Gå til innhold

HJELP! Hvilken størrelse skal jeg velge? (Levis 501 jeans)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestilt både str. 23 og 24 (i livet) i et par levis jeans. Har de samme jeans i en annen farge i str. 24 og de har videt seg ut minst én størrelse større. Jeg ønsker ikke at den nye jeansen skal sitte så løst som den gamle, men når jeg nå har prøvd str. 23, syns jeg den virker litt ubehagelig, fordi den gnager litt opp i dåsen😂 Tror dere str. 23 vil utvide seg også der mellom benene? Eller skal jeg gå for str. 24? 

Anonymkode: 733cb...459

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, hvis den kjennes så trang ut at den gnager høres den vel litt i overkant trang ut..?

Anonymkode: 78533...9d9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tja, hvis den kjennes så trang ut at den gnager høres den vel litt i overkant trang ut..?

Det er det som er greia: den sitter helt fint i livet og rundt lårene, men det stykket fra skrittet til livet er liksom litt for kort; det er derfor den gnager..😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er det som er greia: den sitter helt fint i livet og rundt lårene, men det stykket fra skrittet til livet er liksom litt for kort; det er derfor den gnager..😅

Da høres det egentlig bare ut som om du trenger en annen modell.

Anonymkode: 5b134...839

• Liker 4
Skrevet

Har samme problemet, ville aldri klart å gå med 501 i str. 23.
24 er en perfekt størrelse for meg, og jeg opplever ikke at jeansen utvider seg så mye. Det er én av de få jeansene jeg har som nesten ikke utvider seg. Har ribcagen også og den utvider seg en del, men fargen har en del å si. Kommer inn i str 23, men har kjøpt de i størrelse 24, 25 og 26. Den mørkeblå i 26 utvider seg veldig lite, men den lyse i 25 har utvidet seg en del. Ribcagen skulle jeg ønske jeg kjøpte i str 23. Når det er sagt, krymper den ved vask. 

Anonymkode: b16e6...574

Skrevet

Jupp, og det ser ikke bra ut når den er så stram i det området..

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Har samme problemet, ville aldri klart å gå med 501 i str. 23.
24 er en perfekt størrelse for meg, og jeg opplever ikke at jeansen utvider seg så mye. Det er én av de få jeansene jeg har som nesten ikke utvider seg. Har ribcagen også og den utvider seg en del, men fargen har en del å si. Kommer inn i str 23, men har kjøpt de i størrelse 24, 25 og 26. Den mørkeblå i 26 utvider seg veldig lite, men den lyse i 25 har utvidet seg en del. Ribcagen skulle jeg ønske jeg kjøpte i str 23. Når det er sagt, krymper den ved vask. 

Okay, jeg har kjøpt 501 CROP - tapered fit. Str. 24 sitter veldig fint på når den er ny (og også mest behagelig), men som sagt, utvider den seg en god del. Str. 23 sitter også fint på, selv i skrittet der den er trang, men den er bittelitt ubehagelig. Har du noen erfaring med om 501 blir løsere i skrittet?😅 For hvis den blir det, blir den jo mer behagelig å ha på etter hvert.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Okay, jeg har kjøpt 501 CROP - tapered fit. Str. 24 sitter veldig fint på når den er ny (og også mest behagelig), men som sagt, utvider den seg en god del. Str. 23 sitter også fint på, selv i skrittet der den er trang, men den er bittelitt ubehagelig. Har du noen erfaring med om 501 blir løsere i skrittet?😅 For hvis den blir det, blir den jo mer behagelig å ha på etter hvert.

Tapered? Er det den vanlige du får tak i Levis-butikker og på Carlings? Jeg har tre par med 501 crop og ingen av de har utvidet seg spesielt. De holder godt på fasongen, også ved skrittet😄 Fargen har ikke så mye å si syns jeg, den helsorte har litt mykere stoff, men den har utvidet seg lite den også. Erfarer som sagt ikke det samme med ribcage, syns den utvider seg en del, unntatt den mørkeblå da.

Skrevet

Hadde beholdt 23 hvis jeg var deg, har de samme og skulle ønske jeg tok 1 str mindre, utvidet seg synes jeg

Anonymkode: 06a12...eb8

Skrevet

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Den utvider seg der den sitter strammest. At den er kort i skrittet er det som gjør den ekstra fin. Jeg ville beholdt str 23.

Anonymkode: 7bd3b...3ad

• Liker 1
Skrevet

Hvor mange cm i livet er dere? Jeg lurer på hvilken str jeg skal velge😅

Anonymkode: cf3f5...464

Skrevet

Jeg hadde beholdt den minste, synes det er finest når buksa er trang

• 3 uker senere...
Skrevet

Har selv Levis og jeg kjøper en som sitter tett når den er ny fordi de utvider seg mye ettersom man bruker de. Men det skal jo ikke være så trangt at du ikke får puste liksom. 

Skrevet

Husk at de oppfører seg forskjellig ut ifra hvilken farge de er. Lyse utvides mest, men helt mørke knapt forandrer seg. Behandlingen de får for å bli lysere sliter på stretchen og gir da mer etter.

Anonymkode: 2526d...12d

Gjest Loublover
Skrevet

Tar alltid minste størrelse i Levis, utvider seg en del er min erfaring😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.2.2022 den 15.14):

Husk at de oppfører seg forskjellig ut ifra hvilken farge de er. Lyse utvides mest, men helt mørke knapt forandrer seg. Behandlingen de får for å bli lysere sliter på stretchen og gir da mer etter.

Anonymkode: 2526d...12d

De sorte 501 crop utvider seg litt mer enn de mørkeblå, stoffet på de er også ganske mykt. Opplever at de mørkeblå er de som utvider seg minst. 

Jeg er ganske tynn og bruker 24 i levis, og selv om jeg får på meg str. 23 (og de vil sikkert utvide seg litt) ville jeg aldri kjøpt 501 i str. 23, rett og slett fordi de jeg har i 24 (sort og mellomblå) har utvidet seg ganske lite, og fordi jeg ikke liker pølseskinn-looken. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

De sorte 501 crop utvider seg litt mer enn de mørkeblå, stoffet på de er også ganske mykt. Opplever at de mørkeblå er de som utvider seg minst. 

Jeg er ganske tynn og bruker 24 i levis, og selv om jeg får på meg str. 23 (og de vil sikkert utvide seg litt) ville jeg aldri kjøpt 501 i str. 23, rett og slett fordi de jeg har i 24 (sort og mellomblå) har utvidet seg ganske lite, og fordi jeg ikke liker pølseskinn-looken. 

501 synes jeg er finest når de er helt åletrange som pølseskinn rundt rumpa og låra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...