Gå til innhold

Synsoperasjon

Fremhevede innlegg

Gjest Gulltopp
Skrevet

Jeg har ekstremt dårlig syn, -8 og -10. Sist jeg var hos optiker, sa hun at jeg antagelig hadde for dårlig syn til at en laseroperasjon ville bli vellykket. Imidlertid nevnte hun noe om en annen type operasjon som finnes, hvor man opererer inn en kunstig linse. Er det noen her som har tatt en slik operasjon og kan si noe mer om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye er det en laseroperasjon vil koste om man har et syn på -2 på begge øyne?

Skrevet

Mamma hadde -8 og hadde en vellykket operasjon for 4-5 år siden.

Tror hun måtte ut med noe mellom 20 og 30 000.

Gjest Gulltopp
Skrevet

Med fare for å gjenta meg selv, det jeg spurte om var: Imidlertid nevnte hun noe om en annen type operasjon som finnes, hvor man opererer inn en kunstig linse. Er det noen her som har tatt en slik operasjon og kan si noe mer om det?

Skrevet

Jeg har tatt en slik operasjon i 2003. Jeg hadde - 8,75 på begge øynene. Ser nå helt normalt og er kjempefornøyd. Jeg fikk min dekket, ellers kostet den 44 000,-

Er det noe du lurer på er det bare å spørre.

Skrevet

Jeg må bare snike meg inn her og tipse om pris..

Samboeren bestilte laser-tur gjennom et norsk firma og reiste til Tyrkia og tok laser operasjon på øynene. Dette betalte han 15 000 for, og det var da reise for meg og samboeren og overnatting på flott hotell inkludert i denne prisen.

Det er ikke noen større risiko med å ta denne operasjonen i utlandet. De har faktisk bedre og mer moderne utstyr i Tyrkia enn i Norge.

Skrevet

Hei

jeg tok laseroperasjon for 5 årsiden og er kjempe fornøyd. hadde -8 på begge øynene. Optikker sa også til meg at operasjon ikke var gunstig. Men jeg tok kontakt med en klinikk. Der fikk en time hvor det testet om jeg kunne opereres, hvilken metode som var mest gunstig osv. De sa at noen optikere råder jo ikke kundene sine til å ta laser operasjon for det er jo det samme som å miste de.

lykke til

hilsen en som synes livet er herlig uten linser og briller

Gjest Gulltopp
Skrevet

Men det er jo ikke laseroperasjon jeg spør om her...

Skrevet
Men det er jo ikke laseroperasjon jeg spør om her...

Har svart deg. :ironi:

Skrevet

Jeg tror den operasjonen du mener kalles LASIK, en veninne av meg tok den, hun hadde -7 og kunne ikke ta en vanlig laderoperasjon.

De opererer som du sier en linse inn i hornhinna tror jeg, vet ikke nøyaktig hvordan det foregår...denne metoden er relativt ny.

Skrevet (endret)

Jeg hadde for tynn hornhinne og kunne ikke ta lasik. Derfor fikk jeg operert inn en linse innpå øyet. Ikke noe vondt, og jeg så helt klart rett etterpå. :sjenert: Det var litt overaskende for øyenlegen. Tar litt tid før en ser helt klart. Jeg tok andre øyet en uke etterpå, da legen skulle til USA. Gikk helt fint.

En nabo nedi hugget her tok sitt første øye da jeg var inne for å ta det andre. Hans øyet likte ikke linsen og han måtte ta den ut igjen. :tristbla:

Endret av meta2
Skrevet
Hvor mye er det en laseroperasjon vil koste om man har et syn på -2 på begge øyne?

Spør et legesenter som driver med slikt.

Jeg antar at prisen for en laserbehandling ikke avhenger så mye av hvor feiljusterte øynene er. Men, det er en grense (8 ?), for hvor man kan trekke utgiftene fra på skatten om man betaler selv. Skattbar inntekt blir altså redusert med beløpet man betaler.

Skrevet
Jeg har tatt en slik operasjon i 2003. Jeg hadde - 8,75 på begge øynene. Ser nå helt normalt og er kjempefornøyd. Jeg fikk min dekket, ellers kostet den 44 000,-

Er det noe du lurer på er det bare å spørre.

Kan jeg spørre hvorfor du fikk denne operasjonen dekket? Jeg har like dårlig syn som du har, men kvier meg for å ta en operasjon p.g.a prisen.

Skrevet
Kan jeg spørre hvorfor du fikk denne operasjonen dekket? Jeg har like dårlig syn som du har, men kvier meg for å ta en operasjon p.g.a prisen.

Jeg blødde neseblod når jeg brukte briller. Etter siste fødsel fant jeg ingen linse som satt riktig på øyet. Ville ha skadet øye dersom jeg ikke hadde fått tatt operasjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...