AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #1 Skrevet 1. februar 2022 Jeg leier med internett ink i leien og jeg bruker Onlyfans.. Vil utleier kunne se hva jeg bruker nettet til? Føler meg overvåket, kan han se alt jeg gjør? Er Altibox Anonymkode: 7e990...71f
nomore82 Skrevet 1. februar 2022 #2 Skrevet 1. februar 2022 Huseier kan se at du er på OnlyFans ja. Hva du gjør der kan de ikke se. 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #3 Skrevet 1. februar 2022 Om dere deler Internett kan han det. Så kanskje på tide å bli voksen og droppe tull? Anonymkode: d1871...9f5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #4 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg leier med internett ink i leien og jeg bruker Onlyfans.. Vil utleier kunne se hva jeg bruker nettet til? Føler meg overvåket, kan han se alt jeg gjør? Er Altibox Anonymkode: 7e990...71f Så vidt jeg vet kan han/hun ikke det. Jeg har selv Altibox og sist jeg sjekket så var det ikke mulig for meg å overvåke min egen nett-trafikk. Anonymkode: 1cfe5...a13
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #5 Skrevet 1. februar 2022 Hvem bryr seg. Om du har vist frem musa på nettet mot betaling er det knapt noen som leer et øyelokk. For 15 år siden kanskje, men i dag er det bare en triviell morsom greie. Anonymkode: f6246...54b
nomore82 Skrevet 1. februar 2022 #6 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Så vidt jeg vet kan han/hun ikke det. Jeg har selv Altibox og sist jeg sjekket så var det ikke mulig for meg å overvåke min egen nett-trafikk. Anonymkode: 1cfe5...a13 Men spørsmålet er vel mer "er det teknisk mulig at det går ann"? Og ikke kan denne spesifike personen det? For selv om du ikke kan så er det absolutt teknisk mulig å se hvilke tjenester en er på.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #7 Skrevet 1. februar 2022 Hvorfor bruker du nettet til utleieren?. Jeg skjønner ikke hvorfor utleiere leier ut med internett inkludert og jeg skjønner heller ikke leietagere som ikke ordner seg med eget abonnement, den som står som abonnement er juridisk ansvarlig for hva nettet brukes til og de kan også få full oversikt over trafikken. Som abonnement så har man også godkjent brukervilkårene hos leverandøren og de aller fleste avtalene sier at man IKKE skal dele nettet med noen utenfor husstanden, en annen ting er at man gir tilgang til delte ressurser og med litt kyndighet så er det ikke vanskelig å komme seg inn på andre sine enheter på det samme nettet. AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Så vidt jeg vet kan han/hun ikke det. Jeg har selv Altibox og sist jeg sjekket så var det ikke mulig for meg å overvåke min egen nett-trafikk. Anonymkode: 1cfe5...a13 Det er veldig enkelt siden de fleste routere har muligheten til å loggføre trafikken, man kan også bruke et enkelt program som f.eks. Glasswire til å se trafikken. Anonymkode: 95c79...bd3 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #8 Skrevet 1. februar 2022 nomore82 skrev (2 minutter siden): Men spørsmålet er vel mer "er det teknisk mulig at det går ann"? Og ikke kan denne spesifike personen det? For selv om du ikke kan så er det absolutt teknisk mulig å se hvilke tjenester en er på. Joda og folka i Altibox har nok den tilgangen. Men jeg tror ikke kundene har det. Jeg sjekket for noen år siden og da gikk det i hvert fall ikke. Den kan selvfølgelig løses ved å koble på en ekstra ruter som jeg har tilgang til. Anonymkode: 1cfe5...a13
nomore82 Skrevet 1. februar 2022 #9 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Joda og folka i Altibox har nok den tilgangen. Men jeg tror ikke kundene har det. Jeg sjekket for noen år siden og da gikk det i hvert fall ikke. Den kan selvfølgelig løses ved å koble på en ekstra ruter som jeg har tilgang til. Anonymkode: 1cfe5...a13 Vel. Det er mulig å gjøre dette for sluttbruker (kunden) og. 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #10 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er veldig enkelt siden de fleste routere har muligheten til å loggføre trafikken, man kan også bruke et enkelt program som f.eks. Glasswire til å se trafikken. Anonymkode: 95c79...bd3 Den loggen på Altibox hadde i kundene tilgang til før. Noe kan selvfølgelig ha endret seg så jeg skal ikke være for sikker. Glasswire kjenner jeg ikke til. Anonymkode: 1cfe5...a13
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #11 Skrevet 1. februar 2022 nomore82 skrev (1 minutt siden): Vel. Det er mulig å gjøre dette for sluttbruker (kunden) og. Ok, da har kanskje noe endret seg. Jeg var i hvert fall i dialog med teknisk support på Altibox vedr dette for noen år siden. De sa det ikke gikk. Da beklager jeg utdatert informasjon til ts. Anonymkode: 1cfe5...a13
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #12 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg leier med internett ink i leien og jeg bruker Onlyfans.. Vil utleier kunne se hva jeg bruker nettet til? Føler meg overvåket, kan han se alt jeg gjør? Er Altibox Anonymkode: 7e990...71f Ja Anonymkode: 035e1...d36
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #13 Skrevet 1. februar 2022 Ts igjen: Hva spesifikt kan huseier se? At jeg besøker nettsiden, eller brukernavn osv? Gjelder dette for apper som Instagram og Snapchat også? Jeg har en konto der jeg bruker til kunder som betaler ekstra... Ok at han ser jeg besøker Onlyfans, men vil ikke huseier skal se brukernavn. Nå ser han kanskje denne tråden 😂 Anonymkode: 7e990...71f
nomore82 Skrevet 1. februar 2022 #14 Skrevet 1. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ts igjen: Hva spesifikt kan huseier se? At jeg besøker nettsiden, eller brukernavn osv? Gjelder dette for apper som Instagram og Snapchat også? Jeg har en konto der jeg bruker til kunder som betaler ekstra... Ok at han ser jeg besøker Onlyfans, men vil ikke huseier skal se brukernavn. Nå ser han kanskje denne tråden 😂 Anonymkode: 7e990...71f Som nevnt tidligere så kan ha se at du bruker OnlyFans, men han kan ikke se hva du gjør der. Skal han kunne se spesifikt hva du gjør der så krever det en god del fra hans side, og han må ha hatt tilgang til utstyret ditt eller fått deg til å installere noe. Brukernavn kan fort være synlig. Det avhenger litt av hvor sikkerhetsbevisste OF er. Noe jeg tror de er mtp bruksområde og brukergruppen Endret 1. februar 2022 av nomore82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå