Gå til innhold

Svarte på en svindel telefon, hva skjer nå? Koster det meg noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg svarte på en tilsynelatende svindel telefon ved et uhell. Jeg ble ringt opp av et 95xxx nummer. Da jeg svarte så var det statisk lyd, så noe vag bakgrunnsstøy også kom den en robotaktig kvinne stemme som sa "Automatic messa..." også ble det lagt på. 
Når jeg googler nummeret så er første treffet "Ухвала суду №" etterfulgt av nummeret. Litt lengre ned så står det registrert på ei i Australia men det kan være tilfeldig. Så regner med det er svindel. De har ikke stjålet nummeret til noen norske, for det kommer ikke opp noe treff.

Så spørsmålet er da; Hva skjer når jeg svarer en slik telefon? Får jeg den regningen nå, eller er det bare om jeg ringer tilbake?
Det verste jeg tror kan skje, er at nummeret mitt nå blir flagget som i bruk, så jeg vil bombarderes med svindeltelefoner fremover. Hvis de kommer igjennom filteret til telenor vell og merke. 

Anonymkode: ce4ca...971

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skulle tatt seg ut om det var mulig å svindle folk bare ved å svare i telefonen. Det skjer selvsagt ingenting så sant du ikke har ringt opp nummeret selv. 

Anonymkode: dc060...522

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det skulle tatt seg ut om det var mulig å svindle folk bare ved å svare i telefonen. Det skjer selvsagt ingenting så sant du ikke har ringt opp nummeret selv. 

Anonymkode: dc060...522

Det er 2022, alt er mulig 😂 Men det jeg tenker også, at de vil vell at man skal ringe opp igjen og da kommer regningen. 

ts

Anonymkode: ce4ca...971

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...