AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #1 Skrevet 1. februar 2022 Er 4 måneder sider fødselen endte i akutt keisersnitt. med det lure jeg på kor lang tid burde man vente til neste svangerskap for en skal kunne få vaginal fødsel? og dere som har hatt akutt keisersnitt fikk dere født vaginalt med nestemann? Anonymkode: e7aa4...f44
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #2 Skrevet 1. februar 2022 Min venninne fikk føde #2 vaginalt selv om hun måtte ta HKS med #1, men det var da gått flere år mellom første og andre barn så jeg vet ikke om det var relevant. Jeg har inntrykk av at 1 keisersnitt ikke betyr at man ikke får føde vaginalt da, men at etter 2 ks så anbefaler de ks også neste gang? Anonymkode: e2c1d...25f
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #3 Skrevet 1. februar 2022 Jeg har hatt hks og fikk beskjed om å helst vente to år med å få neste. Da skal det egentlig gå helt fint å føde vaginalt. Anonymkode: bc4fe...ff4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #4 Skrevet 1. februar 2022 Hastesnitt med første. Igangsatt vaginal fødsel med andre, 2år senere. Var ingen problemer å føde vaginalt etter ks. Anonymkode: 90135...0be
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #5 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min venninne fikk føde #2 vaginalt selv om hun måtte ta HKS med #1, men det var da gått flere år mellom første og andre barn så jeg vet ikke om det var relevant. Jeg har inntrykk av at 1 keisersnitt ikke betyr at man ikke får føde vaginalt da, men at etter 2 ks så anbefaler de ks også neste gang? Anonymkode: e2c1d...25f Etter mitt andre ks fikk jeg med meg et skriv der det står at jeg skal ha ks ved en eventuell fødsel nr 3. Men man tvinges jo ikke til noe, så om man insisterer på å føde vaginalt, kan ingen nekte en det. Anonymkode: 534e1...196
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #6 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har hatt hks og fikk beskjed om å helst vente to år med å få neste. Da skal det egentlig gå helt fint å føde vaginalt. Anonymkode: bc4fe...ff4 Jeg fikk også beskjed om to år etter mitt hastekeisersnitt. Anonymkode: 17f20...7f9
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #7 Skrevet 2. februar 2022 Er meg som startet linken har hørt så mye forskjellig 1 år 1,5 år og nå 2 år er sykt forvirret. barnefar ønsker titte barn at det ikke skal være mer en 2 år mellom de. Men jeg er så skeptisk for jeg ønsker og få prøvd en vaginal fødsel. Siden jeg føler jeg ble litt fra røvet den muligheten. Anonymkode: e7aa4...f44
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #8 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Er meg som startet linken har hørt så mye forskjellig 1 år 1,5 år og nå 2 år er sykt forvirret. barnefar ønsker titte barn at det ikke skal være mer en 2 år mellom de. Men jeg er så skeptisk for jeg ønsker og få prøvd en vaginal fødsel. Siden jeg føler jeg ble litt fra røvet den muligheten. Anonymkode: e7aa4...f44 Jeg fikk mitt første barn for 2 år og 2 mnd siden. Nå er jeg 34 uker gravid med nr 2! Jordmor sier det skal gå fint å føde vaginalt nå siden det har gått to år mellom fødselen (altså ikke mellom starten av svangerskap). Men man får oftest tett oppfølging pga såret i magen. Snakk med jordmor om det da vel? Anonymkode: bc4fe...ff4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #9 Skrevet 2. februar 2022 Jeg født første barn ved planlagt keisersnitt. Jeg ble gravid igjen da barn nr.1 var 8 mnd. Fikk beskjed om at det gikk greit å føde vaginalt. Jeg ville imidlertid ikke dette, så tok planlagt ks igjen - men det er en annen sak. Poenget litt var at de sa det var greit med vaginal fødsel selv så kort tid etter først keisersnitt. Anonymkode: 67f0c...5d2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #10 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg født første barn ved planlagt keisersnitt. Jeg ble gravid igjen da barn nr.1 var 8 mnd. Fikk beskjed om at det gikk greit å føde vaginalt. Jeg ville imidlertid ikke dette, så tok planlagt ks igjen - men det er en annen sak. Poenget litt var at de sa det var greit med vaginal fødsel selv så kort tid etter først keisersnitt. Anonymkode: 67f0c...5d2 Ja, det går som regel fint men det anbefales å vente litt lenger spesielt om Ks var akutt/ikke planlagt Anonymkode: bc4fe...ff4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #11 Skrevet 2. februar 2022 Fikk beskjed i oktober om at det bør gå minst 18 mnd før jeg blir gravid igjen. Hadde hks. Anonymkode: 8f374...da4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #12 Skrevet 2. februar 2022 Dere som fikk beskjed om vente så og så lenge til neste graviditet, var det pga neste fødsel? Eller er det ikke så viktig om man blir fortere gravid om man da tar KS på fødsel nr 2 også? Lurer på om det er selve graviditeten de vil at man skal vente med eller om det er fødsel som må ventes med.. Anonymkode: e2c1d...25f
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #13 Skrevet 2. februar 2022 Det er begge deler. Både svangerskap (voksende livmor) og fødsel (hard jobb for muskulaturen) øker faren for ruptur i arret etter KS. Anonymkode: 534e1...196 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå