AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #1 Skrevet 1. februar 2022 Tenker da på de under 6 mnd. Babyer som våkner midt på natta og som ikke vil sove videre. Hva gjør dere? Hva funker hos deg for å hjelpe baby til å finne søvnen igjen? Anonymkode: cefcc...040
tussi84 Skrevet 1. februar 2022 #2 Skrevet 1. februar 2022 da babyen vår var 6 mnd så gjorde vi dette i følgende rekkefølge. Fungerte ikke nr 1 prøvde vi nr 2, fungerte ikke det nr 3 osv 1. gi smokk 2. ta opp og bysse.. 3. Legge baby i senga sammen med oss, tett inntil. 4. gi litt mme. 5. Stå opp, å bare sitte med baby på fanget/i armkroken til baby blir trøtt igjen. Men ingen stimuli, bortsett fra trøst. Lyset der man sitter skal være enten avslått eller skumret. .. Vi har hatt mange runder med baby, eller nå småbarn som våkner mitt på natta, of som nekter å sove igjen. Alt fra 1-2,5 t kan han være våken. 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #3 Skrevet 1. februar 2022 På vår fungerte det å sette på hårføner på lav styrke utenfor døren i 5 min. Sovnet da med en gang, hvis ikke han var uthvilt. Da ble han bare sint, fordi han skjønte vi prøvde få han til å sove mer. White noise fungerer på de fleste babyer har jeg lest, men du må finne riktig lyd til din. Dusj lyd, regn, støvsuger osv. Verdt et forsøk? Jeg leste om hårføner her på forumet da babyen var ganske liten og søvnen var så som så. Hadde aldri trodd det skulle fungere, men forsøkte som et siste desperat forsøk. Det gikk med en gang og har brukt det her og der hele veien. Bare pass på at de ikke blir avhengig. Min kan sovne uten på kvelden, men i blant midt på natten hvor vi er så trøtte og trenger søvn, så bruker vi hårføner litt, de få gangene han fortsatt våkner. Anonymkode: e5821...701
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #4 Skrevet 1. februar 2022 Først prøvde vi å stryke litt på panna og hysje. Det kunne funke hvis baby var søvnig nok. Neste var amming. Så byssing. Dersom det virket som om magen var et problem fikk baby magemasasje. Om det ikke gikk måtte pappaen ut på tur med baby i bæresjal. Det pleide å fungere. Anonymkode: 11ab0...027
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #5 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tenker da på de under 6 mnd. Babyer som våkner midt på natta og som ikke vil sove videre. Hva gjør dere? Hva funker hos deg for å hjelpe baby til å finne søvnen igjen? Anonymkode: cefcc...040 lar han være våken ,sovner fort likevel Anonymkode: c2999...920
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #6 Skrevet 1. februar 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: På vår fungerte det å sette på hårføner på lav styrke utenfor døren i 5 min. Sovnet da med en gang, hvis ikke han var uthvilt. Da ble han bare sint, fordi han skjønte vi prøvde få han til å sove mer. White noise fungerer på de fleste babyer har jeg lest, men du må finne riktig lyd til din. Dusj lyd, regn, støvsuger osv. Verdt et forsøk? Jeg leste om hårføner her på forumet da babyen var ganske liten og søvnen var så som så. Hadde aldri trodd det skulle fungere, men forsøkte som et siste desperat forsøk. Det gikk med en gang og har brukt det her og der hele veien. Bare pass på at de ikke blir avhengig. Min kan sovne uten på kvelden, men i blant midt på natten hvor vi er så trøtte og trenger søvn, så bruker vi hårføner litt, de få gangene han fortsatt våkner. Anonymkode: e5821...701 Anbefaler white noise-apper på tlf så slipper man å dra frem hårføner (+ være redd for å sovne fra en påslått hårføner) Blir det for dårlig lyd kan man feks bruke en liten bluetooth-høytaler Anonymkode: 677be...e24 2
Gjest EmKay Skrevet 1. februar 2022 #7 Skrevet 1. februar 2022 Prøver å gi pupp, eller bare bysse. Om ikke får hun styre litt på i sengen. Men hos oss er det natt frem til klokken 07, så vi står ikke opp og ingen lys blir slått på før det. Har opplevd at hun er våken en times tid, men som regel sovner hun relativt raskt igjen.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #8 Skrevet 1. februar 2022 Min første fikk pupp hver gang hun våknet og sovnet igjen til det frem til dagen hun av seg selv sov hele natta (1,5 år). Andremann (10 mnd) sovner igjen som regel til puppen, men han har èn oppvåkning typ annenhvernatt hvor han IKKE sovner til puppen. Han er da lys-våken og snurrer rundt i senga, kaster alt han har for hånd utover gulvet og bare er helt i 100. Da har han altså et våkenvindu som på dagen i 2-3 timer! Da ligger vi der på mørkt soverom og venter på at han blir trøtt igjen.. Begynner å bli utrolig sliten av det. Men vet ikke hva jeg kan gjøre med det🤷🏻♀️ lyser er skrudd av og han får ikke oppmerksomheten min. Men han underholder seg selv bra🤷🏻♀️😂 Anonymkode: 52c77...37f
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #9 Skrevet 1. februar 2022 Babyer under 6 måneder blir som oftest søvnige igjen etter 1,5 Time, så ingenting å stresse med Anonymkode: 6a77a...d6f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå