Gå til innhold

Laks i aluminiumsform fra butikken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte det var logisk at laksen du kjøper i aluminiumsform i butikken kan gå rett i ovnen etter du har tatt av plasten, men stemmer ikke dette?

Det var utrolig vanskelig å få vekk plast og papir fra formen, og det var så mye rester igjen at jeg ikke turte putte den i oven.

Så ja... er det ikke meningen å bruke formen den ligger i?

Anonymkode: f20a1...b2c

Skrevet

Ja, det er meningrn. Jeg har alltid gjort det. Syns ikke det er så vanskelig å få bort plasten.

Anonymkode: dcebe...704

• Liker 1
Skrevet

Ja, du kan bruke formen den ligger i. Noen ganger blir det igjen rester av papir, men det har ingen betydning. 

Anonymkode: e7d98...a50

• Liker 1
Skrevet

Kommer vel an på hvilket merke det er snakk om. Uansett så vil det jo stå på pakken. Sist jeg tilberedte laks på denne måten, sto det på pakken at plasten var trygg til bruk i ovn om man ikke fikk bort alt, og i tillegg sto det angitt temperatur og steketid.

Anonymkode: 1ef65...9ed

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kommer vel an på hvilket merke det er snakk om. Uansett så vil det jo stå på pakken. Sist jeg tilberedte laks på denne måten, sto det på pakken at plasten var trygg til bruk i ovn om man ikke fikk bort alt, og i tillegg sto det angitt temperatur og steketid.

Anonymkode: 1ef65...9ed

Nei, det sto ingenting på den om at den kunne gå rett i ovnen... Jeg bare tenkte det var logisk siden den var pakket slik 😅

Anonymkode: f20a1...b2c

Skrevet

Så det er altså noen av disse som ligger i aluminiumsform som IKKE kan gå rett i ovnen (etter tatt av plast)? Det må stå på pakken?

Skrevet

Husk å ta bort det næsty fiskebindet (sorry men hva annet skal jeg kalle det?) som ligger under før du putter formen i ovnen.

Anonymkode: 03cde...2b8

• Liker 1
Skrevet

Legger det alltid over på stekeplaten, synes det steker så sent og rart i pakken. Foretrekker at de er stekt hver for seg på ei plate👌

Anonymkode: 0c6a9...4c6

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Husk å ta bort det næsty fiskebindet (sorry men hva annet skal jeg kalle det?) som ligger under før du putter formen i ovnen.

Anonymkode: 03cde...2b8

Dette! Fiskebind var et overraskende ekkelt ord🤣

Hater de formene og pleier bare å legge fisken i en ildfast form. Det er omtrent umulig å få vekk all plasten (og limet). Jeg orker ikke spise fisk som er innrøyka i plastrøyk og hvem vet hva.

Anonymkode: c9f5c...993

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...