra. Om de skulle begynne å krangle og han drar med seg det negative inn og det går utover deg, da har du noe du skulle ha sagt. Anonymkode: 15ad3...43a
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #12 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg er enig med deg. Ts, la det gå som lykkelig uvitende og nyt heller fordelene som mannen tar med inn i deres forhold etter litt positiv oppmerksomhet utenfra. Om de skulle begynne å krangle og han drar med seg det negative inn og det går utover deg, da har du noe du skulle ha sagt. Anonymkode: 15ad3...43a Å hjelpes. Ikke rart at mange ender opp uten verken respekt for hverandre, lyst på hverandre eller sex med hverandre. Anonymkode: 2b143...9ab 5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #13 Skrevet 1. februar 2022 😂 jeg kan ikke tro at noen synes det er greit at noen er følesmessig utro, og at man skal se på det som krydder i forholdet 😂 Anonymkode: 6e723...10e 8
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #14 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): 😂 jeg kan ikke tro at noen synes det er greit at noen er følesmessig utro, og at man skal se på det som krydder i forholdet 😂 Anonymkode: 6e723...10e 🤣 KG i et nøtteskall! Anonymkode: 2b143...9ab 3
Fresiaa Skrevet 2. februar 2022 #15 Skrevet 2. februar 2022 Det er selvsagt ikke greit at han følger og/eller har kontakt med en han har vært utro (ovenfor deg) med tidligere! Og spesielt ikke når det i tillegg er en eks. Det sier jo seg selv. Det er jo kjempesårt for deg. Hvis HAN er den som blir sint dersom du tar opp dette, ja da snakker vi skikkelig røde flagg. Han av alle burde ha FULL forståelse for din usikkerhet, fordi det er HAN som selv har skapt grunnlaget for den usikkerheten ved å være emosjonelt utro. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #16 Skrevet 2. februar 2022 Nok en tråd med snoking, unødige bekymringer og rasjonalisering av tanker man burde bare kvitte seg med. Det finnes jo et alternativ til å skape drama med mannen din om dette. Som ikke de andre kvinnene her nevner. Fordi de åpenbart selv også liker drama. Girl power!! Ikke minst. Og det er jo at du aksepterer det faktum at han er sammen med DEG, slutter å lete etter ting du kan bekymre deg over, og unnlater å lage drama. Hva tenker du om det? Kunne det vært noe? Anonymkode: d580a...72f
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #17 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nok en tråd med snoking, unødige bekymringer og rasjonalisering av tanker man burde bare kvitte seg med. Det finnes jo et alternativ til å skape drama med mannen din om dette. Som ikke de andre kvinnene her nevner. Fordi de åpenbart selv også liker drama. Girl power!! Ikke minst. Og det er jo at du aksepterer det faktum at han er sammen med DEG, slutter å lete etter ting du kan bekymre deg over, og unnlater å lage drama. Hva tenker du om det? Kunne det vært noe? Anonymkode: d580a...72f Det hjelper jo bare om mannen er enig i at han er bare sammen med henne, og sånn høres det ikke ut. Med mindre han også er ok med at hun tar opp kontakten med ekser og flørter med dem. Anonymkode: 6e730...cfb 2
WonderWomaan Skrevet 2. februar 2022 #18 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg irriterer meg grenseløst over at jeg ikke greier å la det gå så jeg må ha noen innspill fra dere. i en hard periode av forholdet vårt hadde min mann ett grenseoverskridende forhold til en x. Hun er gift, og de møttes ikke. Likevel var det masse meldinger på alskens forum og noe telefonisk kontakt. Jeg ble selvfølgelig mindre glad da jeg fant ut av det og etter å ha kranglet lenge om det slettet han henne fra alt og jeg tror faktisk ikke de har hatt noe kontakt de siste 2 årene. Eller dvs, jeg så for ett år siden at hun hadde lagt han til på insta. Og nå så jeg at han har begynt å følge henne igjen. jeg går bananas av sjalusi inni hodet mitt, og hver dag tenker jeg at jeg skal spørre om det er noe jeg burde bekymre meg for men - det er åpenbart at jeg har snoket - han kommer til å bli pisse sur - det kommer til å bli dårlig stemning en stund - og er jeg heldig legger han det på meg og det at jeg er usikker, noe som forsåvidt er sant men de meldingene som fløy mellom dem forrige runde var ikke pene. Vi snakker eks ♥️♥️♥️ Og bilder av pupper og ett forslag om å møtes Anonymkode: 6e723...10e Når en mann blir pisse sur fordi du konfronterer han med slikt da har han noe å skjule. Da ville jeg spurt han om han ville likt om DU holdt på slik med en annen mann, og at det som han og hans x sendte mellom dem før , hadde mannen din likt at DU sendte slike meldinger med en annen mann? Spør han om det. Si at du har grunn til å være usikker, at hvem som helst hadde vært usikker og at det at han blir sur er jo fordi han føler seg truffet. 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #19 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Nok en tråd med snoking, unødige bekymringer og rasjonalisering av tanker man burde bare kvitte seg med. Det finnes jo et alternativ til å skape drama med mannen din om dette. Som ikke de andre kvinnene her nevner. Fordi de åpenbart selv også liker drama. Girl power!! Ikke minst. Og det er jo at du aksepterer det faktum at han er sammen med DEG, slutter å lete etter ting du kan bekymre deg over, og unnlater å lage drama. Hva tenker du om det? Kunne det vært noe? Anonymkode: d580a...72f Hun har jo grunn til å være usikker Anonymkode: 77e90...c22 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #20 Skrevet 2. februar 2022 Han har ingen grunn til å pissesur. DU har grunn til å bli pissesur. Konfrontere han NÅ, og spør om han har noe å skjule. Sier han nei, spør da om han kan vise deg meldingene hans på telefonen sin NÅ! Anonymkode: ba955...b72 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå