AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #1 Skrevet 1. februar 2022 Jeg har lagt merke til at samboeren min har ganske dårlig hygiene. Jeg merket det litt i starten av forholdet, men jeg synes det har forverret seg veldig siden vi flyttet sammen. Han dusjer kanskje 1 gang i uka, og han har en aktiv jobb. Han dusjet mye oftere da jeg møtte han, men da hadde vi jo også ganske mye sex. Jeg har lagt merke til at han ikke skifter undertøy daglig, og det er det jeg synes er værst. Han kan gå med samme t -skjorte i flere dager. Han pusser tenner før han går på jobb, men ikke på kvelden, og jeg tror faktisk ikke han gjør det i helgene når han har fri... Jeg merker ikke at han lukter bortsett fra ånden noen ganger. Han bruker parfyme så det hjelper sikkert, og kanskje jeg blir immun siden vi bor sammen? Jeg elsker han og jeg vet at han kommer til å bli fryktelig såret om jeg tar det opp, men jeg tenker kanskje at jeg må det. Jeg prøver å få han med meg i dusjen av og til, men det er ikke nok, og jeg tenker på om ikke kollegaene hans merker det.. hvordan i all verden kan må si dette på best mulig uten å såre? Anonymkode: 9513f...5fc 1
MizzVic Skrevet 1. februar 2022 #2 Skrevet 1. februar 2022 Hadde gubben her ikke dusja på en uke, så hadde det blitt månelyst lenge før det. Voksne menn skal dusje. OG pusse tenna! Det er ekkelt, OG DYRT, å ikke passe på tennene sine... Du hadde sagt til unga dine at de må skifte undertøy. En voksen mann skal hvertfall tåle høre det. 7
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #3 Skrevet 1. februar 2022 Hvis du har tenkt å få barn med han her så må du virkelig ta praten. Hvis han ikke selv har normal daglig hygiene og tar vare på tennene sine, så blir han vel like sløv med barnas hygiene? Det hadde jeg aldri godtatt. Men hadde nok heller ikke klart å tenne så veldig på en mann som har en aktiv jobb, men som kun dusjer 1 gang i uka. Tenk alle de tarmbakteriene han ikke får vasket vekk daglig, og selvsagt all gammel svette. En dusj er jo så raskt å ta fir en mann med kort hår. Tar 5 min. Er han like sløv med andre ting? Vasker han klær, lager ordentlig mat og gjør husarbeid? Eller er det minimalt med innsats på disse områdene og? Trener han og holder seg i form? Anonymkode: d2e2c...ff7 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #4 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hvis du har tenkt å få barn med han her så må du virkelig ta praten. Hvis han ikke selv har normal daglig hygiene og tar vare på tennene sine, så blir han vel like sløv med barnas hygiene? Det hadde jeg aldri godtatt. Men hadde nok heller ikke klart å tenne så veldig på en mann som har en aktiv jobb, men som kun dusjer 1 gang i uka. Tenk alle de tarmbakteriene han ikke får vasket vekk daglig, og selvsagt all gammel svette. En dusj er jo så raskt å ta fir en mann med kort hår. Tar 5 min. Er han like sløv med andre ting? Vasker han klær, lager ordentlig mat og gjør husarbeid? Eller er det minimalt med innsats på disse områdene og? Trener han og holder seg i form? Anonymkode: d2e2c...ff7 Ts her. Han gjør nok ikke så mye klesvask og husarbeid, men han lager mat. (Han har god håndhygiene, så det er jeg ikke bekymret for) Anonymkode: 9513f...5fc
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #5 Skrevet 2. februar 2022 Så nå når han har sikret deg som hushjelp, så har han sluttet å dusje og pusse tennene? 🤮 Her må du bare si ifra. Også når det gjelder husarbeide. Eller så blir han så godt vant at det blir umulig å snu. Hvor ofte har dere sex? Er han ikke interessert i det heller? At dere kan dusje før sex? Anonymkode: 45076...b85 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #6 Skrevet 2. februar 2022 dump han.. det er den eneste måten sånne menn lærer du er ikke moren hans som må passe på at han dusjer og pusser tennene sine.. Anonymkode: 3414c...44f 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #7 Skrevet 4. februar 2022 nei tenk hvor mye bæsjerester det er på 1 uke. Alle bør dusje hver dag. Og heller hoppe over 1 dag med dusjing når det ikke er hard jobbing eller trening. usj. Anonymkode: 79812...ed6 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #8 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): nei tenk hvor mye bæsjerester det er på 1 uke. Alle bør dusje hver dag. Og heller hoppe over 1 dag med dusjing når det ikke er hard jobbing eller trening. usj. Anonymkode: 79812...ed6 Bygger seg også et ganske solid lag med kuk-ost på pikken når det går en uke mellom hver dusj 🤮🤢 Nei føsssjjjj et sånt mannfolk hadde ikke fått satt sine ben inn i mitt hus. Jeg ønsker deg lykke til med dette her ts Anonymkode: ca187...8d4 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #9 Skrevet 4. februar 2022 Du må dessverre ta praten, og vær ganske direkte. Ikke snakk om temaet generelt. Du får sikkert tips her om å belønne han med blow jobs og sex når han dusjer, men ikke ordne deg slike vaner. Det må være god hygiene uansett. « jeg vasket tøy og fant bare en boxer i skittentøyet, hvor har du resten? Hæ, skifter du ikke oftere? Så ekkelt! Du må jo skifte hver dag! Jeg måtte ta det opp med samboeren min i starten når vi bodde sammen, når jeg oppdaget hvor sløv han var. Nå dusjer han annenhver kveld, skifter t-skjorte, boxer og sokker hver dag, og pusser tenner morgen og kveld. Jeg ser tendenser hos foreldrene hans, han har det litt fra der, og dårlige vaner fra da han jobbet på anlegg og bodde i brakke med dårlige sanitere forhold, og jobb som lastebilsjåfør. Var veldig ekkelt å ta praten, han ble ille berørt, men det måtte til. Jeg er veldig nøye på hygiene og kunne ikke vært intim med noen med dårlig hygiene. Husker jeg spurte han en kveld om han skulle dusje, han lurte på hvorfor jeg spurte om det, så da sa jeg at jeg synes han dusjet for sjelden, skiftet klær for sjelden og tannpuss. Forventer ikke gelé i håret, nyfrisert skjegg eller bleika tenner, bare en ren mann med rene klær 😊 Anonymkode: a987d...4f7 1
AnonymBruker 42 Skrevet 4. februar 2022 #10 Skrevet 4. februar 2022 Altså... "Aktiv jobb" og det å ikke dusje mer enn en gang i uka høres jo veldig sært ut (imo), pusse tannebissen mer enn en gang om dagen er ikke veldig viktig om du ikke spiser mer enn en gange om dagen. Jeg dusjer vel minst en gang om dagen, men det har ikke med hygiene å gjøre - det er bare noe jeg liker... Undertøy bytter jeg ikke om jeg ikke dusjer, t-skjorter kan i teorien fint brukes en uke uten noen hadde luktet forskjell , eller at det er uhygienisk mm. man er syk, aktiv, eller svetter mye... Om du synes han er uhygienisk, og du er så glad i han som du sier - så tåler han utmerket godt å høre hva du mener om den saken uten at han blir såret av det...
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #12 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 1.2.2022 den 17.27): Jeg har lagt merke til at samboeren min har ganske dårlig hygiene. Jeg merket det litt i starten av forholdet, men jeg synes det har forverret seg veldig siden vi flyttet sammen. Han dusjer kanskje 1 gang i uka, og han har en aktiv jobb. Han dusjet mye oftere da jeg møtte han, men da hadde vi jo også ganske mye sex. Jeg har lagt merke til at han ikke skifter undertøy daglig, og det er det jeg synes er værst. Han kan gå med samme t -skjorte i flere dager. Han pusser tenner før han går på jobb, men ikke på kvelden, og jeg tror faktisk ikke han gjør det i helgene når han har fri... Jeg merker ikke at han lukter bortsett fra ånden noen ganger. Han bruker parfyme så det hjelper sikkert, og kanskje jeg blir immun siden vi bor sammen? Jeg elsker han og jeg vet at han kommer til å bli fryktelig såret om jeg tar det opp, men jeg tenker kanskje at jeg må det. Jeg prøver å få han med meg i dusjen av og til, men det er ikke nok, og jeg tenker på om ikke kollegaene hans merker det.. hvordan i all verden kan må si dette på best mulig uten å såre? Anonymkode: 9513f...5fc Gud fader, att det går an. Jeg bor alene, er mye for meg selv, men dusjer og barberer meg hver dag. Pusser tenner 2-3 ganger pr. dag. Det gjør jeg fordi jeg ønsker å føle meg vell. Man får jo en helt annen selvfølelse av å føle seg ren og fresh på tross av at jeg er hjemme alene hele dagen. Jeg skjønner fanden ikke at du/dere orker å være sammen med slik sjettlugger! Anonymkode: 28b30...d21 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #13 Skrevet 4. februar 2022 Nei fy… dumpegrunn altså. Du er da ikke moren hand! En mann som ikke kan grunnleggende god hygiene når jeg blir sammen med han er ikke verdt tiden. Anonymkode: 6f776...886 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #15 Skrevet 4. februar 2022 Jeg er mann, men hadde jeg vært deg ville jeg nok tatt praten før jo heller, for dette tror jeg ikke vil bedre seg uten at det blir gjort en radikal forandring. Dette må jo redusere kvaliteten på forholdet betraktlig, skjønner godt om du frykter intimkontakt med han, hadde ihvertfall ikke hatt lyst på samboeren om jeg visste at hun ikke hadde dusjet på en uke, ja lenge før det kom så langt også. Dette vil også få en selvforsterkende virkning etter legre tid det går, du vil se på ham med andre øyne, du vil legge merke til alle ting som er grisete med han, til slutt så blir dy fyllt med vemmelse av hele personen. Så og ikke ta det opp straks er bare en utsettelse på det ungåelige at dere går fra hverandre. Men hva er det som gjør at han er så likegyldig til sin egen hygiene, er det holdningen til hygiene generellt eller er det rett og slett at han er lat. Kan det være noe psykisk eller at han rett og slett ikke skjønner hva som blir ansett som normal hygiene. Selv om det heter personlig hygiene så angår ikke hygienen bare han selv så lange han er i et forhold, han burde gjøre det like mye for din sin del som for egen del og forholdet sin del. Anonymkode: 88c7f...745 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå