Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som er veldig opptatt av dette med herbalife. Det er jo bra for henne at hun har klart å bygge seg opp. Men har ei venninne under henne og som maser om at jeg bør melde meg inn og at det vil være bra osv osv. 

Har allerede sagt på en hyggelig måte at jeg ikke er interessert 🙂 men prøver seg likevel. Synes det er kjedelig hele opplegget..

Føler at denne venninnen egentlig kun tar kontakt angående dette. Det er bare noe ved magefølelsen jeg får inn.  Andre med liknende erfaring? Hva hadde dere gjort om dere følte at det kun var kontakt pga dette? Vi kommer liksom alltid innom temaet, selv om vi møtes for en kaffe. 

Anonymkode: ebffa...f97

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo strengt tatt ikke gjøre annet enn å si at du ikke er interessert. Dersom de fortsatt tar kontakt om dette får du begynne å blokkere.

Skrevet

Kjenner meg godt igjen, hadde ei venninde som drev med det Herbalife-sekt-tullet. Nå er hun venneløs med dårlig helse, men Herbalifen har hun da. Forandret totalt personlighet etter hvert. Veldig trist, men hun ble helt umulig å være i lag med til slutt. 

Anonymkode: e383c...6ea

• Liker 6
Skrevet

Sorry, men det der er en dealbreaker for meg i et vennskap altså. Samme om det er herbalife eller tupperware eller hva det nå måtte være. Lurer på om det er noe de lærer i «bransjen», dette med å plage vettet av alle de kjenner for å få dem også til å bli med? For hører dessverre om mange som har den samme erfaringen som du… 

Jeg er selvsagt glad for alle som finner noe de synes er meningsfylt å gjøre. Og bra for dem at de liker produktene de selger. Men det kan jo ikke være opp til venner og familie og holde sjappa i gang.

Tenk om alle andre som jobbet et sted skulle holde på sånn? Webutviklere  som prøver å prakke på alle vennene sine en egen hjemmeside? Han som jobber i byggevarehandelen som går å maser på alle han kjenner om at de vil bli så lykkelige om de bare pusser opp litt? Hun i klesbutikken som hver eneste dag sender melding til alle vennene sine om siste nytt i butikken? Dette er ikke normal oppførsel. 

Anonymkode: 2b1f5...197

• Liker 18
Skrevet

Det er så irriterende og frustrerende. Jeg har en venninne som driver flere MLM.

Når hun kommer på besøk kan hun ha med seg snacks eller noe småting. Koselig det, men ikke så hyggelig når samtalen dreier til den smarte tupperwareboksen maten ligger i 😅

Anonymkode: ba216...a69

• Liker 5
Skrevet

Du får fint be hun hinte til å se serien On Becoming a God in Central Florida hver gang det blir mas om det greiene 😂

Anonymkode: 7b137...ce5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Sorry, men det der er en dealbreaker for meg i et vennskap altså. Samme om det er herbalife eller tupperware eller hva det nå måtte være. Lurer på om det er noe de lærer i «bransjen», dette med å plage vettet av alle de kjenner for å få dem også til å bli med? For hører dessverre om mange som har den samme erfaringen som du… 

Jeg er selvsagt glad for alle som finner noe de synes er meningsfylt å gjøre. Og bra for dem at de liker produktene de selger. Men det kan jo ikke være opp til venner og familie og holde sjappa i gang.

Tenk om alle andre som jobbet et sted skulle holde på sånn? Webutviklere  som prøver å prakke på alle vennene sine en egen hjemmeside? Han som jobber i byggevarehandelen som går å maser på alle han kjenner om at de vil bli så lykkelige om de bare pusser opp litt? Hun i klesbutikken som hver eneste dag sender melding til alle vennene sine om siste nytt i butikken? Dette er ikke normal oppførsel. 

Haha så sinnsykt bra skrevet! Er såå  enig! 🙂 Ts

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Og helt enig med deg at det er en dealbreaker. Føler interessen minsker for å ha kontakt for å si det slik. Man føler at det kun er vennskap basert på fortjeneste! Ikke attraktivt i det hele tatt... Ts

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Du får fint be hun hinte til å se serien On Becoming a God in Central Florida hver gang det blir mas om det greiene 😂

Anonymkode: 7b137...ce5

😂 Den var god. 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det er så irriterende og frustrerende. Jeg har en venninne som driver flere MLM.

Når hun kommer på besøk kan hun ha med seg snacks eller noe småting. Koselig det, men ikke så hyggelig når samtalen dreier til den smarte tupperwareboksen maten ligger i 😅

Anonymkode: ba216...a69

Off ja ikke sant haha! 

Ts

Skrevet
nomore82 skrev (38 minutter siden):

Du kan jo strengt tatt ikke gjøre annet enn å si at du ikke er interessert. Dersom de fortsatt tar kontakt om dette får du begynne å blokkere.

Har ikke behov for å blokkere. Har ingen grunn for det. Men det blir jo naturlig at man trekker seg unna.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har ikke behov for å blokkere. Har ingen grunn for det. Men det blir jo naturlig at man trekker seg unna.

Ts

Poenget var om de fortsatt tar kontakt med deg etter at du har sagt nei, og du opplever dette som et mas, så er siste løsning blokkering.

Skrevet

Du kan anbefale henne å se Betting on Zero på Netflix.

Syns det er helt greit å trekke seg unna venner som konsekvent prøver å selge deg ting. Spesielt når det er snakk om MLM.

• Liker 4
Skrevet

Det fortelles på de kursene/møtene at du må rydde gjennom alle kontaktene dine, til og med tilbake til barnehagen for å finne potensielle kjøpere.. Ta kontakt med alle, rett og slett ALLE du noen gang har kjent. 

Anonymkode: aa7e6...42c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Si ifra igjen, og si at nå har jeg sagt ifra mange ganger, og om du tar det opp igjen, kommer jeg til å reise meg og gå. 

Jeg har måttet gjøre det med en av mine venner. Hver gang vedkommende tok det opp, gikk jeg umiddelbart, la på røret, osv. 

Anonymkode: a4271...c59

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det fortelles på de kursene/møtene at du må rydde gjennom alle kontaktene dine, til og med tilbake til barnehagen for å finne potensielle kjøpere.. Ta kontakt med alle, rett og slett ALLE du noen gang har kjent. 

Det er jo en helt forferdelig taktikk. At man skal gå på alle man kjenner for å tjene penger selv? Jeg hadde aldri hatt samvittighet til det. 

Det er ikke noen andre bransjer hvor man forventer at vennene dine og familien skal betale lønna di. Enten har man er konsept som trekker EKTE kunder, ellers så går man konkurs. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg hater alt som har med hjemmestudio samma søren hvilke fantastiske, uunnværlige produkter de har å vifte med. 
Det er den mest harry salgsmetoder jeg vet om. 
Når de skal blande seg inn i hva jeg tar av vitaminer og ikke, når jeg i utgangspunktet har sagt at jeg ikke er interessert i produktet deres, ja da blir jeg irritert. 
Jeg kjøper det jeg trenger på vanlig måte over disk eller nettet når det passer meg 

Anonymkode: ab9bc...48a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Er bare pyramide spill. Produktene funker ikke engang. 

Anonymkode: fe0d8...197

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
17.11 skrev (2 timer siden):

Du kan anbefale henne å se Betting on Zero på Netflix.

Syns det er helt greit å trekke seg unna venner som konsekvent prøver å selge deg ting. Spesielt når det er snakk om MLM.

Er denne tatt bort nå? Finner ikke med å søke.

Anonymkode: f02f5...8f4

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er jo en helt forferdelig taktikk. At man skal gå på alle man kjenner for å tjene penger selv? Jeg hadde aldri hatt samvittighet til det. 

Det er ikke noen andre bransjer hvor man forventer at vennene dine og familien skal betale lønna di. Enten har man er konsept som trekker EKTE kunder, ellers så går man konkurs. 

I know. Det er derfor flertallet kun går på et møte. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...