AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #1 Skrevet 1. februar 2022 Etter forlik i retten har jeg samvær i hver ferie (2 uker i sommerferien) pga avstanden, men problemet er at mor aldri planlegger samvær før tidligst 2 uker for samvær. Jeg skal ha samvær i vinterferien, men nå har mor planlagt egen ferie slik at samværet blir vanskelig fullføre. Jeg kan enten hente dem på kvelden på fredagen (etter skole og diverse), men da er vi hjemme i 12-1 tiden på natten eller hente dem lørdag… men hun skal hente dem igjen søndags kveld. Jeg regner egentlig ikke med de faktisk skal på ferie heller, for ved forrige samvær var det samme styret. Og da fortalte barna at de skulle på ferie til mormor som bor 20 min unna. Jeg vet egentlig ikke hva jeg kan gjøre, ny mekling vil jo neppe endre noe. Og ikke har jeg råd til en ny rettssak, og tjener akkurat over grensa for fri rettshjelp. Jeg har lest en kan gå til sak uten advokat, men vet ikke hvor bra det vil fungere. Anonymkode: 55f00...536
Aristoteles Skrevet 1. februar 2022 #2 Skrevet 1. februar 2022 Forstår jeg deg rett om avtalen dere har sier at du skal ha dem i vinterferien? Men samtidig har mor nå bestemt selv at hun skal ha dem, og du får maks helgen før?
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #3 Skrevet 1. februar 2022 Aristoteles skrev (12 minutter siden): Forstår jeg deg rett om avtalen dere har sier at du skal ha dem i vinterferien? Men samtidig har mor nå bestemt selv at hun skal ha dem, og du får maks helgen før? Ja, de skal være her halve ferien, men det går jo ikke om de reiser på mandag. Og hente dem fredag blir vanskelig pga skole/jobb med tanke på at det tar 5 timer kjøre hver vei. Og kjører jeg lørdags morgen, må de uansett hjem søndag kveld. Anonymkode: 55f00...536
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #4 Skrevet 1. februar 2022 Hvem av dere flyttet sånn at det har blitt avstand mellom hjemmene ? Og ble det avtalt noe mere håndfast ang om dere skulle møtes på halvveien ? Anonymkode: d4897...a67
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #5 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvem av dere flyttet sånn at det har blitt avstand mellom hjemmene ? Og ble det avtalt noe mere håndfast ang om dere skulle møtes på halvveien ? Anonymkode: d4897...a67 Hun flyttet vekk. Dommeren satte opp at jeg har må hente dem, så må mor hente dem når de skal hjem fordi mor mente jeg skulle hente og levere. Anonymkode: 55f00...536
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #6 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Hun flyttet vekk. Dommeren satte opp at jeg har må hente dem, så må mor hente dem når de skal hjem fordi mor mente jeg skulle hente og levere. Anonymkode: 55f00...536 Har du prøvd å få hele omsorgen pga mor saboterer litt mye ang samvær ? Anonymkode: d4897...a67
Aristoteles Skrevet 1. februar 2022 #7 Skrevet 1. februar 2022 Er avtalen tinglyst? Om ikke, få gjort det. Da blir den rettslig bindende og mor må følge den om det ikke skal få kjedelige konsekvenser.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #8 Skrevet 1. februar 2022 Aristoteles skrev (1 minutt siden): Er avtalen tinglyst? Om ikke, få gjort det. Da blir den rettslig bindende og mor må følge den om det ikke skal få kjedelige konsekvenser. hva slags "konsekvenser" kan dette egentlig få da? Anonymkode: 838be...c08
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #9 Skrevet 1. februar 2022 Aristoteles skrev (28 minutter siden): Er avtalen tinglyst? Om ikke, få gjort det. Da blir den rettslig bindende og mor må følge den om det ikke skal få kjedelige konsekvenser. Det er jeg usikker på, men skal sjekke med advokaten. Vi kom til enighet på siste møtet, om ikke hadde det gått til retten. Uansett hjelper det lite med en avtale når det ikke overholdes. Anonymkode: 55f00...536
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #10 Skrevet 1. februar 2022 Kan du ikke bere hente dem og ha dem? Avtale er avtale. Anonymkode: c657b...7d2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #11 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, de skal være her halve ferien, men det går jo ikke om de reiser på mandag. Og hente dem fredag blir vanskelig pga skole/jobb med tanke på at det tar 5 timer kjøre hver vei. Og kjører jeg lørdags morgen, må de uansett hjem søndag kveld. Anonymkode: 55f00...536 Halve ferien har du. Mor kan selvsagt legge planer i sin halvdel av ferien. Du får hente dem på fredagen. Anonymkode: 89a5e...0d4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #12 Skrevet 1. februar 2022 Hvordan mener du sammeværet skal organiseres? Henting og bytting Anonymkode: c657b...7d2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #13 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, de skal være her halve ferien, men det går jo ikke om de reiser på mandag. Du skal jo ha de til onsdag om du har halve ferien. Hent fredag, ta en overnatting på veien og lag litt kos ut av det. Og mor kan hente igjen samme tid onsdag kveld som du henter fredag kveld. Anonymkode: 2cb03...263 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #14 Skrevet 1. februar 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg kan enten hente dem på kvelden på fredagen (etter skole og diverse), men da er vi hjemme i 12-1 tiden på natten (...) Anonymkode: 55f00...536 Gjør det noe? Sov lenge lørdag, da. Anonymkode: 6853b...562
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #15 Skrevet 1. februar 2022 Hent dem på skolen på fredag. De slutter sikkert senest kl.15. Da er dere hjemme senest kl.21. Da kan mor hente dem på onsdag. Hva begrunner hun henting søndag kveld med, det er jo ingen ferie? Hvis slik reising er greit for barna, kunne du jo hatt dem annenhver helg, da.Har du dem i feriene, har du det. Du kan vel gi beskjed om at du har planer og er bortreist til onsdag med dem, det er jo ferie? Lån en hytte eller besøk dine slektninger eller noe. Anonymkode: 58c31...e4c
Outlander Skrevet 1. februar 2022 #16 Skrevet 1. februar 2022 Du sier ikke en dritt til moren når du henter barna - du henter RETT etter skolen (fra skolen), og deretter etter du har hentet, send henne epost/sms med advokaten kopiert inn at hun kan hente de som avtalt i retten på ONSDAG. Hun får ikke bestemme selv når hun vil ha barna når det er lov pålagt i retten. Da ville jeg si at hvis hun fortsetter med dette skal du søke for hele omsorgen da hun ikke egner seg som en bra nok omsorgsperson. 1
NiceOrNothing Skrevet 1. februar 2022 #17 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er jeg usikker på, men skal sjekke med advokaten. Vi kom til enighet på siste møtet, om ikke hadde det gått til retten. Uansett hjelper det lite med en avtale når det ikke overholdes. Anonymkode: 55f00...536 Du må få en mer spesifikk avtale . Der ferier / helger dateres med både dag , klokkeslett. , hvem som henter / kjører . F eks vinterferien : far henter fredag kl . Mor henter søndag kl . Å så bytt neste vinterferie . Å det samme m påske , sommer , høstferie . Lag en vanntett og presis avtale som begge signerer . Rart dette ikke ble gjort i retten . Fvk kan være behjelpelig å lage en sånn .
Anonymous 91 Skrevet 1. februar 2022 #18 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): hva slags "konsekvenser" kan dette egentlig få da? Anonymkode: 838be...c08 Hu kan få bøter for å sabotere samvær
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå