Gå til innhold

Har dere fortalt noen om skilsmisse før dere tok ut separasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Denne er rettet til alle som har vært gift i noen år og har felles barn. Når dere valgte å gå fra deres partner, sa dere noe til andre før partneren? For å ha en støttespiller

Anonymkode: 3023b...c30

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg snakket med foreldrene mine, klarte rett og slett ikke holde alt det vonde for meg selv lenger. Det var virkelig redningen, og det var takket være deres støtte at jeg klarte å gjennomføre bruddet. 

Anonymkode: b0939...04a

Skrevet

Ja, jeg snakket med foreldrene mine, søsteren min og de nærmeste venninnene mine om at jeg vurderte brudd. Jeg hadde det ikke bra i ekteskapet, og det var lett for de nærmeste å se uansett. Min daværende mann var klar over hvordan jeg følte det, så jeg gikk ikke bak ryggen hans. 

Anonymkode: 2876c...878

Skrevet

Fortalte familie, svigers, venner og kollegaer. Nå skal vi skilles, vi er i prosessen og gjør det på vår måte. Vi ordnet det praktiske, gikk til familievernkontoret, brukte tid på flytting, hussalg osv og  tok deretter ut separasjon.

Skrevet

Ja, gikk i samtaler hos familievernkontor og krisesenter i fem måneder før jeg flyttet. 

Anonymkode: 6e162...db3

Skrevet

Nei, jeg fortalte det til partner først, men jeg hadde gjort noen juridiske og økonomiske undersøkelser på forhånd uten at jeg sa til min rådgiver at jeg hadde bestemt meg. 

Anonymkode: 3cfc5...496

Skrevet

Kun med banken, så partner da jeg flyttet.

Anonymkode: c307e...c3d

Skrevet

Nei , selvsagt ikke. Partner bør virkelig få vite først, noe annet er ufint

Anonymkode: 4d787...e00

Skrevet

Fortalte ei venninne at jeg nå hadde stilt et ultimatum. Rett og slett for min egen sikkerhet. Eksen var psykisk voldelig, men visste ikke om han plutselig kunne bli fysisk voldelig og.

Resten fikk vite det samme dag separasjonen ble tatt ut.

Anonymkode: 08e5f...444

Skrevet

Jeg hadde snakket med min mor om at jeg ønsket ut av forholdet før jeg gjorde realitet av det. Men sa ikke til noen andre at jeg hadde bestemt meg, før jeg gjorde det slutt med partner. Kom ikke som noe overraskelse for han heller, for den saken skyld. 

Anonymkode: 4d72f...af9

Skrevet

Snakket med min mor. Han snakket ikke med noen, bortsett ifra meg.

Vi er kjempegode venner og delte og deler følelsene våre med hverandre. 

Anonymkode: 38535...391

Skrevet

Nei, han sa ikke en ting til noen, ikke til meg og ikke noen andre. Bare over natta rett fra aktiv barneplanlegging til han annonserte skilsmisse. Skjønte ingenting. 

Anonymkode: d08d5...2f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...