AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #1 Skrevet 1. februar 2022 Jeg skal arrangere babyshower for min venninne. Har aldri arrangert det før og har heller aldri deltatt på slikt. Hva er vanlig å gjøre? Har man noen aktiviteter? Hva spiser man, og er det vanlig å spleise eller betaler den som arrangerer for alt? Er det vanlig at babyshower er en overraskelse, eller kan den gravide vite om det på forhånd? Og hvem inviterer man? Hørt det er vanlig at jentene i familien i USA blir invitert. Mens her i Norge er det kanskje mest vanlig med kun venninner? Anonymkode: 1dd70...ef1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #3 Skrevet 1. februar 2022 Hør med henne hva hun ønsker, så kan hun lage en liste over hvem hun vil skal komme og hva hun for eksempel ønsker seg ♥️ Noen er veldig glad i oppmerksomhet og leker, mens andre gjerne vil ha det som en vanlig jentekveld før barnet kommer, så tenker det er lurt å høre med den kommende moren hva hun vil. Anonymkode: b1050...836 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #4 Skrevet 1. februar 2022 Jeg ble overrasket av venninnene mine som hadde arrangert det. Dog måtte de fortelle meg det to dager i forveien slik at jeg kunne ta avgjørelsen på om det skulle avlyses eller ikke pga covid, vi valgte å gjennomføre med krav om hurtigtest først. Ble altså så glad for at de tok seg tiden til det! Det jeg likte veldig godt var at de hadde planlagt ting som inkluderte alle, typ kahoot med barnebilder av de andre som jeg måtte gjette, og en kahoot om div barneopplusninger som alle ble med på. Så får man også inkludert de som ikke har barn og som ikke synes det er så spennende å høre om alles fødsler osv 😅 De hadde laget pizzasnurer, boller og kaker, helt topp og enkelt å stelle i stand. Bare jenter som var invitert, venninner og mamma pluss søster. Samboeren hadde gitt dem liste over de som burde bli invitert. Når jeg har vært deltaker på showers selv har vi spleiset på tingene som kjøpes inn felles, ellers har jeg kjøpt en liten gave fra meg selv i tillegg. Jeg tenker at man jo vet om venninnen sin vil like det eller ikke, jeg hadde null forhåpninger om å få det(de fleste har småbarn så tenkte ingen ville orker å stelle i stand, forståelig nok) men ble helt vilt glad og takknemlig når jeg skjønte de hadde ordnet 🥰 Anonymkode: 9164e...e2e 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #5 Skrevet 1. februar 2022 Så koselig! Her tok alle med seg hver sin rett og så stilte vertinnen med drikke og pynt. Det var kun venninner og søsteren som var med. Vi hadde konkurranse om barnesanger, gjette babybilde etc. veldig koselig! Anonymkode: be161...b8d 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #6 Skrevet 2. februar 2022 Vær sikker på at hun ønsker baby shower. Jeg er redd for at mine venninner finner på noe sånt, da det absolutt ikke er noe jeg ønsker. Anonymkode: 27729...252 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #7 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Vær sikker på at hun ønsker baby shower. Jeg er redd for at mine venninner finner på noe sånt, da det absolutt ikke er noe jeg ønsker. Anonymkode: 27729...252 Samme her. Venter barn til våren og har gitt tydelig uttrykk til samboeren at jeg ikke ønsker babyshower, så han sier i fra dersom han blir kontakta av mine venninner som skal planlegge noe. Skal også varsle i fra til min nærmeste venninne. Jeg vil heller ha besøk etter baby er født og jeg vet ting har gått bra. Da er det hyggelig med en liten gave. Synes det materialistiske fokuset fra USA med babyshower blir i overkant for meg. Pålegger for å gi gaver liksom… Jeg vurderer heller å invitere til en lunsj 1-2 måneder før termin, for en siste samling før jeg blir mor. Anonymkode: ada81...122 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå