AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #1 Skrevet 1. februar 2022 Jeg skal ha en viktig samtale på Teams på torsdag, men har aldri brukt det før og aner ikke hvordan jeg går fram. Må jeg laste ned noe? Og i såfall hva og fra hvor? Jeg er totalt blank på slike ting, dessverre, så teskje er nødvendig 😅 Anonymkode: c9989...34b
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #2 Skrevet 1. februar 2022 Google: download teams. Så tar du det derifra. Når møtet nærmer seg trykker du da bare på linken du har fått om møteivitasjon og så er det bare å trykke på kamera og lyd hvis du vil ha det når du kommer inn på møtet. Anonymkode: fd3dc...f97
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #3 Skrevet 1. februar 2022 Hvis det er noen andre som holder møtet så vil de kalle deg inn ved å sende deg en link. Du trenger bare å klikke på linken så tar den deg inn i møterommet Anonymkode: b25f3...1c0
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #4 Skrevet 1. februar 2022 Tusen takk for svar 🌷 Konklusjonen er altså at jeg må laste ned noe, var veldig usikker på det 😅 Anonymkode: c9989...34b
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #5 Skrevet 1. februar 2022 Så må du seff ha kamera og mikrofon som fungerer også. De fleste sitter vel på lap top nå om dagen så da går det veldig greit, men selv har jeg stasjonær og måtte skaffe meg et lite webkamera når dette teamshelvete startet på jobben min. Var litt kluss med lyd og bilde i starten, så vil råde deg til å gjøre en liten test ved å opprette eget møte og se hvordan det funker. Kanskje du har en venn eller kollega du kan ta en testrunde med. Anonymkode: 99018...e6e 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #6 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Så må du seff ha kamera og mikrofon som fungerer også. De fleste sitter vel på lap top nå om dagen så da går det veldig greit, men selv har jeg stasjonær og måtte skaffe meg et lite webkamera når dette teamshelvete startet på jobben min. Var litt kluss med lyd og bilde i starten, så vil råde deg til å gjøre en liten test ved å opprette eget møte og se hvordan det funker. Kanskje du har en venn eller kollega du kan ta en testrunde med. Anonymkode: 99018...e6e Har webkamera og mikrofon på laptopen, heldigvis. Det funker strålende på Skype, men antar det kanskje må gis nye tilganger for Teams. Finner vel ut av det til slutt 🤔 Anonymkode: c9989...34b
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #7 Skrevet 1. februar 2022 Du må ikke laste ned Teams, kan bruke nettversjonen. Men jeg anbefaler deg å laste ned appen, så du slipper mye tull. Anonymkode: 0d654...1ee 2
Minya Skrevet 2. februar 2022 #8 Skrevet 2. februar 2022 On 2/1/2022 at 4:30 PM, AnonymBruker said: Jeg skal ha en viktig samtale på Teams på torsdag, men har aldri brukt det før og aner ikke hvordan jeg går fram. Må jeg laste ned noe? Og i såfall hva og fra hvor? Jeg er totalt blank på slike ting, dessverre, så teskje er nødvendig 😅 Anonymkode: c9989...34b Du trenger ikke laste ned noe som helst. Du kan fint bruke nettleser-versjonen, hvis du bruker Edge eller Chrome. Bruker du Firefox eller en annen nettleser, anbefaler de at du laster ned programmet, men du kan også bare innstallere en av de støttede nettleserne for å bruke den én gang. Du trenger ikke logge inn en gang, du kan logge på som gjestebruker. Annet enn det, så fungerer den på mye samme måten som Skype, Discord og Zoom, bare enda simplere. Når du har et slikt nettmøte, får du tilsendt en link en stund før møtet begynner, og med den linken kommer du automatisk inn i møtesamtalen. Du må velge om du vil vise kamera, og sjekke hvilken mikrofon og høyttaler du vil bruke, og her skriver du også inn hvilket navn du ønsker å bruke i møtet.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #9 Skrevet 3. februar 2022 Jeg bruker også Teams direkte i nettleseren Chrome. Lastet ikke ned noe ekstra. Jeg antar det virker med andre moderne nettlesere/browsere også (Edge, Firefox, Safari for Mac, etc). Jeg klikker "continue in browser" (eller noe sånt, husker ikke nøyaktige ord) etter å ha klikket på møteknappen/møtelenken i eposten. Første gang må du kanskje klikke ja på at du godtar at nettleseren kan bruke ditt kamera+mikrofon. Sett opp et testmøte med en kollega først for å sjekke at ting er i orden til det viktige møtet. Anonymkode: 70350...75a
norw Skrevet 3. februar 2022 #10 Skrevet 3. februar 2022 Et lite spørsmål... Hva er det dere trenger kameraet til?
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #11 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 1.2.2022 den 16.30): Jeg skal ha en viktig samtale på Teams på torsdag, men har aldri brukt det før og aner ikke hvordan jeg går fram. Må jeg laste ned noe? Og i såfall hva og fra hvor? Jeg er totalt blank på slike ting, dessverre, så teskje er nødvendig 😅 Anonymkode: c9989...34b Er et helvete å koble seg opp. Anonymkode: b428a...f48
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #12 Skrevet 3. februar 2022 norw skrev (7 minutter siden): Et lite spørsmål... Hva er det dere trenger kameraet til? Kameraet brukes slik at den du snakker med kan se deg, så har vedkommende nok kamera slik at du kan se han/henne Anonymkode: c5c55...30e
norw Skrevet 3. februar 2022 #13 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kameraet brukes slik at den du snakker med kan se deg, så har vedkommende nok kamera slik at du kan se han/henne Anonymkode: c5c55...30e Ja, men jeg lurte egentlig på hvorfor man skal se hverandre, eller om det for eksempel brukes til å vise ting.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #14 Skrevet 3. februar 2022 norw skrev (4 timer siden): Ja, men jeg lurte egentlig på hvorfor man skal se hverandre, eller om det for eksempel brukes til å vise ting. Fordi under videochat/videomøte/videokonferanse så er hele poenget at man skal kunne se hverandre. Man kan også dele skjerm slik at man kan vise foiler etc. Anonymkode: b25f3...1c0
norw Skrevet 3. februar 2022 #15 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Fordi under videochat/videomøte/videokonferanse så er hele poenget at man skal kunne se hverandre. Man kan også dele skjerm slik at man kan vise foiler etc. Anonymkode: b25f3...1c0 Men du sier jo ingenting om hvorfor man skal se hverandre.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #16 Skrevet 3. februar 2022 norw skrev (1 minutt siden): Men du sier jo ingenting om hvorfor man skal se hverandre. Fordi noen forventer det. Jeg har møter uten kamera og med kamera, den ene sjefen vår mener feks møter med kamera er mer personlige og mer aktive. I feks en intervjusituasjon gir det også et mer helhetlig bilde og det blir litt mer personlig å se personen. Anonymkode: c1ff6...913 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #17 Skrevet 3. februar 2022 Møtet gikk bra og hadde ingen problemer med å få onlinevarianten til å fungere Greide å grave fram en bekjent som hadde teams som jeg testet om kamera/mikrofon fungerte med kvelden før Anonymkode: c9989...34b 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #18 Skrevet 3. februar 2022 On 2/1/2022 at 4:41 PM, AnonymBruker said: Tusen takk for svar 🌷 Konklusjonen er altså at jeg må laste ned noe, var veldig usikker på det 😅 Anonymkode: c9989...34b Må ikke om du får link Anonymkode: 4bbf7...315
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå