Gjest baby-E Skrevet 22. oktober 2005 #1 Skrevet 22. oktober 2005 hei hei! Har akkurat vært en tur nede i byen og kjøpt det nye nr til =OSLO. Det er bare en ting jeg lurer på...Er dette magasinet også mulig å selge for andre enn de som er på skråplanet? Syntes det så ut som om det var så mange pensjonister som sto og solgte bladet... Noen som veit?
Gjest gjest1 Skrevet 22. oktober 2005 #2 Skrevet 22. oktober 2005 Vanskeligstilte og fattige, det kan sikkert gå noen minstepensjonister inn under den paraplyen antar jeg. Jeg må også se om komme meg innover til byen en dag og få kjøpt den siste utgaven. Likte den forrige veldig godt. Opplysende og interessant magasin som maaaaange ville hatt godt av å titte litt i.
Gjest baby-E Skrevet 22. oktober 2005 #3 Skrevet 22. oktober 2005 takk for svar! Tredje utgaven er også kjempe bra!
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2005 #4 Skrevet 22. oktober 2005 hei hei! Har akkurat vært en tur nede i byen og kjøpt det nye nr til =OSLO. Det er bare en ting jeg lurer på...Er dette magasinet også mulig å selge for andre enn de som er på skråplanet? Syntes det så ut som om det var så mange pensjonister som sto og solgte bladet... Noen som veit? ← Alle som vil kan selge det bladet.
Gjest gjest1 Skrevet 22. oktober 2005 #5 Skrevet 22. oktober 2005 Er du sikker på det? Det står ikke det i deres eget magasin og på hjemmesiden. Produkt Et selvstendig, partipolitisk uavhengig, reklame -og religionsfritt gatemagasin som vil fungere som et positivt talerør for rusavhengige og andre vanskeligstilte Erlik magasin vil være et non-profit magasin, det vil si at magasinet ikke har investorer eller gevinstkrevende eiere bak seg. Magasinet vil være basert på å bli solgt av rusavhengige og andre vanskeligstilte på gaten i Oslo. Selgere av magasinet vil kunne kjøpe opp magasiner for kr. 20,- pr.stk og selge det ut for kr. 40,- pr.stk. Eventuelle overskudd fra salget vil på en eller annen måte gå tilbake til selgerne; i form av aktivitetstilbud eller kreativ stimulering til å bidra i det redaksjonelle Dette er det som står på siden deres.
Gjest baby-E Skrevet 22. oktober 2005 #6 Skrevet 22. oktober 2005 det er nettopp det jeg også leste mysan! Men jeg blei så usikker etter byturen i dag...
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2005 #7 Skrevet 22. oktober 2005 Er du sikker på det? Det står ikke det i deres eget magasin og på hjemmesiden.Ja, jeg er sikker på det - vet det er sånn. Snart er det ikke en eneste narkoman som selger dette, og hele prosjektet vil forsvinne av seg selv.
Gjest baby-E Skrevet 22. oktober 2005 #8 Skrevet 22. oktober 2005 det syns jeg er synd! For jo fler "oppegående" som selger dette, jo større blir jo konkuransen for de som virkelig trenger det! Håper virkelig ingen tenker på gjøre dette for å få en liten ekstrainntekt!
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2005 #9 Skrevet 22. oktober 2005 Det er en annen debatt om det bladet som går parallelt her.http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=152039&hl= Det man kan gjøre er jo å velge bort å kjøpe fra de man tror ikke er vanskeligstilt.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2005 #10 Skrevet 22. oktober 2005 Prøver å legge inn linken på nytt. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=152039&hl=
Gjest gjest1 Skrevet 22. oktober 2005 #11 Skrevet 22. oktober 2005 Uff, jeg håper ikke hele prosjektet dør av seg selv. Jeg håper dette bare er startvansker. Kanskje det rett og slett ikke er nok vanskeligstilte som har meldt sin interesse ennå. Og at det derfor er åpnet for andre som vil påta seg jobben for å få opplegget i gang og i havn. Intensjonene er jo så gode. Blir spennende å se hvordan dette går da.
Gjest fru fortuna ikke innl. Skrevet 23. oktober 2005 #12 Skrevet 23. oktober 2005 De kontrollerer ikke akkurat at du er rusavhengig om du ønsker å selge slike blader, men intensjonen var at det er narkomane og vanskeligstilte som skulle selge det. Når du står på gata og selger bladet, så signaliserer du jo at du er en av de "svake" i samfunnet, og de regnet vel med at de som ikke var av disse heller ikke ønsket å fremstå slik. Nå virker det jo som mange andre selger bladet også, og da er kanskje terskelen for å blottstille seg på denne måten blitt lavere. Når det er sagt, så er det nok mange av de som selger bladet som ikke går i slitte og møkkete klær nettopp fordi de selger bladet og har tjent penger til å handle nytt tøy.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå