Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker ingen på jobben. De er frekke, lite vennlige og har lite interesse for å snakke med meg. Får ikke ny jobb dessverre, har prøvd. Så jeg har trivdes godt på hjemmekontor.

Nå hører jeg at det skal bli slutt på dette tiltaket og da må nok jeg møte på jobb igjen. De har en policy om at alle skal være fysisk på jobb.

Hva håper du skjer?

Anonymkode: 73579...2aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste andre yrker har gått på jobb som før pandemien, bare noen som har hatt luksusen av hjemmekontor.. 

Hvorfor klage? Du gikk vel på jobb før pandemien? Er du blitt så godt vant nå av du bare vil sitte hjemme å daffe i koseklærne?

Anonymkode: 9d98d...507

• Liker 7
Skrevet

Jeg elsker hjemmekontor, og vil helst fortsette med det. 

Så utrolig praktisk å slippe bruke tid og penger på å komme til/fra jobb. Ikke minst med småunger som skal hentes i bhg. Og MYE enklere å konsentrere seg enn i åpent landskap med masse støy og forstyrrelse. 

Anonymkode: 275e0...280

• Liker 21
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De fleste andre yrker har gått på jobb som før pandemien, bare noen som har hatt luksusen av hjemmekontor.. 

Hvorfor klage? Du gikk vel på jobb før pandemien? Er du blitt så godt vant nå av du bare vil sitte hjemme å daffe i koseklærne?

Jeg gjør nøyaktig samme jobben hjemme som på kontoret, og har på meg nøyaktig de samme klærene ;) Bitter? 

Anonymkode: 275e0...280

• Liker 21
Skrevet

Jeg kommer nok til å hovedsaklig fortsette med hjemmekontor i det daglige, og reise til kontoret ved behov.

Vi har fått beskjed om at vi kan velge selv hvordan  vi ønsker å gjøre det. 

Anonymkode: ee24d...de8

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg liker ingen på jobben. De er frekke, lite vennlige og har lite interesse for å snakke med meg. Får ikke ny jobb dessverre, har prøvd. Så jeg har trivdes godt på hjemmekontor.

Nå hører jeg at det skal bli slutt på dette tiltaket og da må nok jeg møte på jobb igjen. De har en policy om at alle skal være fysisk på jobb.

Hva håper du skjer?

Håper jeg kan fortsette med hjemmekontor. Er ikke fordi jeg ikke liker noen, men fordi alt er så mye mer behagelig. Jeg kan stå opp senere, dasse halvnaken rundt uten å dusje eller sminke meg. Dessuten får jeg gjort mer. 

Anonymkode: 9f31f...e74

• Liker 8
Skrevet

Jeg håper jeg får komme tilbake på kontoret. Jeg savner fagmiljøet og jeg svaner kollegene mine. Om det er noe jeg sliter med å finne ut av, er det mye enklere å spørre noen på vei forbi kontoret deres, enn å ringe rundt og høre om noen vet eller har en ide om hvor jeg kan slå opp. Og så savner jeg humoren over lunsjbordet. Har også en helt ny kollega, som jeg bare har møtt på Teams, og det synes jeg er litt trist. 

Anonymkode: 503c9...cb9

• Liker 4
Skrevet

Vi får en hybrid-løsning med 60% hjemmekontor, noe jeg er fornøyd med.

Anonymkode: 8f527...3d8

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er ikke noen grunn til å ikke jobbe hjemme når det fungerer, mindre forstyrrelser, mer produktivitet.

Anonymkode: 8f527...3d8

• Liker 10
  • Hjerte 1
Skrevet

Hadde full frihet før Korona. Og vil fortsatt ha det etterpå. 

Har en fantastisk arbeidsplass, og fine kollegaer, så vil nok gå tilbake til å være inne 2-3 dager i uka for det sosiale. Og stueforandring. 

Min observasjon (jobber kunderettet) er at det er arbeidsplassene som har opplevd redusert effektivitet som krever at alle kommer tilbake. 

Anonymkode: 1b709...94a

• Liker 2
Skrevet

Hjemmekontor blir trolig fjernet som påbud i dag, men burde etter min mening vært det siste tiltaket de fjernet. Ikke bare fordi jeg selv synes det er en drøm og får gjort mye mer hjemme. Men fordi mange arbeidsgivere dessverre er svært lite fleksible, og mange kommer nå til å bli tvunget tilbake i kontorlandskapene og inn på fulle busser. En helt unødvendig smittespredning der. Ganske uforståelig at blant annet kulturbransjen blir lagt i bakken av restriksjoner mens jobber som kan gjøre like godt eller bedre hjemmefra ikke skal fortsette. Jeg mener man burde funnet en innretning der det fortsatt anbefales hjemmekontor for de som ønsker det. Som vi vet er det mange som ønsker seg tilbake på kontoret og mange som ikke ønsker det, så mer selvbestemmelse kunne gitt en god balanse. 

Anonymkode: c80eb...c9a

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hjemmekontor blir trolig fjernet som påbud i dag, men burde etter min mening vært det siste tiltaket de fjernet. Ikke bare fordi jeg selv synes det er en drøm og får gjort mye mer hjemme. Men fordi mange arbeidsgivere dessverre er svært lite fleksible, og mange kommer nå til å bli tvunget tilbake i kontorlandskapene og inn på fulle busser. En helt unødvendig smittespredning der. Ganske uforståelig at blant annet kulturbransjen blir lagt i bakken av restriksjoner mens jobber som kan gjøre like godt eller bedre hjemmefra ikke skal fortsette. Jeg mener man burde funnet en innretning der det fortsatt anbefales hjemmekontor for de som ønsker det. Som vi vet er det mange som ønsker seg tilbake på kontoret og mange som ikke ønsker det, så mer selvbestemmelse kunne gitt en god balanse. 

Det er ikke noe poeng med anbefalinger. De blir bare oversett der folk finner det for godt, så arbeidsgivere som vil ha folk tilbake på jobb gir faen i hva som er anbefalt.

• Liker 4
Skrevet

Høres ikke ut som du har særlig problematiske kollegaer ts, men at du er problemet. Jeg hadde elsket kollegaer som ikke ville prate med meg

Skrevet

ELSKER hjemmekontor. Mindre stress, mindre forstyrrelser, mindre meningsløse oppgaver. Jeg fokuserer mye bedre og får gjort en bedre jobb. Faktisk får jeg gjort mere jobb på kortere tid og kan bruke resten av tiden på andre ting (=egne interesser).
Hjelper også at jeg slipper nesten 1t med buss fram og tilbake mellom jobb.
Huden min har det også mye bedre. Sikkert pga mindre stress, bedre luftfuktighet og at jeg ikke bruker sminke.

Eneste jeg ikke liker er TEAMS møter hvor det i 99% av tilfellene alltid skjer et problem. Synes også nett-møter er mer mentalt krevende og angstfulle enn vanlige møter.

Vurderer å starte egen bedrift nå som jeg har oppdaget hvor deilig det er med hjemmekontor og hvor lite jeg faktisk trenger andre kollegaer for å få utført et jobboppdrag. (Har mye ansvar på jobben og har under korona tatt på meg enda flere arbeidsoppgaver enn jeg har pleid).

Tror forøvrig at hjemmekontor passer best for dem som er litt introverte av seg. Kjenner utadvente og sosiale bekjente som virkelig har slitt.

Anonymkode: 3c5e1...cb7

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror forøvrig at hjemmekontor passer best for dem som er litt introverte av seg. Kjenner utadvente og sosiale bekjente som virkelig har slitt.

Anonymkode: 3c5e1...cb7

Jeg kjenner også noen sånne. Mens mange av oss introverte slet jo tilsvarende da vi måtte sitte i åpent kontorlandskap hver dag. En slik hverdag vil ikke jeg tilbake til. Jeg tror vinnerne nå blir de arbeidsgiverne som evner å være fleksible, og faktisk se at de kan utnytte til sin fordel at noen jobber bedre hjemme og andre på kontoret. Man trenger ikke ha den nøyaktig samme løsningen for alle.

• Liker 9
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg mener man burde funnet en innretning der det fortsatt anbefales hjemmekontor for de som ønsker det. Som vi vet er det mange som ønsker seg tilbake på kontoret og mange som ikke ønsker det, så mer selvbestemmelse kunne gitt en god balanse. 

Støtter dette.

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror vinnerne nå blir de arbeidsgiverne som evner å være fleksible, og faktisk se at de kan utnytte til sin fordel at noen jobber bedre hjemme og andre på kontoret. Man trenger ikke ha den nøyaktig samme løsningen for alle.

Og dette! 

Hjemmekontor har vært en drøm for meg. Mye mindre vondt i kroppen, en mer effektiv arbeidshverdag og muligheten til å se dagslys i løpet av lunsjpausen. Jeg har hatt vondt i magen i hele dag fordi jeg vet at så snart påbudet forsvinner, blir vi tilbakekalt. Selv om det er totalt uansvarlig at alle skal tilbake på kontoret samtidig, siden vi har samfunnskritiske oppgaver. Når det ikke engang er mulig å få to dager på hjemmekontor i uken, så er det ikke arbeidsplassen for meg. Jeg har stilt opp og tatt på meg enormt med nye arbeidsoppgaver de siste årene, men får ikke gehør for den ene tingen jeg faktisk ønsker meg. Jeg liker jobben min, kollegene mine og sjefen, men nå ser jeg meg om etter noe annet å gjøre.

Anonymkode: 7d601...abd

• Liker 12
  • Hjerte 1
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Hva håper du skjer?

Som arbeidsgiver er jeg super glad det blir slutt på dette.  Folk tror vi ikke ser og høre ting, men når folk legger ut dagene sine på instagram/SoMe , og jeg ser at de faktisk er på tur opp på hytte, på ski, ut med venner, MIDT på dagen når de skal faktisk jobbe, blir jeg utrolig irritert.   Ja det er sikkert folk som ikke utnytter dette, men om ikke dere klare å jobbe på kontorene deres burde dere finne en annen jobb hvor du kan jobbe hjemmefra, som en young living selgere. 

Anonymkode: 03089...aff

• Liker 5
Skrevet

Gruer meg til det blir slutt på hjemmekontor. Nå har jeg fått prompe i fred på jobb i mange måneder. Nå skal det plutselig bli en slutt på?

Anonymkode: 00a92...eb0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Men TS: Du bare konstaterer at ikke kan få ny jobb, fordi du har prøvd. Hvor mange jobber søkte du, hvor mange år prøvde du? Er du seriøst liksom bare stuck i den jobben du er i til du pensjonerer deg liksom? Det høres merkelig ut. 

Slutt på pålagt hjemmekontor blir det jo en dag uansett, liksom. 

Jeg har fått ny jobb i korona, og der har det visst aldri vært spesielt strengt, det har visst alltid vært fleksibelt både hvor og når man gjør jobben.

Kunne nok aldri gått tilbake til fem dager i uka på kontoret igjen som tvang. Selv om jeg foretrekker å sitte på kontoret. Men fleksibilitet er viktig. For meg er 4 dager på kontoret og 1 hjemme passe i en normal uke.

Anonymkode: 610d5...f12

• Liker 2
Skrevet

Jeg håper de priviligerte latsabbene som har hatt hjemmekontor, altså ferie, de siste to årene nå endelig må begynne å jobbe igjen. 

Anonymkode: ca41b...69b

• Liker 5
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...