Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg sluttet på ppilla i slutten av august har jeg hatt stabil syklus med 29 og 32 dager annenhver måned. Forrige måned mistenkte jeg kort lutealfase, og har et par ukers tid tatt Vitex samt C-vitaminer. Jeg er i dag på syklusdag 34, men har ikke sett noe til mensen. Har en del utflod som er melkehvit og vannaktig. Har ømme bryster, men ikke ekstremt ømme. Pleier å få ømme bryster mellom eggløsning og mens. Kjenner det stikker i venstre eggstokk-området. Har ikke flere graviditetstester og både jeg og mannen er i isolasjon. Kan jeg være gravid? Eller kan jeg ha tuklet til syklusen min? Noen med slike negative erfaringer med Vitex? 

Anonymkode: e86d5...00d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har brukt Vitex flere ganger og min syklus har bare blitt forandret til det bedre.

Tror ikke Vitex ville rukket å gjøre så mye med syklusen på bare to uker, den trenger ofte litt tid for å rette opp i ting. Så at du opplever forandringer kan nok bare være tilfeldig. At du opplevde kort lutealfase forrige mnd kan jo tyde på at syklusen din generelt sett ikke er helt i rute. Om du fortsetter å oppleve ustabile syklusen kan jeg anbefale å ta vit B6(pyridoksin) også.

Er du smittet av korona så kan kanskje det også virke inn på syklusen din.

Du kan så klart være gravid også, men det får tiden og en test vise. 

Anonymkode: 0e188...735

Skrevet

Du tok vitex for å få lengre lutealfase og kanskje er det nettopp det du har fått? Du må nesten sjekke etter eggløsning for å vite hvor du ligger i syklus.

to uker kan fint forandre syklusen. Forrige mnd tok jeg vitex ca to uker og fikk eggløsning på cd 16. måneden før (uten vitex) fikk jeg eggløsning på cd 25!

Skrevet
Laura80 skrev (13 minutter siden):

Du tok vitex for å få lengre lutealfase og kanskje er det nettopp det du har fått? Du må nesten sjekke etter eggløsning for å vite hvor du ligger i syklus.

to uker kan fint forandre syklusen. Forrige mnd tok jeg vitex ca to uker og fikk eggløsning på cd 16. måneden før (uten vitex) fikk jeg eggløsning på cd 25!

Takk for svar. Jeg mistenker det/håper du har rett, men er usikker på når eggløsningen var da jeg ikke fikk positiv test på forventet tidspunkt... 

Anonymkode: e86d5...00d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...