AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #1 Del Skrevet 1. februar 2022 Hei! Baker denne gulrotkaken https://www.detsoteliv.no/oppskrift/gulrotkake-med-ananas-carrot-pineapple-cake for første gang, og lurer på hva som menes med å piske sammen egg/olje/sukker? Vet jo hva piske betyr, men skal det kun bli en jevn masse, eller piskes til det endrer farge/konsistens på noe vis? Noen kakebakere her med erfaring? 🙈 Anonymkode: 08c3b...451 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #2 Del Skrevet 1. februar 2022 Tenk at det skal være jevnt blandet. Menes det noe vesentlig annet enn å blande noe veldig godt står det gjerne "piskes hvitt" eller "piskes til sukkeret er oppløst". Ser ut som en god kake Anonymkode: 15f8a...757 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 1. februar 2022 #3 Del Skrevet 1. februar 2022 (endret) Nei, glem det, enig med ab over, jeg leste feil 😊👍 Endret 1. februar 2022 av Rumle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #4 Del Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Hei! Baker denne gulrotkaken https://www.detsoteliv.no/oppskrift/gulrotkake-med-ananas-carrot-pineapple-cake for første gang, og lurer på hva som menes med å piske sammen egg/olje/sukker? Vet jo hva piske betyr, men skal det kun bli en jevn masse, eller piskes til det endrer farge/konsistens på noe vis? Noen kakebakere her med erfaring? 🙈 Anonymkode: 08c3b...451 Det skal piskes hvitt. Blander du en sånn kake for lite øker sannsynligheten for at den skiller seg i ovnen. Det står «rør sammen» og «pisk inn» på glasuren også, og den skal piskes både godt og lenge for å bli god, derfor betyr «pisk» i akkurat denne oppskriften «til hvitt og kremete». (Men det skal jo ikke folk måtte vite av seg selv) Jeg gir den minuspoeng for dårlig presisjon i forklaring. Anonymkode: 6f12f...7aa 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #5 Del Skrevet 3. februar 2022 Oppskriftene på det søte liv er jo helt håpløse. Hun må jo beskrive hva hun mener bedre. Ser at du skal ha kanel, bakepulver og natron oppi det våte, da risikerer du jo å få klumper av dette i kaken. Og har du fått en klump med natron i kakebiten din én gang vet du hvor grusomt det smaker 😂 Bruk heller Krem.no hun er ekte konditor og lever av å lage skikkelige "idiotsikre" oppskrifter hvor hun forklarer godt og lærer bort kunnskapen sin. Følg henne på Instagram, hun kjører noe som heter kunnskapsmandag hver uke, der er det masse å lære. https://krem.no/hjem/gulrotkake/ Anonymkode: d7da2...4ae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #6 Del Skrevet 7. mars 2022 Glemte helt denne i bakingen 🤦🏻♀️ Men tusen takk, dere ❤️ Lang bakekveld gjort kort. Den ble skikkelig tung og «rå» selv 15 minutt over anbefalt steketid (jeg gjorde nok noe feil selv om jeg brukte vekt for å få målene nøyaktig). Endte opp med å begynne på nytt med en enkel oppskrift fra matprat som jeg la til litt krydder i, og den ble veldig god og stor suksess. Men det er lenge til neste gang jeg baker 😅 Anonymkode: 08c3b...451 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 8. mars 2022 #7 Del Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 3.2.2022 den 13.17): Oppskriftene på det søte liv er jo helt håpløse. Hun må jo beskrive hva hun mener bedre. Ser at du skal ha kanel, bakepulver og natron oppi det våte, da risikerer du jo å få klumper av dette i kaken. Og har du fått en klump med natron i kakebiten din én gang vet du hvor grusomt det smaker 😂 Bruk heller Krem.no hun er ekte konditor og lever av å lage skikkelige "idiotsikre" oppskrifter hvor hun forklarer godt og lærer bort kunnskapen sin. Følg henne på Instagram, hun kjører noe som heter kunnskapsmandag hver uke, der er det masse å lære. https://krem.no/hjem/gulrotkake/ Anonymkode: d7da2...4ae Takk for tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå