Miss perfect Skrevet 1. februar 2022 #2 Skrevet 1. februar 2022 Hva slags lettelser er det du vil ha da? Nå er det vel meteren og munnbind som står igjen bare snart?
J.E Skrevet 1. februar 2022 #3 Skrevet 1. februar 2022 Det står jo i media at alt åpnes opp. Det betyr da at folk får tilbake sin frihet. Noen får nå mindre frihet med økt smitterisiko i samfunnet, eldre, folk med kreft og andre risikogrupper. Hvis man fjerner en meter og munnbind ville alle disse måttet gå ut i samfunnet, butikker , legebesøk, kollektiv, frisør osv med stor risiko. Selvsagt skal vi beskytte disse ved å bruke munnbind. Norge er åpent selv om munnbind og meteren består. 4
prudens Skrevet 1. februar 2022 #4 Skrevet 1. februar 2022 (endret) feil tråd Endret 1. februar 2022 av prudens
johnjohn Skrevet 1. februar 2022 #5 Skrevet 1. februar 2022 (endret) J.E skrev (1 time siden): Det står jo i media at alt åpnes opp. Det betyr da at folk får tilbake sin frihet. Noen får nå mindre frihet med økt smitterisiko i samfunnet, eldre, folk med kreft og andre risikogrupper. Hvis man fjerner en meter og munnbind ville alle disse måttet gå ut i samfunnet, butikker , legebesøk, kollektiv, frisør osv med stor risiko. Selvsagt skal vi beskytte disse ved å bruke munnbind. Norge er åpent selv om munnbind og meteren består. Det skal selvfølgelig være mulig å bruke munnbind i fremtiden for dem som ønsker. Og å holde seg isolert fra andre. Endret 1. februar 2022 av johnjohn 4
Lothlorien- Skrevet 1. februar 2022 #6 Skrevet 1. februar 2022 J.E skrev (2 timer siden): Det står jo i media at alt åpnes opp. Det betyr da at folk får tilbake sin frihet. Noen får nå mindre frihet med økt smitterisiko i samfunnet, eldre, folk med kreft og andre risikogrupper. Hvis man fjerner en meter og munnbind ville alle disse måttet gå ut i samfunnet, butikker , legebesøk, kollektiv, frisør osv med stor risiko. Selvsagt skal vi beskytte disse ved å bruke munnbind. Norge er åpent selv om munnbind og meteren består. Om noen er ekstra sårbare, står de fritt til å bruke munnbind og holde avstand. Men de kan selvsagt ikke kreve at alle andre bruker munnbind. Jeg har knapt brukt munnbind disse to årene selv, og skal jamen ikke begynne heller. 8
J.E Skrevet 1. februar 2022 #7 Skrevet 1. februar 2022 Lothlorien- skrev (21 minutter siden): Om noen er ekstra sårbare, står de fritt til å bruke munnbind og holde avstand. Men de kan selvsagt ikke kreve at alle andre bruker munnbind. Jeg har knapt brukt munnbind disse to årene selv, og skal jamen ikke begynne heller. Munnbind har effekt hvis alle ( de fleste ) bruker det. Selvfølgelig kan man kreve at folk bruker det, da det ikke holder at de utsatte bruker det. Det er fortsatt pandemi og ikke alle tåler å bli smittet. 6 1
pøbelsara Skrevet 1. februar 2022 #8 Skrevet 1. februar 2022 Forøvrig er det jo massive lettelser nå - kortere isolasjon, testing kun ved symptomer, opphevelse av antallbegrensninger både privat og på arrangementer. Slutt på skjenkestopp kl 23. grønt nivå i skoler og barnehager.@ 2
Nalini Skrevet 1. februar 2022 #9 Skrevet 1. februar 2022 Lothlorien- skrev (38 minutter siden): Om noen er ekstra sårbare, står de fritt til å bruke munnbind og holde avstand. Men de kan selvsagt ikke kreve at alle andre bruker munnbind. Jeg har knapt brukt munnbind disse to årene selv, og skal jamen ikke begynne heller. Samme her. Fint at det er flere av oss. 4
Lothlorien- Skrevet 1. februar 2022 #10 Skrevet 1. februar 2022 J.E skrev (22 minutter siden): Munnbind har effekt hvis alle ( de fleste ) bruker det. Selvfølgelig kan man kreve at folk bruker det, da det ikke holder at de utsatte bruker det. Det er fortsatt pandemi og ikke alle tåler å bli smittet. Nei, diverse personer kan ikke kreve at jeg bruker minnbind nei. Selvsagt ikke. Når det er anbefaling så bruker jeg selvfølgelig ikke munnbind, kun om det er direkte påbud. 5
Lomvi Skrevet 1. februar 2022 #11 Skrevet 1. februar 2022 Ryddet for brudd på rommets retningslinjer. Lomvi, mod.
Hattivatti Skrevet 1. februar 2022 #12 Skrevet 1. februar 2022 J.E skrev (28 minutter siden): Munnbind har effekt hvis alle ( de fleste ) bruker det. Selvfølgelig kan man kreve at folk bruker det, da det ikke holder at de utsatte bruker det. Det er fortsatt pandemi og ikke alle tåler å bli smittet. Vi kan ikke kreve at alle skal bruke munnbind og holde meteren i all overskuelig fremtid kun fordi noen få er i risikosonen. Det er de få som må ta sine forholdsregler. Norge kan ikke basere seg på behovet til noen få enkeltindivider for evig. 4
Lothlorien- Skrevet 1. februar 2022 #13 Skrevet 1. februar 2022 pøbelsara skrev (25 minutter siden): Du er jammen skjønn! Tenkt om flere var som deg, da ville vi hatt det nydelig alle sammen. Kudos til deg for at du har kjørt ditt eget løp disse to årene og overlatt til oss andre (som tydeligvis skjønner litt mer om smittevern) å ta ansvar. Du tyr til usakligheter og personangrep ser jeg....Du er jo skjønn da...🤣 Les deg opp på munnbind du, de har minimal effekt. Jeg vil da ikke gå rundt med munnbind når det er kun en anbefaling. 4
Anonymburker Skrevet 1. februar 2022 #14 Skrevet 1. februar 2022 Må man fremdeles isoleres i 6 døgn etter koronasmitte?
Fuglemor Skrevet 1. februar 2022 #15 Skrevet 1. februar 2022 Anonymburker skrev (8 minutter siden): Må man fremdeles isoleres i 6 døgn etter koronasmitte? Nei 4..
Anonymburker Skrevet 1. februar 2022 #16 Skrevet 1. februar 2022 Fuglemor skrev (3 minutter siden): Nei 4.. Ok!
pøbelsara Skrevet 1. februar 2022 #17 Skrevet 1. februar 2022 Lothlorien- skrev (18 minutter siden): Du tyr til usakligheter og personangrep ser jeg....Du er jo skjønn da...🤣 Les deg opp på munnbind du, de har minimal effekt. Jeg vil da ikke gå rundt med munnbind når det er kun en anbefaling. Munnbind har god effekt. Og har i perioder vært påbudt. 2
Lothlorien- Skrevet 1. februar 2022 #18 Skrevet 1. februar 2022 pøbelsara skrev (1 minutt siden): Munnbind har god effekt. Og har i perioder vært påbudt. Jaha? Kilde? 4
pøbelsara Skrevet 1. februar 2022 #19 Skrevet 1. februar 2022 Lothlorien- skrev (13 minutter siden): Jaha? Kilde? Her er en ganske ny studie fra Bangladesh - publisert i desember 2021. https://www.science.org/doi/10.1126/science.abi9069 2
Anbefalte innlegg