AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #1 Skrevet 1. februar 2022 Hatt flere jobber innenfor helsevesenet. Har inntrykk av at ledere generelt er veldig konfliktsky. De vil ikke blande seg inn i noe, og ber alltid de ansatte ta det mellom seg. Men noen ganger er jo ikke det så lett. Hva gjør de der de sitter med dagjobb på kontoret sitt? Gjør de ingenting? Føler ikke de bidrar særlig til arbeidsmiljøet når de bare gjemmer seg vekk fra konflikter. Jeg har kun hatt en god leder. Men det var i en helt annen bransje. Han var veldig flink til å ta problemene med en gang de oppstod. Og alle viste hvor vi hadde han. Etter hver forstod "bråkmakerne" at det ikke var vits å skape intriger, for sjefen kom til unnsetning og satte foten ned. Anonymkode: 25005...e6c 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #2 Skrevet 1. februar 2022 Veldig vanlig uansett bransje dessverre. Anonymkode: a1b64...c88 1
Gjest loveli Skrevet 1. februar 2022 #3 Skrevet 1. februar 2022 Dessverre veldig vanlig. En god sjef er opptatt av arbeidsmiljøet, men veldig mange sjefer mangler kompetansen. I Norge har mange bedrifter flat struktur og det er uendelige eksempler hvor lederen er venn eller ekstra god kollega med den ene i en konflikt. Det påvirker konflikthåndteringen sterkt.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #4 Skrevet 1. februar 2022 Jeg er leder, og rydder opp i konflikter mellom ansatte så snart vet de oppstår. Men det er helt essensielt for meg å få beskjed, siden det ikke alltid er slik jeg fanger opp hva som skjer bak kulissene. Konflikter mellom ansatte er svært skadelig for miljøet, det kan lede til baksnakking, "gjenger" blant ansatte og generell mistrivsel. Tror mange ledere er redd for å ta tak, fordi de er redd for at folk skal bli sure. Men jobben vår er ikke alltid å bli godt likt, men gjøre det beste for alle ansatte og bedriften. Dersom det er høyt konfliktnivå blant ansatte varsler du i første omgang nærmeste leder. Dersom du allerede har gjort dette uten at noe har blitt gjort, tar du saken med verneombud. Anonymkode: 40a16...ae3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå