Tabris Skrevet 3. februar 2022 #21 Skrevet 3. februar 2022 - Sett at hjemmekontor funker gull og vil nå ha det to-tre dager i uken fremover fast - Spart penger på mindre bruk av bil (f.eks til jobb) - Ladet opp mentalt ved å skru av verden en stund. Mindre planer = roligere liv = ro i hodet 1
Gardkjærringa Skrevet 3. februar 2022 #22 Skrevet 3. februar 2022 Positivt: Mere tid sammen pga permittering. Ungene lærte bedre, og jeg fikk mere kontroll over skolearbeidet, under hjemmeskole. Blitt flinkere til å planlegge samlet innkjøp, i stedet for å dra på butikken 3 ganger i uka. Sluppet unna besøk. Hatt 2 nyttårsaftener uten å måtte få klemmer av dritafull svigerfamilie. Mindre stress, fordi vi har sluppet møter, avslutninger, julebord, basarer osv. Negativt: Savner eldstemann, som bor i utlandet. Han skulle egentlig komme hjem på besøk (for første gang på lenge) våren -20, men dette har nå blitt utsatt 2 år. Vet flere har reist under pandemien, men vi har valgt å ikke spre fram og tilbake over landegrenser. Dårligere økonomi. 1
Gjest Adobyen Skrevet 3. februar 2022 #23 Skrevet 3. februar 2022 Jeg har vært glad for meteren og vil savne den.
Gjest Gagaen Skrevet 3. februar 2022 #24 Skrevet 3. februar 2022 Bare negativt, koronaen har gjort meg 10 år eldre. Sliten og sjukemeldt etter et fryktelig stress på jobb.
Tran09 Skrevet 3. februar 2022 #25 Skrevet 3. februar 2022 Positivt: Fått jobb i ett vanskelig yrket pga covid. Hjemmekontor deler av tiden. Mindre folk i trafikken og kollektivt. Slippe alt av obligatoriske "festligheter". Byen har vært stengt, så jeg slipper å bli bedt ut hver helg. Bedre kontakt med familie og venner. Sover bedre. Spart penger. FOMO har gitt seg. Lært meg å strikke, male og bake surdeigsbrød. Studert digitalt med min andre bachelor, noe som aldri ville ha gått med fysisk oppmøte pga jobben. Fullført min første bachelor! Mindre bråk generelt, både i samfunnet og i hverdagen. Mindre forkjølet, sikkert pga munnbind og antibac. Gått ned 20+ kilo. Blitt i bedre fysisk form uten treningssenter enn jeg noen gang ble med. Bedre psykisk helse. Hjemmeeksamen i hjembyen fremfor å reise 7 timer til campus for en dag. Negativt: Har ikke reist utenlands. Brylluper jeg gledet meg til er utsatt. Frykt for å smitte syke, gamle eller andre som blir alvorlig syke. Boligen har holdt verdien fremfor å gått oppover.
Susan Sto Helit Skrevet 3. februar 2022 #26 Skrevet 3. februar 2022 (endret) Nå var vel det meste negativt, men de positive tingene var: Vaskemaskin og oppvaskmaskin kunne kjøres på dagen og tømmes rett etter jobb, istedenfor å kjøres på kvelden og måtte tømmes rett før leggetid. (Eller å måtte vente med å legge seg fordi maskinen ikke var ferdig ennå.) ungdommen hadde tid til å snakke med oss voksne når de kom hjem fra skolen. Kunne fort få en som satte seg ned og pratet i en halvtime. (Og det var lett siden noen satt i stua og jobbet.) - Dette er også en forstyrrelse midt i arbeidsdagen, men nå var det den positive delen vi skulle ta. I nedstengningsperiodene fikk vi god tid til å pusse opp hjemme, siden ingen lengere hadde noen fritidsaktiviteter. For oss med trygg jobb har sparekontoen blitt fetere, siden vi har kunnet handle mindre og bruke mindre på mat ute og kultur. Mindre "skoleavslutninger" og andre kleine sosiale greier. Endret 3. februar 2022 av Susan Sto Helit
Anbefalte innlegg