AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #1 Skrevet 1. februar 2022 Jeg har fått en god mannlig venn (NN) , og mannen min et ikke fornøyd med dette. Jeg forstår ikke helt dette, jeg hadde ikke hatt problemer med at han hadde hatt en god venninne. Har virkelig ingen baktanker med forholdet til NN. Vi er bare gode venner, vi kan snakke om det aller meste. Og vi snakker ofte mye på telefon, gjerne 2-3 timer i løpet av en uke. Snakker selvsagt ikke om mannen eller andre private forhold. Ellers snakker vi om det aller meste, og jeg føler at dette vennskapet dekker hull i forholdet til min mann. NN dekker flere av mine emosjonelle og intellektuelle behov, slik sett blir jeg mer fornøyd med det som er bra sammen med mannen. Hadde NN vært dame så hadde vi gått ut og tatt noen vinglass, slikt gjør jeg ikke med NN. Mannen min mener nok at NN er ute etter meg, men jeg har aldri fått det minste hint om at noe slik ligger bak. Hva mener dere, kan kvinner og menn ha nære vennskap uten baktanker eller at det utvikles følelser? Anonymkode: 948f0...429
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #2 Skrevet 1. februar 2022 Kan legge til at NN er drøyt 10 år eldre enn meg og en kollega. Noe jeg mener understreker at noe annet enn et vennskap ikke er et tema. Anonymkode: 948f0...429
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #3 Skrevet 1. februar 2022 Du er fornøyd med forholdet til mannen din, og kan ikke se for deg å være sammen med noen andre enn han? Jeg tror kvinner og menn nok kan være venner uten at det ligger noen baktanker der..men tenker at hvis man har veldig god kjemi med noen (nok til at man ønsker å ha et vennskap med vedkommende), og man i tillegg synes at personen er attraktiv, så er det litt rart om ikke romantiske/seksuelle følelser oppstår. Ville kanskje synes det var litt rart hvis kjæresten min hadde ei venninne han pratet flere timer med på telefon hver uke. Men nå er ganske usikker på meg selv, som selvfølgelig spiller inn på hva jeg tenker om en slik relasjon. Anonymkode: 58a49...250 8 1
Gliffy Skrevet 1. februar 2022 #4 Skrevet 1. februar 2022 Ja, det går selvfølgelig an. Jeg har flere gode venner av motsatt kjønn, den ene var jeg nettopp forlover for. Samboeren min kjenner de godt og er alltid også invitert til sosiale ting vi finner på. Ikke noe problem det. Likevel syns jeg du skal repektere at samboeren din føler som han gjør. Kanskje det vil hjelpe om han er mer inkludert? At han også blir invitert med ut på en øl med dere, eller du kan invitere NN på middag hjem til dere? 7
Hunmedham Skrevet 1. februar 2022 #5 Skrevet 1. februar 2022 Når en mann og kvinne innleder et bekjentskap, vil den ene eller begge før eller senere ønske noe mer hos den andre. Hvis forholdet er så fritt for tiltrekning at en slik dragning er utelukket, vil den manglende tiltrekningen føre til at bekjentskapet ikke lenger er interessant for mannen og/eller kvinnen. Gammel jungelord 8
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #6 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du er fornøyd med forholdet til mannen din, og kan ikke se for deg å være sammen med noen andre enn han? Jeg tror kvinner og menn nok kan være venner uten at det ligger noen baktanker der..men tenker at hvis man har veldig god kjemi med noen (nok til at man ønsker å ha et vennskap med vedkommende), og man i tillegg synes at personen er attraktiv, så er det litt rart om ikke romantiske/seksuelle følelser oppstår. Ville kanskje synes det var litt rart hvis kjæresten min hadde ei venninne han pratet flere timer med på telefon hver uke. Men nå er ganske usikker på meg selv, som selvfølgelig spiller inn på hva jeg tenker om en slik relasjon. Anonymkode: 58a49...250 Har tenkt på dette, men siden aldersforskjellen er så stor så fremstår vi overhode ikke attraktive for hverandre. Gliffy skrev (5 minutter siden): Ja, det går selvfølgelig an. Jeg har flere gode venner av motsatt kjønn, den ene var jeg nettopp forlover for. Samboeren min kjenner de godt og er alltid også invitert til sosiale ting vi finner på. Ikke noe problem det. Likevel syns jeg du skal repektere at samboeren din føler som han gjør. Kanskje det vil hjelpe om han er mer inkludert? At han også blir invitert med ut på en øl med dere, eller du kan invitere NN på middag hjem til dere? Dette med å inkludere mannen har jeg tenkt på. Når bor NN et stykke unna, så vi snakket stort sett bare på telefon om dagen. Hadde det ikke vært korona så hadde jeg invitert både NN og konen hans på middag sammen med mannen min. Anonymkode: 948f0...429
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #7 Skrevet 1. februar 2022 Hunmedham skrev (3 minutter siden): Når en mann og kvinne innleder et bekjentskap, vil den ene eller begge før eller senere ønske noe mer hos den andre. Hvis forholdet er så fritt for tiltrekning at en slik dragning er utelukket, vil den manglende tiltrekningen føre til at bekjentskapet ikke lenger er interessant for mannen og/eller kvinnen. Gammel jungelord Kan det ikke bare være intellektuell tiltrekning? Anonymkode: 948f0...429
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #8 Skrevet 1. februar 2022 Det er fult mulig men mennesker er forskjellige. For mannen din er det kanskje ikke mulig og derfor vanskelig å se for seg at det er 0 sjangs for at du skulle få følelser for denne andre mannen. Jeg har en venninne som har mange gode venner og bestevenner for den del av det motsatte skjønn. Hun har også kjæreste. Hun er MYE med sine venner og ofte tilbringer hun mer tid med disse vennene enn kjæresten, da de ikke bor sammen. For henne er dette helt naturlig. For meg hadde det ikke vært det. Hun er også oppvokst med brødre mens jeg hadde kun søstre. Jeg kan forstå det men jeg hadde nok vært skeptisk hvis samboeren min var men kvinnelige venner ofte, men jeg hadde jo så klar prøvd! Jeg har jo også mange venner av det motsatte skjønn men jeg tilbringer ikke mye tid med dem til daglig. Mange av dem hadde jeg aldri kunne sett for meg som partnere men det gjorde jeg heller ikke med min nåværende samboer (basert på at han var en del yngre enn meg og jeg datet egentlig bare eldre menn). Jeg snakker med dem og er gjerne med dem i grupper men ikke men ikke ofte. Det har bare ikke falt meg inn naturlig og jeg har aldri hatt en mannlig bestevenn utenom min samboer. Jeg tror ikke noen av delene er feil. Du skal helt klart få ha dine venner og han skal få ha sine meninger, men det er viktig at dere kommer til enighet på et eller annet vis. Du skal ikke trenge å droppe vennen din, det blir feil, meeen mannen din burde slippe å gå rundt usikker selv om det bare er i tankene. Det er vanskelig å legge om en tankegang man har hatt hele livet. Med litt arbeid ordner det seg nok. Jeg og min samboer har vell samme syn på slikt så det har heldigvis ikke vært noe problem. Han og jeg har begge vært ukomfortabel med at den andre hadde vært mye med eller nær en venn av motsatt skjønn. For mange høres det kanskje sykt ut og at vi kanskje sliter med sjalusi, men nei, det er bare sånn vi er og heldigvis går det ikke utover noen av oss, da det uansett ikke føles naturlig for oss. Det finnes ingen fasit. Jeg tviler ikke på deg i det du skriver og jeg tviler heller ikke på venninnen min som har mange mange gode og nære mannlige venner. Deres forhold krever full og hel tillit og det er helt klart mulig hvis man jobber for det 😊 Men som sagt virker det som at mannen din har vanskeligheter for å legge fra seg hva som er naturlig for han. Anonymkode: dce8c...bd0 1 1
Trøndere1 Skrevet 1. februar 2022 #9 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg har fått en god mannlig venn (NN) , og mannen min et ikke fornøyd med dette. Jeg forstår ikke helt dette, jeg hadde ikke hatt problemer med at han hadde hatt en god venninne. Har virkelig ingen baktanker med forholdet til NN. Vi er bare gode venner, vi kan snakke om det aller meste. Og vi snakker ofte mye på telefon, gjerne 2-3 timer i løpet av en uke. Snakker selvsagt ikke om mannen eller andre private forhold. Ellers snakker vi om det aller meste, og jeg føler at dette vennskapet dekker hull i forholdet til min mann. NN dekker flere av mine emosjonelle og intellektuelle behov, slik sett blir jeg mer fornøyd med det som er bra sammen med mannen. Hadde NN vært dame så hadde vi gått ut og tatt noen vinglass, slikt gjør jeg ikke med NN. Mannen min mener nok at NN er ute etter meg, men jeg har aldri fått det minste hint om at noe slik ligger bak. Hva mener dere, kan kvinner og menn ha nære vennskap uten baktanker eller at det utvikles følelser? Anonymkode: 948f0...429 Kvinner kan være venn med menn. Menn er venn med kvinne i håp om at det skal bli noe lakenøvelser. 9 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #10 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan det ikke bare være intellektuell tiltrekning? Anonymkode: 948f0...429 Jo, eller ren vennskapelig tiltrekning, men det er mange som ikke skjønner det, ofte fordi de ikke har slike vennskap selv. TS: Du kan jo trygge mannen på flere måter, som det er sagt, introdusere dem for hverandre. Jeg har mange mannlige venner som jeg har hatt flere år. Nå og da kan en lyst dukke opp, ikke overfor alle, men det trenger man ikke ta så alvorlig. Har hendt jeg har vært på fylla med en kompis og tenkt at, hm - det er jo ikke noe galt i at han blir med meg hjem, men tar ikke slike tanker så alvorlig og de går fort bort og så er man rett tilbake til vennskapet. Det skal sies at jeg har tenkt det med et par venninner også, jeg er bi. For mange virker det som om slike forholder er helt krise, og man tar det altfor alvorlig, ogo det må ødelegge vennskap og forhold og alt. Det synes jeg er en veldig dramatisk tankegang. Når jeg er i et forhold er alt veldig avklart, har hendt at en liten lyst har dukket opp, men som sagt, det er ikke noe alvorlig, eller noe jeg agerer på, og det har verken ødelagt noe vennskap eller noe forhold. Anonymkode: be5c4...f8f 4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #11 Skrevet 1. februar 2022 Trøndere1 skrev (Akkurat nå): Kvinner kan være venn med menn. Menn er venn med kvinne i håp om at det skal bli noe lakenøvelser. Kan ikke dere slutte å prøve og gi alle menn dårlig rykte? Det at noen menn mener at det ikke finnes en eneste grunn til å være med en kvinne uten at det er romantisk eller seksuelt, og at alle menn er slik, er utrolig nedlatende overfor kvinner og undergraver i tillegg menns karakter. Anonymkode: be5c4...f8f 7
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #12 Skrevet 1. februar 2022 Trøndere1 skrev (8 minutter siden): Kvinner kan være venn med menn. Menn er venn med kvinne i håp om at det skal bli noe lakenøvelser. Dette tror jeg ikke noe på. Anonymkode: 948f0...429 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #13 Skrevet 1. februar 2022 Har flere mannlige venner, ikke interessert i mer enn vennskap med dem. Går så fint så. Tenk på vennepar, alle par har andre vennepar, man er ikke venn bare med en av dem. Bare tull å tro at det alltid er noe sexuelt mellom mennesker av forskjellige kjønn. Anonymkode: c9c66...a00 2 1
lillejeg Skrevet 1. februar 2022 #14 Skrevet 1. februar 2022 Jeg var lenge venn med eksen (ble avsluttet av hensyn til min mann som syns det var vanskelig). Vi fungerte ikke som par, men som venner hadde vi gode samtaler og felles interesser men det var bare ikke romantiske følelser eller noe tiltrekning igjen. Vi dro til og med på ferier uten at det noen gang skjedde noe etter at forholdet var slutt. Så jeg tror man helt fint kan være bare venner. 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #15 Skrevet 1. februar 2022 Hunmedham skrev (51 minutter siden): Når en mann og kvinne innleder et bekjentskap, vil den ene eller begge før eller senere ønske noe mer hos den andre. Hvis forholdet er så fritt for tiltrekning at en slik dragning er utelukket, vil den manglende tiltrekningen føre til at bekjentskapet ikke lenger er interessant for mannen og/eller kvinnen. Gammel jungelord Jeg har nære mannlige venner som jeg har hatt over veldig mange år. Et av vennskapene har jeg hatt i rundt 20 år. Så jeg er veldig uenig med dette. Anonymkode: 6d84f...5cc
Gjest jordnærjinte Skrevet 1. februar 2022 #16 Skrevet 1. februar 2022 Tror man kan si det sånn at flesteparten av befolkningen opplever det at venner av motsatt kjønn ofte leder til eller allerede har eksisterende tiltrekning fra den ene parten. Det er flott at noen ikke opplever dette, men så må man også huske på at dette er fra deres ene perspektiv. Jeg har hatt en nær bestekompis i mange, mange år. Jeg har aldri tenkt på han som noe annet enn venn. Plutselig en dag prøver han seg på meg i fylla og forteller noen uker senere at han har hatt følelser for meg i mange år. Så det er MIN erfaring rundt det🤷🏻♀️
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #17 Skrevet 1. februar 2022 jordnærjinte skrev (1 minutt siden): Tror man kan si det sånn at flesteparten av befolkningen opplever det at venner av motsatt kjønn ofte leder til eller allerede har eksisterende tiltrekning fra den ene parten. Det er flott at noen ikke opplever dette, men så må man også huske på at dette er fra deres ene perspektiv. Jeg har hatt en nær bestekompis i mange, mange år. Jeg har aldri tenkt på han som noe annet enn venn. Plutselig en dag prøver han seg på meg i fylla og forteller noen uker senere at han har hatt følelser for meg i mange år. Så det er MIN erfaring rundt det🤷🏻♀️ Men uansett hvilke konsekvenser hadde det for deg? Hvis han hadde følelser for deg så burde han jo ha sagt det for lenge siden. Og etter at han fortalte at han hadde følelser for deg, håper jeg dere hadde en god og åpen samtale om at følelsene ikke er gjensidige og at dersom det var vondt for ham så kunne han trekke seg unna. Og kanskje aller viktigst dersom du var i et forhold så hadde du jo uansett ikke vært utro. Jeg skjønner at mange er usikre på seg selv og derfor bekymrer seg for å miste partneren de er glad i. Men da er det noe grunnleggende som mangler i forholdet nemlig tillit. Selv om man ikke har venner av det motsatte kjønn, så kan jo andre ha følelser og være tiltrukket. Noen kan legge an på oss eller flørte uavhengig av om man er venner med dem. For at et forhold skal fungere optimalt er det jo derfor viktig at begge jobber med selvtilliten, slik at de kan stole på hverandre. Anonymkode: 6d84f...5cc 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #18 Skrevet 1. februar 2022 Jeg har hatt mange mannlige venner. Så på dem som brødre, null tiltrekning, men digget å være med dem. Exmannen ble sjalu og jeg måtte gi avkall på venner jeg hadde kjent i flere år. Har tatt opp noen av vennskapene nå. Fremdeles ikke noe mer enn kun vennskap mellom oss. Anonymkode: 2b0fd...a13
Røkelse Skrevet 1. februar 2022 #19 Skrevet 1. februar 2022 Du skriver «har fått», betyr det at dette nære vennskapet er ny oppstått? I så fall kan jeg forstå mannen din litt, for det er kanskje ikke så vanlig at slike nære vennskap oppstår ut av det blå. Og jeg skjønner at mannen din stusser litt over at dere snakker så mye på telefon. Selvom det kanskje ikke er romantisk fra deg, så ville jeg ikke helt utelukket dette. Og du skriver at denne vennen dekker dine behov på områder som mannen din ikke gjør. Har flere mannlige venner og bekjente selv, de som jeg kaller venner er stort sett studiekamerater og venner fra barndommen. Ville tenkt meg litt om og vært bevist på signalene dere i mellom. 1
Gjest Alterego666 Skrevet 1. februar 2022 #20 Skrevet 1. februar 2022 Jeg har mange vennskap med kvinner som aldri kommer til å bli annet enn vennskap. Andre igjen har jeg hatt et sexforhold med som bare har glidd over i vennskap. Partneren min har det på samme måte. Vi er voksne mennesker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå