AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #1 Skrevet 1. februar 2022 Vi vurderer å ta ta en familieferie i utlandet i påsken. Er det innafor? voksne og barn er vaksinert med de dosene vi kan, og leser oss opp på gjeldene regelverk i ønsket land. er det ok, eller egoistisk å reise utenlands nå? Anonymkode: 1e334...5c4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #2 Skrevet 1. februar 2022 Jeg tenker det er greit. Skal på utenlandstur selv i mars. Jeg har gjort det jeg kan så langt for å ikke spre smitte, jeg jobber hjemmefra, går nesten ikke ut, har tatt tre vaksiner. Og når man skal fly må man jo ta allverdens tester og forhåndsregler for å ikke spre smitte, så føler nesten det er tryggere å oppholde seg på et fly til utlandet enn på matbutikken i Oslo sentrum 😆 Anonymkode: 6d26e...052 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #3 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tenker det er greit. Skal på utenlandstur selv i mars. Jeg har gjort det jeg kan så langt for å ikke spre smitte, jeg jobber hjemmefra, går nesten ikke ut, har tatt tre vaksiner. Og når man skal fly må man jo ta allverdens tester og forhåndsregler for å ikke spre smitte, så føler nesten det er tryggere å oppholde seg på et fly til utlandet enn på matbutikken i Oslo sentrum 😆 Anonymkode: 6d26e...052 Enig 🙈 jeg har en jobb hvor jeg har stått stødig å gjort mitt ansvar gjennom hele pandemien, uten beskyttelse, offeret sosialomgang på fritiden, stilt på jobb når andre har vært i lockdown osv. nå når det åpnet opp så mye som det gjør, så føler jeg at det derfor ok at jeg kan gjøre litt ting igjen og dette kunnet vært så bra for oss som famille. Anonymkode: 1e334...5c4 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #4 Skrevet 1. februar 2022 Jeg tenker at jeg håper ikke alle skal "ta igjen det tapte" og reise på 6+ flyturer i 2022. Korona har vært en fantastisk pause for miljøet og vi burde alle fly langt mindre. Smittevernsmessig tenker jeg at det er helt i orden så lenge man er fullvaksinert og er forberedt på at situasjoner fortsatt kan oppstå. Til slutt tenker jeg at om en situasjon oppstår, så løp i det minste ikke til VG med "stakkars oss som måtte sitte på hotellrommet"-sak. Anonymkode: 2a2bc...c03 8
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #5 Skrevet 1. februar 2022 Har vært i 10 land siden pandemien startet, selvsagt er det ok, og viktig for turistnæringen. Anonymkode: 472e7...197 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #6 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tenker at jeg håper ikke alle skal "ta igjen det tapte" og reise på 6+ flyturer i 2022. Korona har vært en fantastisk pause for miljøet og vi burde alle fly langt mindre. Smittevernsmessig tenker jeg at det er helt i orden så lenge man er fullvaksinert og er forberedt på at situasjoner fortsatt kan oppstå. Til slutt tenker jeg at om en situasjon oppstår, så løp i det minste ikke til VG med "stakkars oss som måtte sitte på hotellrommet"-sak. Anonymkode: 2a2bc...c03 Flyselskapene flyr med tomme fly for ikke å miste strekningene sine. Dessuten er det stort sett i Norge det har vært lite flyvninger, resten av Europa har reist, så det har nok ikke hjulpet miljøet så mye. Anonymkode: 472e7...197 5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #7 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi vurderer å ta ta en familieferie i utlandet i påsken. Er det innafor? Anonymkode: 1e334...5c4 Selvsagt, hvorfor i all verden skal det være egoistisk? Anonymkode: e6868...492 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #8 Skrevet 1. februar 2022 Har reist gjennom hele pandemien. Eneste kriteriet er at det ikke er test-krav eller karantene ved innreise. Så ser virkelig ikke problemet. Anonymkode: 61216...4b1 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #10 Skrevet 1. februar 2022 Omikron er ufarlig. Anonymkode: 72b77...77d
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #11 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tenker at jeg håper ikke alle skal "ta igjen det tapte" og reise på 6+ flyturer i 2022. Korona har vært en fantastisk pause for miljøet og vi burde alle fly langt mindre. Smittevernsmessig tenker jeg at det er helt i orden så lenge man er fullvaksinert og er forberedt på at situasjoner fortsatt kan oppstå. Til slutt tenker jeg at om en situasjon oppstår, så løp i det minste ikke til VG med "stakkars oss som måtte sitte på hotellrommet"-sak. Anonymkode: 2a2bc...c03 Dette. Folk må gjerne reise. Men også være forberedt på at ting kan endre seg veldig raskt, og derfor ta høyde for at det kan bli komplikasjoner. Superflaut å syte til media når man har tatt sjansen på å reise. Anonymkode: 24bf6...58f 6
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #12 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dette. Folk må gjerne reise. Men også være forberedt på at ting kan endre seg veldig raskt, og derfor ta høyde for at det kan bli komplikasjoner. Superflaut å syte til media når man har tatt sjansen på å reise. Anonymkode: 24bf6...58f Veldig enig. Jeg har som sagt reist mye. Men har da hele tiden forstått at ting kan endre seg raskt, og at det er min risiko å bære. Har stort sett reist utenom da det er ventet store nyheter (de fleste land er flinke til å lekke hva som kommer), og er alltid beredt og tar med jobb-PC og fikset andre ting som gjør at det i alle fall ikke går ut over andre om jeg havner i karantene et sted. Anonymkode: 61216...4b1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #13 Skrevet 1. februar 2022 Vi reiser ved første anledning. Vil ikke vente så lenge som til påske, for ingen vet hvordan tilstanden er da. Men håper neste mutasjon fører mindre panikk med seg. Anonymkode: 4ece3...a1b 1
Gjest Hottentått Skrevet 1. februar 2022 #14 Skrevet 1. februar 2022 Vi har bestilt tur til Costa del sol i påska. Gleder meg så masse! Hele familien drar.
Gjest Villfisker Skrevet 1. februar 2022 #15 Skrevet 1. februar 2022 Gjør som dere vil. Kunne reist uten vaksiner om dere ville for min del. Smitte kan dere likevel dra med hjem. Håper selvfølgelig dere slipper det, og får en fin tur Drit nå i hva andre mener. Spesielt de dere ikke kjenner. Man kan ikke gjøre alle til lags. Å prøve på det, er alltid en oppskrift på å mislykkes.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #16 Skrevet 1. februar 2022 8 minutter siden, Villfisker said: Gjør som dere vil. Kunne reist uten vaksiner om dere ville for min del. Smitte kan dere likevel dra med hjem. Håper selvfølgelig dere slipper det, og får en fin tur Drit nå i hva andre mener. Spesielt de dere ikke kjenner. Man kan ikke gjøre alle til lags. Å prøve på det, er alltid en oppskrift på å mislykkes. Smitte drar vi med oss fra jobb og hjem også, og fra bussen og hjem. Anonymkode: 4ece3...a1b
Gjest Villfisker Skrevet 1. februar 2022 #17 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Smitte drar vi med oss fra jobb og hjem også, og fra bussen og hjem. Anonymkode: 4ece3...a1b Det har du helt rett i.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #18 Skrevet 1. februar 2022 Hadde ikke tatt sjansen på å reise enda. Leste om en fyr som satt i karantene hele ferien... Anonymkode: f6d04...286 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #19 Skrevet 1. februar 2022 Just now, AnonymBruker said: Hadde ikke tatt sjansen på å reise enda. Leste om en fyr som satt i karantene hele ferien... Anonymkode: f6d04...286 Da bør man sjekke regler og dra til et land der man slipper karantene. Men regler kan forandre seg raskt, selvsagt. Så tror bare jeg ville bestilt kortere turer nå, og med kort tid til avreise. Anonymkode: 4ece3...a1b
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #20 Skrevet 1. februar 2022 Skal til London om 2 uker og gleder meg stort! 🇬🇧 Ferdig med smitte hos hele husstanden denne uka, så håper det gir oss litt ekstra beskyttelse. Tør ikke helt på at vi kommer oss til England før vi er fremme. Anonymkode: 59fcb...099 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå