AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #1 Skrevet 1. februar 2022 Vi prøver å bli gravide, og har egentlig prøvd siden september. Jeg fikk mensen tilbake når sønnen min var 8 måneder, han er nå 15 måneder og vi ammer fremdeles mye. Forrige måned prøvde jeg meg på en eggløsningstest. Jeg fikk positiv test på dag 19 og 7 dager etter kom menstruasjonen. Om lutealfasen min er så kort er det jo nærmest umulig å bli gravid slik jeg ser det. Vi har jo ett barn fra før, så jeg vet at jeg kan bli gravid, men var vi bare heldige? Eller kan amming føre til kortere lutealfase? Lengden på syklusen er nå den samme som før jeg ble gravid. Håper noen sitter på noe nyttig informasjon som kan hjelpe! Anonymkode: 4e422...d22
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #2 Skrevet 1. februar 2022 Vitex skal hemme prolaktin (som er høyt når man ammer), samt gi lengre lutealfase, kan jo være verdt et forsøk. Anonymkode: d860b...3a9 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #3 Skrevet 1. februar 2022 Det er vanskeligere å bli gravid når man ammer ja. Anonymkode: d860b...3a9
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #4 Skrevet 1. februar 2022 Jeg hadde kort luteal fase når jeg ammet og vi prøvde på nr 2. Brukte vitex og wild yam i tillegg til at jeg kuttet nattammingen. 2 mnd etter jeg satt i gang tiltakene og første syklus med wild yam ble jeg gravid 😄 Kan så klart ha vært helt tilfeldig, vi hadde prøvd i 8 mnd. Anonymkode: f0dd4...993 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #5 Skrevet 1. februar 2022 Fantastisk! Tusen takk for konkrete tips 😊 Anonymkode: 4e422...d22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå