AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #1 Del Skrevet 1. februar 2022 Har hatt denne planten i halvannet/to år, og de siste månedene har den kollapset litt etter litt. Har jeg gitt den for lite vann? For mye? For lite lys? Hvorfor skjer dette? Anonymkode: 691ac...c4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #2 Del Skrevet 1. februar 2022 Den bare «tipper over», liksom. Har plutselig ikke feste i jorda lengre 🤔 Anonymkode: 691ac...c4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #3 Del Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Den bare «tipper over», liksom. Har plutselig ikke feste i jorda lengre 🤔 Anonymkode: 691ac...c4d Kan høres som rotråte pga. for mye vanning. Disse trenger ikke mye vann. Anonymkode: 61448...5ee 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #4 Del Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan høres som rotråte pga. for mye vanning. Disse trenger ikke mye vann. Anonymkode: 61448...5ee Det gir mening, takk for svar. Har forsøkt å la den tørke skikkelig ut mellom vanninger, men så går det av og til litt i ball da jeg har andre planter som krever vann oftere, og dermed drukner jeg kanskje denne stakkaren. 🙈 Anonymkode: 691ac...c4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #5 Del Skrevet 2. februar 2022 Jeg har også tendens til å overvanne Svigermors tunge. Kanskje fordi jeg ikke helt tror på hvor lite vann den skal ha. 🙃 For meg fungerer det å løfte litt på potten før vanning. Ingen vann før den føles helt lett. Anonymkode: b840a...044 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #6 Del Skrevet 2. februar 2022 Hahhaah, begynte å lure på om du skulle stille spørsmål om din faktiske svigermor sin tunge 😂 Anonymkode: a5ff5...d53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #7 Del Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har også tendens til å overvanne Svigermors tunge. Kanskje fordi jeg ikke helt tror på hvor lite vann den skal ha. 🙃 For meg fungerer det å løfte litt på potten før vanning. Ingen vann før den føles helt lett. Anonymkode: b840a...044 Det var et godt tips. Anonymkode: 76d3b...b54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #8 Del Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg har også tendens til å overvanne Svigermors tunge. Kanskje fordi jeg ikke helt tror på hvor lite vann den skal ha. 🙃 For meg fungerer det å løfte litt på potten før vanning. Ingen vann før den føles helt lett. Anonymkode: b840a...044 Godt tips, tusen takk! Når denne allerede har takka for seg vurderer jeg å hente inn noe annet, men skal absolutt ta dette med meg videre dersom det blir en ny av denne 😊 Anonymkode: 691ac...c4d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #9 Del Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hahhaah, begynte å lure på om du skulle stille spørsmål om din faktiske svigermor sin tunge 😂 Anonymkode: a5ff5...d53 Haha! Svigermor har jeg vært svært heldig med, så henne slipper jeg problemer med 😂 Anonymkode: 691ac...c4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #10 Del Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Haha! Svigermor har jeg vært svært heldig med, så henne slipper jeg problemer med 😂 Anonymkode: 691ac...c4d 😂😂 Anonymkode: a5ff5...d53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 2. februar 2022 #11 Del Skrevet 2. februar 2022 Forsøk å formere din overvannede "svigermor" ved å kutte opp passelige småbiter av en stengel, putt dem godt ned i sandholdig jord (eller et glass vann og vent på røtter) og få frem babyplanter (tar litt tid, så tålmodighet kreves)...de blir veldig søte...hvis de passes på og får leve opp. Kan også sette i vann hele lengder med avkuttet blad og få nye røtter på dem. Tålmodighet x2 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mhmjadda Skrevet 2. februar 2022 #12 Del Skrevet 2. februar 2022 Og alltid vann disse i skåla/nedi potta og ikke ovenfra. Da blir det mindre vann rundt selve planten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkilokki Skrevet 2. februar 2022 #13 Del Skrevet 2. februar 2022 Når disse skal ha vann så setter jeg de i vasken sånn at den får trekke vann ca 1/2 time. Disse plantene har tykke blader og skal sjelden ha vann. Kan være lurt innimellom og spe ut vannet med flytene gjødsel. Skal ikke vannes 1 gang i uka. Kan fint gå minst 1 måned. Planter skal ikke vannes fra toppen men la de trekke inn vann fra nede sånn at røttene får godt med vann. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 2. februar 2022 #14 Del Skrevet 2. februar 2022 *krmt* Mine svigermødre får alltid vann ovenfra og jeg vanner til det pipler litt ut på skåla. De trives. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #15 Del Skrevet 2. februar 2022 Hoppetaujenta skrev (3 timer siden): Forsøk å formere din overvannede "svigermor" ved å kutte opp passelige småbiter av en stengel, putt dem godt ned i sandholdig jord (eller et glass vann og vent på røtter) og få frem babyplanter (tar litt tid, så tålmodighet kreves)...de blir veldig søte...hvis de passes på og får leve opp. Kan også sette i vann hele lengder med avkuttet blad og få nye røtter på dem. Tålmodighet x2 Åh, dette skal prøves! Tusen takk! 🥰 Anonymkode: 691ac...c4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 2. februar 2022 #16 Del Skrevet 2. februar 2022 1 hour ago, Hoppetaujenta said: *krmt* Mine svigermødre får alltid vann ovenfra og jeg vanner til det pipler litt ut på skåla. De trives. Dette rådet med å vanne planter fra undersiden fremfor oversiden er litt overdrevet i mine øyne. Ser det dukker opp overalt nærmest uansett hvilken plante det er snakk om, men den store faren for planter flest er overvanning, ikke retningen vannet kommer fra. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #17 Del Skrevet 2. februar 2022 Jeg er ekspert på å glemme å vanne, så svigemorstunge og aloe Vera sprer seg som ugress i mine vinduskarmer 😅 Så mitt tips er å bare glemme at de eksisterer 👍🏻 Anonymkode: d00cc...bfd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #18 Del Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er ekspert på å glemme å vanne, så svigemorstunge og aloe Vera sprer seg som ugress i mine vinduskarmer 😅 Så mitt tips er å bare glemme at de eksisterer 👍🏻 Anonymkode: d00cc...bfd Du sier noe der 😂👏🏼 Anonymkode: 691ac...c4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå