AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #1 Skrevet 1. februar 2022 Noen som har vært borti at ny mann snakker nedlatende om familie uten at de har gjort han noe? Jeg har alltid hatt et bra samarbeid med far til barnet mitt og ekssvigers. De har hjulpet meg mye med barnet, og er gode mennesker. Jeg har hatt samboer en stund og han er nå lei av min eks sin familie. Sjelden han ser de og de er ikke invaderende. Men nå har han begynt å dra vekk hvis de er bedt hit på bursdags feiring etc, for som han sier han bare orker ikke de og har null interesserer av de. Det sårer litt siden han er faktisk nå stefar til mitt barn. Hvorfor er han slik? Anonymkode: 2665c...284
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #2 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Noen som har vært borti at ny mann snakker nedlatende om familie uten at de har gjort han noe? Jeg har alltid hatt et bra samarbeid med far til barnet mitt og ekssvigers. De har hjulpet meg mye med barnet, og er gode mennesker. Jeg har hatt samboer en stund og han er nå lei av min eks sin familie. Sjelden han ser de og de er ikke invaderende. Men nå har han begynt å dra vekk hvis de er bedt hit på bursdags feiring etc, for som han sier han bare orker ikke de og har null interesserer av de. Det sårer litt siden han er faktisk nå stefar til mitt barn. Hvorfor er han slik? Anonymkode: 2665c...284 Det må du spørre han om. Anonymkode: b7c9b...33a 2 1
BobbySocks Skrevet 1. februar 2022 #3 Skrevet 1. februar 2022 Han er en sjalu fjott. Be han ta deg sammen. 2
Jadzia Skrevet 1. februar 2022 #4 Skrevet 1. februar 2022 Få han til å våkne eller få han ut. Dette skader barnet ditt i lengden. 3
Gjest Dævendøtte Skrevet 1. februar 2022 #5 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Men nå har han begynt å dra vekk hvis de er bedt hit på bursdags feiring etc, for som han sier han bare orker ikke de og har null interesserer av de. Kan han ikke bare få reise bort da? Han kan fint være stefar til ungen din uten at han sitter og drikker kaffe med dine eks-svigerforeldre.
powerpuffen Skrevet 1. februar 2022 #6 Skrevet 1. februar 2022 (endret) Dævendøtte skrev (3 minutter siden): Kan han ikke bare få reise bort da? Han kan fint være stefar til ungen din uten at han sitter og drikker kaffe med dine eks-svigerforeldre. Dette. En annen løsning er jo å feire barnets bursdag hos eksen isteden, om det er veldig viktig at eks-svigerforeldre er tilstede? Jeg skjønner egentlig at din samboer synes det en unaturlig setting. Endret 1. februar 2022 av Lacuna 6
non_stop Skrevet 1. februar 2022 #7 Skrevet 1. februar 2022 Har han barn selv, ønsker han seg barn, vil du ha barn med han? Jeg tenker det er der skoen kanskje trykker. For hvis han selv er barnløs så føler han nok at litt at hans manndom forsvinner av at han ikke får noe eget med deg men må dilte etter eksen din og se på at dere er familie 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #8 Skrevet 1. februar 2022 Lacuna skrev (2 minutter siden): Dette. En annen løsning er jo å feire barnets bursdag hos eksen isteden, om det er veldig viktig at eks-svigerforeldre er tilstede? Jeg skjønner egentlig at din samboer synes det en unaturlig setting. Jeg synes ikke det er unaturlig setting at besteforeldrene til barnet mitt kommer i bursdagen hans nei. Men ja, får be sambo reise bort da. Anonymkode: 0bf16...63c 3 1
powerpuffen Skrevet 1. februar 2022 #9 Skrevet 1. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg synes ikke det er unaturlig setting at besteforeldrene til barnet mitt kommer i bursdagen hans nei. Men ja, får be sambo reise bort da. Anonymkode: 0bf16...63c Du synes kanskje ikke det nei, men er jo helt legitimt at din samboer føler det slik. Jeg kan ikke snakke for enhver familie, men jeg er vokst opp med skilte foreldre selv, og det var slik at fars foreldre var forbeholdt fars hjem og mors foreldre forbeholdt mors - med mindre det var særskilte, spesielle anledninger, som konfirmasjon - dette til tross for at mine foreldre har hatt et fantastisk samarbeid gjennom hele min oppvekst. Det har aldri vært slik at min mor har "invadert" min fars og stemors hus for kaffe-snikksnakk. Det er ikke slik at man på liv og død MÅ ha 1 "voksenbursdag" hvor alle er tilstede, din eksmann er vel voksen nok til å kunne ta den stafettpinnen inni mellom? Endret 1. februar 2022 av Lacuna 4
Blomsterpotta Skrevet 1. februar 2022 #10 Skrevet 1. februar 2022 Jeg har full sympati for sein samboer. Jeg kunne feiret med min svigerfamilie om det var konfirmasjon, dåp og bryllup. Kan også feire jul og bursdag om det er mine egne barn som inviterer slekta på begge sider hjem til seg. Aldri i verden om min eks og hans familie skal innenfor mine vegger for å feire noe som helst. Hadde jeg hatt samboer som ville feire sine barns bursdag hjemme hos seg med sin og eks sin slekt, så hadde jeg påtatt meg å jobbe ekstra akkurat den dagen. Hjemme hos meg/oss (om jeg hadde samboer), så skal ikke min eller hans eks feire noe som helst. Allikevel kan din eks være en god stefar, men føler det kleint sammen med din eks familie. 5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #11 Skrevet 1. februar 2022 Så flott at dere har et godt samarbeid og at besteforeldrene på begge sider er velkomne i selskap. Jeg antar at du, samboeren din og mormor og morfar også er velkommen når bursdagene feires hos eksen din. At samboeren din er sjalu får være hans problem. At han snakker nedlatende om dem ville jeg slått ned på. Håper VIRKELIG ikke at barnet ditt har hørt noe av dette snakket? Anonymkode: 11261...6b8 2
powerpuffen Skrevet 1. februar 2022 #12 Skrevet 1. februar 2022 non_stop skrev (5 timer siden): Har han barn selv, ønsker han seg barn, vil du ha barn med han? Jeg tenker det er der skoen kanskje trykker. For hvis han selv er barnløs så føler han nok at litt at hans manndom forsvinner av at han ikke får noe eget med deg men må dilte etter eksen din og se på at dere er familie Fullstendig enig med deg i dette. Ja, et godt samarbeid er viktig og bra - men man trenger ikke oppføre seg som en familie man ikke er lengre. 1
Gjest Alterego666 Skrevet 1. februar 2022 #13 Skrevet 1. februar 2022 Dævendøtte skrev (5 timer siden): Kan han ikke bare få reise bort da? Han kan fint være stefar til ungen din uten at han sitter og drikker kaffe med dine eks-svigerforeldre. Hvis han ikke deltar i barnets bursdag er han bare en besøkende som puler barnets mor. Å være far -også stefar- betyr at du står i det som er ubehagelig også. #nobrainer
powerpuffen Skrevet 1. februar 2022 #14 Skrevet 1. februar 2022 (endret) Alterego666 skrev (9 minutter siden): Hvis han ikke deltar i barnets bursdag er han bare en besøkende som puler barnets mor. Å være far -også stefar- betyr at du står i det som er ubehagelig også. #nobrainer Ikke helt enig her. Synes du det er helt innafor at hele eks-slekta til dama di er innom huset ditt? Jeg hadde selv blitt ukomfortabel. Å holde fast på dette tidligere familielivet kan skape hodebry hos barnet også. Hvordan i all verden skal man kunne skape en god relasjon som steforelder og omsorgsperson sammen med mor til dette barnet når eksens familie er så viktig? Hvorfor kan man ikke feire bursdag sammen med mor og stefar for en gang skyld, så kan man feire bursdag med far og besteforeldre når barnet er hos far? Jeg skjønner ikke hvorfor man må liv og død må samle alle tidligere ekser og familiemedlemmer og kjæledyr under samme tak…. Endret 1. februar 2022 av Lacuna 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #15 Skrevet 1. februar 2022 Lacuna skrev (19 minutter siden): Ikke helt enig her. Synes du det er helt innafor at hele eks-slekta til dama di er innom huset ditt? Jeg hadde selv blitt ukomfortabel. Å holde fast på dette tidligere familielivet kan skape hodebry hos barnet også. Hvordan i all verden skal man kunne skape en god relasjon som steforelder og omsorgsperson sammen med mor til dette barnet når eksens familie er så viktig? Hvorfor kan man ikke feire bursdag sammen med mor og stefar for en gang skyld, så kan man feire bursdag med far og besteforeldre når barnet er hos far? Jeg skjønner ikke hvorfor man må liv og død må samle alle tidligere ekser og familiemedlemmer og kjæledyr under samme tak…. Helt enig! Anonymkode: 8a0a0...f9f
Gjest Alterego666 Skrevet 1. februar 2022 #16 Skrevet 1. februar 2022 Lacuna skrev (1 time siden): Ikke helt enig her. Synes du det er helt innafor at hele eks-slekta til dama di er innom huset ditt? Jeg hadde selv blitt ukomfortabel. Å holde fast på dette tidligere familielivet kan skape hodebry hos barnet også. Hvordan i all verden skal man kunne skape en god relasjon som steforelder og omsorgsperson sammen med mor til dette barnet når eksens familie er så viktig? Hvorfor kan man ikke feire bursdag sammen med mor og stefar for en gang skyld, så kan man feire bursdag med far og besteforeldre når barnet er hos far? Jeg skjønner ikke hvorfor man må liv og død må samle alle tidligere ekser og familiemedlemmer og kjæledyr under samme tak…. Hvor for kan ikke de voksne være venner èn dag i året for barnets skyld, så kan de tenke på seg selv resten av året? Jeg har både vært i og arrangert mange slike samlinger. Ikke alle er begeistret, men alle tar seg sammen og er hyggelige og vennlige mot hverandre og setter barnet i sentrum. Etterpå er barnet lykkelig, alle er stolte over seg selv, og noen tenker til og med i sitt stille sinn at dette var faktisk hyggelig. Det er lov å oppføre seg voksent etter at man har fått barn.
Gjest Dævendøtte Skrevet 1. februar 2022 #17 Skrevet 1. februar 2022 Alterego666 skrev (1 time siden): Hvis han ikke deltar i barnets bursdag er han bare en besøkende som puler barnets mor. Å være far -også stefar- betyr at du står i det som er ubehagelig også. #nobrainer Er ikke enig. Man kan fint være en super stefar selv om man reiser bort to dager i året hvor eksen og eks-svigers kommer på besøk. Er hva man gjør de 363 andre dagene som er mest viktig.
powerpuffen Skrevet 1. februar 2022 #18 Skrevet 1. februar 2022 (endret) Alterego666 skrev (1 time siden): Hvor for kan ikke de voksne være venner èn dag i året for barnets skyld, så kan de tenke på seg selv resten av året? Jeg har både vært i og arrangert mange slike samlinger. Ikke alle er begeistret, men alle tar seg sammen og er hyggelige og vennlige mot hverandre og setter barnet i sentrum. Etterpå er barnet lykkelig, alle er stolte over seg selv, og noen tenker til og med i sitt stille sinn at dette var faktisk hyggelig. Det er lov å oppføre seg voksent etter at man har fått barn. Handler vel ikke om vennskap og ikke-vennskap, men hvordan man skal skape trygge familierammer for barnet uten at de blir forvirret eller usikker. Var ingen uvennskap på noe som helst måte mellom mine foreldre, tidligere svigerforeldre og nye steforeldre, men det blir et sammensurium når man ikke klarer å skille den ene familien fra den andre. Skjønner samboer godt. Må føles helt grusomt å forsøke og skape en familie og en god relasjon med en dame som heller fokuserer på eksens familie. Greit nok at man har et godt og stabilt samarbeid, men da kan disse besøkene foregå under taket til sønnen deres, og ikke eks-svigerdatteren Endret 1. februar 2022 av Lacuna
Gjest Alterego666 Skrevet 1. februar 2022 #19 Skrevet 1. februar 2022 Lacuna skrev (12 minutter siden): Handler vel ikke om vennskap og ikke-vennskap, men hvordan man skal skape trygge familierammer for barnet uten at de blir forvirret eller usikker. Var ingen uvennskap på noe som helst måte mellom mine foreldre, tidligere svigerforeldre og nye steforeldre, men det blir et sammensurium når man ikke klarer å skille den ene familien fra den andre. Skjønner samboer godt. Må føles helt grusomt å forsøke og skape en familie og en god relasjon med en dame som heller fokuserer på eksens familie. Greit nok at man har et godt og stabilt samarbeid, men da kan disse besøkene foregå under taket til sønnen deres, og ikke eks-svigerdatteren Nettopp, og da klarer man å fokusere på barnet og ikke på lettkrenka steforeldre. De gamle familiebåndene er ikke konkurrenter, de er samarbeidspartnere. Min erfaring er at barna er flinke til å skille bio- og steforeldre, og de stråler når de ser at de går overens. I motsatt ende har jeg vært i konfirmasjon hvor den ene foreøderen ikke var tilstede, men den nye partneren til den andre forelderen bar der med familie. Det ble veldig tydelig for alle at her var det en tom stol. Stakkar ungdommen som skulle ha ny feiring uka etter hvor det atter skulle være en tom stol.
powerpuffen Skrevet 1. februar 2022 #20 Skrevet 1. februar 2022 Alterego666 skrev (1 time siden): Nettopp, og da klarer man å fokusere på barnet og ikke på lettkrenka steforeldre. De gamle familiebåndene er ikke konkurrenter, de er samarbeidspartnere. Min erfaring er at barna er flinke til å skille bio- og steforeldre, og de stråler når de ser at de går overens. I motsatt ende har jeg vært i konfirmasjon hvor den ene foreøderen ikke var tilstede, men den nye partneren til den andre forelderen bar der med familie. Det ble veldig tydelig for alle at her var det en tom stol. Stakkar ungdommen som skulle ha ny feiring uka etter hvor det atter skulle være en tom stol. En konfirmasjon er da som jeg skrev i første innlegg en særskilt og spesiell anledning. Det samme gjelder bryllup, dåp, begravelse etc. Det er noe annet. En bursdag er noe som skjer hvert år. Da tenker jeg at man ikke trenger å ha en "voksenbursdag" hvor alle er tilstede under samme tak..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå