AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #1 Skrevet 1. februar 2022 Hadde to montører her i dag som skulle rive ned et kabinett. Det tok dem ti minutter. Så gikk den ene ut og den ene brukte doen. Så den andre mens den ene stod å ventet i gangen min forran meg. De lo og chattet og tullet, tror de baksnakket meg og snakket utenlandsk. Det er vel greit men..å bruke doen? uten å spørre? Veldig merkelig synes jeg? Å bli så trengt på ti minutter? Anonymkode: 45992...c6d 4
Anonymous 91 Skrevet 1. februar 2022 #2 Skrevet 1. februar 2022 Er det ikke lov å låne toalettet ditt? 8
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #3 Skrevet 1. februar 2022 De hadde da fått om de hadde spurt. Folk pleier å spørre først. Anonymkode: 45992...c6d 9
Scoops Skrevet 1. februar 2022 #4 Skrevet 1. februar 2022 Ja, greit de kunne spurt. Men det er jo gjerne ikke snakk om å bli trengt på de ti minuttene, de kan ha gått hele dagen uten mulighet for å gå på do 21
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #5 Skrevet 1. februar 2022 Interessant at du antar at de baksnakket deg. Det høflige ville vært å spørre om å få låne toalettet først Anonymkode: ac043...b69 4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #6 Skrevet 1. februar 2022 Ja di bør spørre først de er ukjente folk det er ditt hjem. Hva om du hadde noe der du ikke ville dem skulle se. Eller om det var noe gale med toalettet og ikke kunne brukes normalt uten å ødelegge den eller kranen? Dem skal alltid spørre om alt først i kunders sine hjem! Anonymkode: e197d...e4b 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #7 Skrevet 1. februar 2022 Ts skal være lettet alt gikk bra. De to polske karene snakket sikkert bak ryggen din om hvor fint det skulle vært å marinert laksen i deg. Gikk du rundt i morgenkåpa eller? Anonymkode: c06ec...d7b 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #8 Skrevet 1. februar 2022 Må man så må man. Og hva vet du om hvor lenge vedkommende hadde ventet med å få kommet seg på toalettet? Anonymkode: 8ec4b...1e5 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #9 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Må man så må man. Og hva vet du om hvor lenge vedkommende hadde ventet med å få kommet seg på toalettet? Anonymkode: 8ec4b...1e5 Må man, så spør man. Anonymkode: 7e314...3cb 8
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #10 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hadde to montører her i dag som skulle rive ned et kabinett. Det tok dem ti minutter. Så gikk den ene ut og den ene brukte doen. Så den andre mens den ene stod å ventet i gangen min forran meg. De lo og chattet og tullet, tror de baksnakket meg og snakket utenlandsk. Det er vel greit men..å bruke doen? uten å spørre? Veldig merkelig synes jeg? Å bli så trengt på ti minutter? Anonymkode: 45992...c6d jeg synes egentlig det var enda mer merkelig å ha en trang til å problematisere det på KG... Anonymkode: 636d1...4f4 23
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #11 Skrevet 1. februar 2022 Tror du kan klage til firmaet på det. Normal folkeskikk å spørre. Altså, jeg har hatt gjester på besøk som spør pent om å låne toalettet liksom… Anonymkode: d7322...633 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #12 Skrevet 1. februar 2022 Jeg merket det fordi jeg kjente igjen noen ord. Synes det var spess at begge to måtte bruke dassen. Han ene gjorde jo nada, var bare med. Anonymkode: 45992...c6d
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #13 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg merket det fordi jeg kjente igjen noen ord. Synes det var spess at begge to måtte bruke dassen. Han ene gjorde jo nada, var bare med. Anonymkode: 45992...c6d Ja, tror du virkelig at du skjønner alt av samtalen bare fordi du kan noen få ord på et fremmedspråk? Det kan godt hende at de snakket om noen andre? Hvilket språk snakket de? Du får ta det opp med arbeidsgiver da Anonymkode: 056c5...0c8 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #14 Skrevet 2. februar 2022 Personlig syns jeg faktisk at reparatører og kontrollører som skal gjøre en liten jobb hos kunde, skal gjøre seg ferdig do før de ankommer kunden. Badet er et privat sted og det å la folk gjøre sitt fornødne, drypper på sete og gulv ikke er ok. Er en uheldig så sjekker de skap også av nysgjerrighet. Hos meg får de ikke det. Om nødvendig lås døren til rom du ikke vil ha dem inn i. Spiller ingen rolle om noen syns det er rart. En kan ikke stole på folk lengre og kan ikke se hvem som er ærlige av dem. Om de hadde skullet jobbe der hele dagen så spiller det ingen rolle. De får ta seg en pause og finn en do et annet sted. Hilsen sær men realistisk kunde. Anonymkode: 7d9c0...938 1 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 2. februar 2022 #15 Skrevet 2. februar 2022 Synes de burde spurt om å få låne toalettet, kan jo hende de hadde gått hele dagen uten mulighet. Og merkelig å anta at de baksnakka deg?
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #16 Skrevet 2. februar 2022 Enig i at de kunne spurt først men personlig hadde jeg ikke tenkt noe over det, for det kan være at jobbhverdagen deres gjør at de farter mye rund omkring uten do-mulighet. Så skulle nå bare mangle å låne toalett. Baksnakking tror jeg er usannsynlig, men selvsagt ikke umulig. Men man skal bare passe seg for å snakke morsmålet og tro at ingen forstår, jeg snakker et høyst uvanlig språk(ikke kjempegodt men nok til vanlige samtaler), og ble baksnakket av noen som satt bak meg på bussen. Beste følelsen i verden å vrenge seg rundt og be dem om å dra til helvete på deres eget språk Anonymkode: 31cec...e8d 6 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #17 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Personlig syns jeg faktisk at reparatører og kontrollører som skal gjøre en liten jobb hos kunde, skal gjøre seg ferdig do før de ankommer kunden. Badet er et privat sted og det å la folk gjøre sitt fornødne, drypper på sete og gulv ikke er ok. Er en uheldig så sjekker de skap også av nysgjerrighet. Hos meg får de ikke det. Om nødvendig lås døren til rom du ikke vil ha dem inn i. Spiller ingen rolle om noen syns det er rart. En kan ikke stole på folk lengre og kan ikke se hvem som er ærlige av dem. Om de hadde skullet jobbe der hele dagen så spiller det ingen rolle. De får ta seg en pause og finn en do et annet sted. Hilsen sær men realistisk kunde. Anonymkode: 7d9c0...938 Herregud du kommer til å bli en ensom bitter kvinne som ingen besøker, den dagen du havner på gamlehjem. Gud hjelpes for en fiendtlig innstilling. Anonymkode: 41936...7f0 6
ElectricScum Skrevet 2. februar 2022 #18 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Personlig syns jeg faktisk at reparatører og kontrollører som skal gjøre en liten jobb hos kunde, skal gjøre seg ferdig do før de ankommer kunden. Badet er et privat sted og det å la folk gjøre sitt fornødne, drypper på sete og gulv ikke er ok. Er en uheldig så sjekker de skap også av nysgjerrighet. Hos meg får de ikke det. Om nødvendig lås døren til rom du ikke vil ha dem inn i. Spiller ingen rolle om noen syns det er rart. En kan ikke stole på folk lengre og kan ikke se hvem som er ærlige av dem. Om de hadde skullet jobbe der hele dagen så spiller det ingen rolle. De får ta seg en pause og finn en do et annet sted. Hilsen sær men realistisk kunde. Anonymkode: 7d9c0...938 Du må gjerne kalle deg realistisk, men jeg vil påstå du har et ganske dystopisk og negativt syn på dine medmennesker. Selvfølgelig finnes det skurker, men å gå rundt her i livet med det som utgangspunkt høres rimelig stusselig ut. Jeg hadde ikke orket å leve i en verden hvor jeg automatisk går ut fra at folk er uærlige og ikke til å stole på. Jeg vil heller ta den smellen den dagen jeg tar feil, enn å fiendtliggjøre alt og alle. 8
Kristin70 Skrevet 2. februar 2022 #19 Skrevet 2. februar 2022 27 minutter siden, AnonymBruker said: Om de hadde skullet jobbe der hele dagen så spiller det ingen rolle. De får ta seg en pause og finn en do et annet sted. Hilsen sær men realistisk kunde. Anonymkode: 7d9c0...938 Så du betaler for at de kjører hjem for å gå på toalettet? 5
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #20 Skrevet 2. februar 2022 Hadde de visst hva de satte i gang hadde de nok heller valgt å gjøre fra seg på trappa... Anonymkode: 7b40c...c17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå