Gå til innhold

Foreldre som snakker negativt om andres barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor gjør man det?

Om du får høre at noen snakker negativt om ditt barn/tenåring, konfronterer du den personen da, eller lar du det bare gå?

Anonymkode: a316a...c1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det sier mye om personen. Jeg prøver å ikke omgås slike. Hvis det er snakk om konstruktiv kritikk,altså noe mine barn har gjort eller gjør feil så te ker jeg " it takes a village to raise a child". Men om det er noe personlig, så sier det mye om personen. Alle barn bør få være i fred og vokse opp uten dårlig innflytelse av voksne. Da jeg var barn,jobbet moren min mye. Mora var lege og hadde vakter i tillegg. Jeg lekte alltid ute uten at hun var til stede. Andre barn hadde sine mødre rundt seg. Det var alltid en eller annen kjerring som måtte kommentere andre barn,vanligvis de barna slik som meg som ikke hadde mødre rundt seg. Jeg vanligvis hørte deres kommentarer.

Anonymkode: 8bdfb...752

• Hjerte 1
Skrevet

Da hadde jeg enten snakket med personen face to face eller ringt. 

Anonymkode: e03a5...0a0

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Da hadde jeg enten snakket med personen face to face eller ringt. 

Anonymkode: e03a5...0a0

Uansett alder?

Skrevet

Har du selv hørt at desse foreldrene snakker negativt om ditt barn, eller hører du på rykter fra andre som snakker dritt?

Anonymkode: c5cfe...b89

Skrevet

Jeg kan noen ganger ergre meg over andres ungdommer.. men sier jo ikke det til min ungdom.. jeg kan lufte meg til mannen. En skal ikke snakke ned andres barn, barnas venner/ uvenner til barna. 

mange gjør det, og de er rett og slett vare dum 

Anonymkode: efa0e...121

Skrevet

Jeg har heldigvis aldri opplevd det, men da ville jeg nok blitt sur. En av vennene til sønnen min kan være en liten håndfull, men han er også utrolig grom. Hender jeg puster litt ekstra ut når han har reist hjem og huset ser bombet ut, men aldri foran sønnen min.

Skrevet

Uhøflige unger uten oppdragelse er ikke velkomne hit og det er mitt barn klar over. Fordi jeg sier det rett ut og gir eksempler på oppførsel som ikke er innafor. Om det er «stygt» så er oppførselen stygg.

Anonymkode: 99bd1...d0f

Skrevet

Noen barn er fakktisk ufordraglige. Min lekte med en før,men etterhvert innså vi og barnet ikke var bra for mitt barn var vitne til at h*n var direkte slem mot mitt barn så vi eller jeg siden jeg er den voksene unngår dette barnet mest mulig. Jeg har aldri sagt det til mitt barn,men sier det til mannen.

Anonymkode: 5e5a9...88e

Skrevet

Det er lavmål og snakke negativt om barn dersom noe snakket negativt om mitt barn hadde jeg sakt ifra med en gang.

Anonymkode: 18a82...a64

Skrevet

Hvorfor tror man at eget barn er englebarn ?

Jeg snakker ofte med andre foreldre/barnas venner om hva som foregår mellom barna - hvordan relasjonene er, hvilke utfordringer det er mellom barna - og da kommer det så klart opp hvem som gjorde hva, og vi diskuterer hvordan vi skal forhindre det.  Så ja - jeg kan vel oppfattes som en som snakker negativt om andre barn, men det er IKKE for å snakke negativt, men ved å få frem ting som har hent kan vi voksne sammen komme frem til en løsning.   Da kan vi også snakke om andre barn enn våre egne, men da er diskusjonen hvordan det andre barnets relasjon er til våre.  Hvordan en viss oppførsel påvirker våre barn.    

Jeg forventer at andre snakker om mitt barn om det har oppført seg dårlig, og jeg forstår hvorfor de ikke alltid forteller meg det direkte, men jeg forventer også at andre foreldre som kanskje kjenner sønnen min bedre kan gi et annet bilde av mitt Jeg synes det er fryktelig ubehagelig å konfrontere foreldre hvis deres barn har oppført seg dårlig og jeg har observert det/blitt utsatt for det.   Men jeg har opplevd at ved å prate med andre foreldre om hva som skjedde så har jeg fått en annen forståelse for hvorfor barnet har oppført seg som det gjorde, og kanskje også kunne indirekte nå foreldrene til barnet med den dårlige oppførselen ved at andre foreldre snakker med de i generelle termer.   Som sagt, det er ikke for sladder jeg prater med andre om andre barns oppførsel, det er for å få råd.  

Jeg pratet jo ikke til mine BARN om alt jeg har fått høre av andre foreldre. 

Anonymkode: c2cab...77a

• Liker 1
Skrevet

Det er jo ikke pent å baksnakke uansett, og særlig ikke barn. Likevel er det ikke til å stikke under en stol at noen barn kan være en ekstra håndfull eller sier ting som ikke er helt greit. Da lufter jeg det til mannen min, men aldri foran mine egne barn. Men da er det jo ikke barnets feil og noe hn kan gjøre noe med.. 

Er det ungdommer derimot, vi har ikke kommet dit enda😅 men kan ikke se for meg at vi snakker stygt om dem foran barna. Har de dårlig innflytelse derimot, kan det hende jeg tar en samtale med barna basert på erfaring. 

Anonymkode: d640f...2c3

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvorfor gjør man det?

Om du får høre at noen snakker negativt om ditt barn/tenåring, konfronterer du den personen da, eller lar du det bare gå?

Jeg hadde nok konfrontert den personen ja. Jeg synes ikke det er greit. 

Anonymkode: d640f...2c3

Skrevet

Jeg er vokst opp med slikt snakk og det har gjort meg veldig usikker som person og jeg har problemer med å være sosial pga det. 

Anonymkode: 618d7...ba0

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor tror man at eget barn er englebarn ?

Jeg snakker ofte med andre foreldre/barnas venner om hva som foregår mellom barna - hvordan relasjonene er, hvilke utfordringer det er mellom barna - og da kommer det så klart opp hvem som gjorde hva, og vi diskuterer hvordan vi skal forhindre det.  Så ja - jeg kan vel oppfattes som en som snakker negativt om andre barn, men det er IKKE for å snakke negativt, men ved å få frem ting som har hent kan vi voksne sammen komme frem til en løsning.   Da kan vi også snakke om andre barn enn våre egne, men da er diskusjonen hvordan det andre barnets relasjon er til våre.  Hvordan en viss oppførsel påvirker våre barn.    

Jeg forventer at andre snakker om mitt barn om det har oppført seg dårlig, og jeg forstår hvorfor de ikke alltid forteller meg det direkte, men jeg forventer også at andre foreldre som kanskje kjenner sønnen min bedre kan gi et annet bilde av mitt Jeg synes det er fryktelig ubehagelig å konfrontere foreldre hvis deres barn har oppført seg dårlig og jeg har observert det/blitt utsatt for det.   Men jeg har opplevd at ved å prate med andre foreldre om hva som skjedde så har jeg fått en annen forståelse for hvorfor barnet har oppført seg som det gjorde, og kanskje også kunne indirekte nå foreldrene til barnet med den dårlige oppførselen ved at andre foreldre snakker med de i generelle termer.   Som sagt, det er ikke for sladder jeg prater med andre om andre barns oppførsel, det er for å få råd.  

Jeg pratet jo ikke til mine BARN om alt jeg har fått høre av andre foreldre. 

Anonymkode: c2cab...77a

Hvorfor anta at tenåringene  jeg snakker om er venner? Å her er det ikke snakk om til meg, ikke pleier disse å henge sammen heller 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvorfor gjør man det?

De som generelt prater negativt om andre forstår bare seg selv og syns de selv er ufeilbarlige og perfekte. 

Vi andre som ikke prater negativt om andre forstår at alle har positive og negative sider og at alle har sine kamper å kjempe. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen barn er fakktisk ufordraglige. Min lekte med en før,men etterhvert innså vi og barnet ikke var bra for mitt barn var vitne til at h*n var direkte slem mot mitt barn så vi eller jeg siden jeg er den voksene unngår dette barnet mest mulig. Jeg har aldri sagt det til mitt barn,men sier det til mannen.

Anonymkode: 5e5a9...88e

Det er lov å sette grenser om man ikke liker oppførselen til andre. Man skal jo ha det bra selv også. 

Skrevet
Bølle skrev (1 time siden):

De som generelt prater negativt om andre forstår bare seg selv og syns de selv er ufeilbarlige og perfekte. 

Vi andre som ikke prater negativt om andre forstår at alle har positive og negative sider og at alle har sine kamper å kjempe. 

Eller de prøver å fremstille seg som perfekte. Slik som min mor.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Eller de prøver å fremstille seg som perfekte. Slik som min mor.

Ja, er slitsomt med mennesker som tror de er perfekte... 

Skrevet

Jeg har ingen barn, men har en venninne som er så mamma at jeg rister bare på hodet. Jeg har ved flere anledninger vært nødt til å be henne se eget barns oppførsel når en av sønnene havner i konflikt med kameratene. 

Helt utrolig slitsomt med denne typen mamma.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...